ŁĄCZĄC HANDEL Z BEZPIECZEŃSTWEM

Firma Inter Chalet wdrożyła kamery i nagrywarki sieciowe Panasonic, by stworzyć kompleksowe rozwiązania zabezpieczające do monitorowania i zapobiegania kradzieży oraz do zbierania danych na temat klientów odwiedzających obiekt.

Od wielu lat współpracujemy z firmą Panasonic i jesteśmy zadowoleni zarówno z jakości, jak i z działania proponowanych produktów.

Hans Janssen, dyrektor finansowy w firmie Inter Chalet

Client – Inter Chalet
Location – Holandia
Wyzwanie

W jaki sposób sieć sklepów może zapobiegać kradzieżom wśród klientów i pracowników sklepu?

Rozwiązanie

Instalacja kamer do monitoringu i rejestratorów sieciowych firmy Panasonic zwiększa widoczność, a jednocześnie zapobiega kradzieży i zapewnia cenne informacje marketingowe.


Firma Inter Chalet, świętująca w tym roku swoje 40. urodziny, pomyślnie rozszerzyła swoją ofertę — z tradycyjnego sprzedawcy budowlanego oferującego tarcicę, płyty, złom i materiały budowlane zmieniła się w Home Park Inter Chalet, supermarket dla majsterkowiczów z materiałami do domu i ogrodu.

Osiem sklepów, w tym siedem partnerskich, połączyło się w jeden, oferujący wszystko, od kompletnych kuchni po rośliny i ceramikę. Nie ma tu jednak nudnych półek zastawionych produktami, a zabawne prezentacje pełne inspiracji dla osób udoskonalających wnętrza.

Sklep o powierzchni 30 000 m² musi zmierzyć się z prawdziwym wyzwaniem, jakim jest zapobieganie kradzieży.

„Jako organizacja zajmująca się handlem detalicznym często spotykamy się z kradzieżą zarówno wśród klientów, jak i naszych pracowników” — wyjaśnia Hans Janssen, dyrektor finansowy w firmie Inter Chalet. „Przez kilka lat szukaliśmy różnych możliwości zabezpieczeń, które pomogłyby nam zmniejszyć poziom kradzieży.

W końcu skontaktowaliśmy się z Checkpoint Meto, organizacją, która dostarcza kamery do monitoringu. Po kilku sesjach byliśmy przekonani co do jakości produktów Panasonic i zdecydowaliśmy się na nie. Nigdy nie żałowaliśmy wyboru”.

Inter Chalet wykorzystuje pełną ofertę urządzeń Panasonic do monitoringu wideo, łącznie z 360-stopniowymi kamerami do monitoringu — dzięki temu ma lepszy podgląd sklepu bez martwych punktów, a przy tym może ograniczyć liczbę potrzebnych kamer.

Dodatkowo w strefie parkingowej zamontowane są różne kamery zewnętrzne. Przy wejściu do sklepu znajduje się system kamer razem z ekranem bezpieczeństwa, dzięki któremu można monitorować obiekt. Dalej, w sklepie, znajdują się różne kamery wewnętrzne zapobiegające kradzieży — każda ma rozdzielczość 4K albo Full HD, co gwarantuje doskonałą jakość obrazu całego sklepu.

„Systemy zabezpieczeń zmniejszyły poziom kradzieży w naszych sklepach o ponad połowę”.

Co więcej, zainstalowane kamery zintegrowane z punktem sprzedaży pomagają zapobiegać oszustwom w sklepach. Jest to możliwe dzięki połączeniu danych punktu sprzedaży z obrazem z kamery. Jeśli zatem istnieje podejrzenie oszustwa podczas transakcji, sklep może sprawdzać nagrania powiązane z danym paragonem.

„Od wielu lat współpracujemy z firmą Panasonic i jesteśmy zadowoleni zarówno z jakości, jak i z działania proponowanych produktów” — mówi Hans Janssen. „Nie mamy także zastrzeżeń co do obsługi firmy Panasonic i jej partnerów w Holandii.


Systemy zabezpieczeń zmniejszyły wskaźnik kradzieży o ponad połowę: z około 7% do zaledwie 3%. Udało się to nie tylko dzięki wykrywaniu kieszonkowców, ale też dzięki ogólnej świadomości tego, że mamy zainstalowany zaawansowany system zabezpieczeń” — mówi Hans Janssen.

Poza zapobieganiem kradzieży w sklepie zainstalowane kamery, szczególnie te zintegrowane z punktem sprzedaży, są na co dzień wykorzystywane jako pomoc przyspieszająca proces rozwiązywania problemów. „Każda kasa ma własną kamerę nad stanowiskiem, co pozwala nam szybciej rozwiązywać wszystkie problemy” — mówi dalej Hans Janssen. „Zanim zastosowaliśmy takie rozwiązanie, zdarzały się dyskusje między klientami a pracownikami: klient twierdził na przykład, że podał banknot 50 EUR, a kasjer uważał, że było to 10 EUR. W takiej sytuacji klient musiał czekać na rozwiązanie problemu do końca dnia. Po zainstalowaniu nowych kamer problem można rozwiązać natychmiast.

Mieliśmy pewność co do jakości produktów Panasonic”.

Dzięki zastosowaniu kamer 4K i Full HD sprzęt zabezpieczający można połączyć z serwerem rozpoznawania twarzy, który określa dane demograficzne klientów, takie jak wiek i płeć. Służy to głównie identyfikacji osób z czarnej listy, jednak liczenie osób przydaje się nie tylko ze względów bezpieczeństwa. Zbieranie danych o liczbie odwiedzających w poszczególnych obszarach sklepu ma także zastosowanie w marketingu. Dzięki temu firma Inter Chalet wie, co wzbudza największe zainteresowanie odwiedzających, i może lepiej zoptymalizować sklep pod kątem klientów.

„To naprawdę fantastyczne funkcje. Liczenie osób i rozpoznawanie twarzy działają świetnie. Możemy nawet przedstawiać sklepom partnerskim liczbę odwiedzających jako dowód na to, ilu klientów ich odwiedza” — kontynuuje Hans Janssen.

„Jako dyrektor finansowy bardzo interesuję się analizą danych, między innymi liczeniem osób i wykrywaniem krzyżowym. Za sprawą kamer mogę teraz połączyć te dane z procesem sprzedaży i lepiej zarządzać sklepem” — mówi Hans Janssen.

„Możemy szybciej rozwiązywać problemy”.

Dziewięć lat po zainstalowaniu pierwszych urządzeń zabezpieczających Panasonic firma Inter Chalet nadal korzysta z usług tego samego dostawcy ze względu na profesjonalną jakość zarówno produktów, jak i programów. „Polecam organizacjom wybór rozwiązań zabezpieczających Panasonic. Opłaca się nie tylko ze względu na jakość produktów, ale i na wysoce profesjonalne podejście do klienta.

Nie mogę się doczekać zastosowania u nas innych produktów Panasonic, takich jak LinkRay™ i technologia projekcji laserowej. Dzięki takim innowacyjnym narzędziom nasz sklep będzie się jeszcze bardziej wyróżniał na tle konkurencji” — dodaje Hans Janssen.