• Le Petit Chef brings visual mapping to the restaurant table

Projekcja Le Petit Chef wprowadza mapowanie wizualne na stołach restauracyjnych

Panasonic projectors help create new dining experiences with ‘Le Petit Chef’ 

Tradycyjnie mapowania wizualne są postrzegane jako ogromne projekcje wyświetlane na budynkach podczas dużych imprez przyciągających tłumy widzów. 

Jednakże prowadzona przez Antoona Verbeecka i Filipa Sterckxa belgijska firma Skullmapping zademonstrowała, że niewielkie projekcje prezentowane małym grupom odbiorców mogą być równie imponujące.

Projekcja Le Petit Chef przedstawia malutkiego animowanego kucharza, który pojawia się na talerzach gości, a następnie zaczyna przyrządzać ich dania.

Nowy sposób myślenia o mappingu wizualnym

Początkowo projekcja dotyczyła tylko dania głównego. Film zdobył taką popularność w serwisie YouTube (4,3 miliona wyświetleń w ciągu 10 miesięcy) oraz innych serwisach społecznościowych, że firma Skullmapping zdecydowała się przygotować kolejne animacje przedstawiające przystawkę, danie rybne, a także dodatkowe danie główne: zupę Bouillabaisse. Aktualnie projekcja obejmuje przystawkę, danie główne oraz deser.

„Wybraliśmy firmę Panasonic, ponieważ w jej ofercie znajdują się urządzenia z odpowiednimi dla nas parametrami i rozdzielczościami”. 

„Pomysł stworzenia animacji Le Petit Chef został zainspirowany prośbą jednego z klientów, który chciał, by na organizowanej przez niego uroczystości pojawiły się projekcje na stołach” — wyjaśnia Antoon Verbeek.

„Oczywiście mapping wizualny na stołach był wykorzystywany już wcześniej, ale w większości przypadków w formie projekcji graficznych. Pomysł stworzenia projekcji przedstawiającej małego kucharza przygotowującego dania na stole gości wydał się nam bardzo interesujący ”

 

Tworzenie miniaturowej projekcji

Do wyświetlania miniaturowej projekcji zespół firmy Skullmapping wybrał projektory LCD PT-VZ570 firmy Panasonic. Zapewniają one doskonałe połączenie wysokiej jakości obrazu, niskiego całkowitego kosztu posiadania, elastyczności montażu oraz funkcji ułatwiających współpracę.

Ich współczynnik kontrastu wynosi 10 000:1, a jasność sięga 4800 lumenów. Oznacza to, że zespół firmy Skullmapping mógł wykorzystać rozdzielczość 1920 × 1200, co było niezwykle ważne w tych animacjach.

W tradycyjnych pokazach mappingu projekcyjnego pomiędzy widzami a projekcją jest zachowana pewna odległość. Jednak w przypadku tego projektu zachowanie wysokiej rozdzielczości obrazu miało szczególne znaczenie, ponieważ projekcja przedstawiała miniaturowe elementy, a widzowie znajdowali się bardzo blisko wyświetlanego obrazu. Bez wysokiej rozdzielczości widoczne byłyby piksele, a animacja stałaby się mniej wyraźna.

„Wybraliśmy projektory firmy Panasonic, ponieważ w jej ofercie znajdują się urządzenia o odpowiednich parametrach, jak również dlatego, że cieszą się one bardzo dobrą opinią w branży AV” — wyjaśnia Filip Sterckx.

Zespół firmy Skullmapping tworzy animacje poprzez odgrywanie ich w studio motion capture. Przygotowanie jednego filmu — od opracowania pomysłu po pierwszą gotową projekcję — zajmuje około 4–5 tygodni.

 „Goście restauracji myślą, ze widoczny w filmie efekt 3D jest hologramem lub projekcją 3D. W rzeczywistości jest to standardowa projekcja, w której wykorzystaliśmy specyficzną iluzję optyczną. Wyświetlając wydłużony i zniekształcony obraz pod odpowiednim kątem, można uzyskać iluzję optyczną wyglądającą jak efekt 3D” — dodaje Sterckx.

Rewolucja w branży restauracyjnej

Po tym jak projekcja Le Petit Chef zdobyła popularność w Internecie, do firmy Skullmapping zgłosiło się wiele różnych ekskluzywnych hoteli i restauracji z całego świata, w tym z Rosji i Dubaju, z pytaniami o pozwolenie na korzystanie z tej animacji lub przygotowanie projekcji dostosowanych do ich potrzeb.

„...ten pomysł może przyczynić się do szerszego wprowadzenia mappingu wizualnego w branży hotelarskiej”.

„Początkowo wyświetliliśmy animację Le Petit Chef podczas kilku imprez, by pokazać gościom, jaki efekt można uzyskać za pomocą miniaturowych projekcji” — mówi Varbeek. „Gdy przekonaliśmy się, jak wiele restauracji i hoteli wyraziło swoje zainteresowanie naszym pierwszym filmem, zdaliśmy sobie sprawę, że ten pomysł może przyczynić się do szerszego wprowadzenia mappingu  wizualnego w branży hotelarskiej”.