• Prezentacja geniuszu reklamowego

Prezentacja geniuszu reklamowego

Projekcje panasonic przedstawiają fascynujące reklamy w muzeum Guinness Storehouse.

Guinness Storehouse to największa atrakcja turystyczna Irlandii, odwiedzana co roku przez 1,5 mln gości, którzy pragną poznać fascynujący świat piwa Guinness.

Muzeum Guinness Storehouse, które znajduje się w samym sercu browaru St. James’s Gate Brewery w Dublinie w Irlandii, oferuje możliwość przeżycia niezwykłej podróży. Rozpoczyna się ona na dnie największej na świecie szklanki typu pinta, wokół której na siedmiu kondygnacjach rozlokowano interaktywne wystawy prezentujące bogate dziedzictwo Guinnessa na tle historii Irlandii.

Po zakończeniu zwiedzania goście mogą wypić pintę Guinnessa w mieszczącym się na dachu barze Gravity, skąd roztacza się panoramiczny widok na Dublin.

Gdy muzeum zdecydowało się na odświeżenie interaktywnych elementów wystawy, zwróciło się do firmy Panasonic, która zapewniła gościom zupełnie nowe, oszałamiające wizualnie wrażenia.

 

Świat reklamy

Odwiedzający muzeum są zabierani w podróż w czasie aż do 1759 r., kiedy to założono browar Guinness. Fragment ekspozycji poświęcono światowi reklamy.

Firma Guinness jest znana na całym świecie z wielokrotnie nagradzanych kampanii reklamowych, dlatego ta część muzeum musiała reprezentować równie wysoki poziom.

Ekspozycja dotycząca reklamy ukazuje odwiedzającym kampanie prasowe, telewizyjne i cyfrowe realizowane przez firmę Guinness na przestrzeni lat. Te reklamy zawsze miały na celu przemawianie do wyobraźni odbiorców, dlatego muzeum Storehouse potrzebowało rozwiązań technologicznych, które mogłyby to zapewnić.

„Każdego roku odwiedza nas 1,5 mln gości, dlatego musimy mieć zaufanie do naszych rozwiązań technologicznych”.

Na tej kondygnacji można obejrzeć na projekcji o zakresie 250 stopni wybrane najlepsze reklamy piwa Guinness, do których podłożono niezwykłą ścieżkę dźwiękową — przyciąga ona uwagę i wzmacnia wrażenie oddziaływania tej marki.

12 projektorów Panasonic PT-DW640 rzucających obraz połączony w technologii edge blending tworzy porywającą kompozycję, która otacza odwiedzających. Te urządzenia są wyposażone w dwie lampy, czyli mają układ zapasowy. Nawet jeśli jedna z nich zawiedzie, to druga pozwoli na dalsze wyświetlanie obrazu.

Projektory te są także wyposażone w oryginalny filtr ekologiczny, który nie wymaga wymiany nawet przez 12 000 godzin.

Brian Franzoni, dyrektor zarządzający w Rockbrook Engineering, powiedział: „To niebywale popularna atrakcja, w której nie możemy sobie pozwolić na prowadzenie długich prac konserwacyjnych. Aby muzeum mogło każdego dnia przyjmować tysiące gości, zdecydowaliśmy się na wykorzystanie w ramach tego zadania projektorów Panasonic z wbudowanym układem zapasowym”.

Wyposażony w 1-chipowy procesor DLP™ projektor PT-DW640 o jasności 6000 lumenów zapewnia żywe, kolorowe obrazy.

 

Ryba potrzebuje roweru

Projektor Panasonic PT-DW640 jest wykorzystywany do tworzenia animowanego tła dla mechanicznej wersji słynnego symbolu Guinnessa — „ryby jadącej na rowerze”. DW640 to urządzenie zapewniające wysoką jakość obrazu i wytrzymałość, które sprawdza się świetnie w audytoriach, muzeach i obiektach turystycznych.

„Chcieliśmy naprawdę przemówić do wyobraźni wszystkich odwiedzających. Każdy ma własną ulubioną reklamę Guinnessa, dlatego pragnęliśmy pokazać, w jaki sposób na przestrzeni lat ludzie reagowali na reklamy” — powiedziała Eibhlin Colgan, kierownik archiwum w Guinness Storehouse. „Projekcja w zakresie 250 stopni to ostatni element poświęconej światowi reklamy wystawy, na której w indywidualnie zaprojektowanym wnętrzu zapewniającym doskonałe brzmienie są prezentowane światowej klasy klipy reklamowe piwa Guinness”.

 

Niezawodność

Niezawodność na co dzień — właśnie to jest najważniejsze dla znanej na całym świecie marki, której obiekt odwiedzają ogromne rzesze gości. Każdy z nich powinien uzyskać te same wrażenia, a personel Guinness Storehouse jest spokojny o prezentacje dla gości.

„Każdego roku odwiedza nas 1,5 mln gości, dlatego musimy mieć zaufanie do naszych rozwiązań technicznych. Od momentu przekroczenia naszego progu, przez cały czas wizyty chcemy zapewnić naszym gościom przyjemne, fascynujące wrażenia. W tym celu potrzebujemy rozwiązań technicznych, na których możemy polegać” — wyjaśnia Eibhlin Colgan.

 

Pozostałe instalacje

Dodatkowo na wystawie poświęconej bednarstwie i transportowi, która ukazuje, w jaki sposób od 1769 r. Guinness® trafia do szklanek na całym świecie, zastosowano dwa projektory Panasonic PT-D5700. Dziś piwo Guinness® jest dostarczane do ponad 150 krajów.

Wielka projekcja zachęca także gości do zakupów w sklepie. Do jej wyświetlenia zastosowano wyposażony w 3-chipowy procesor DLP™ projektor Panasonic o jasności 16 000 lumenów. Na trzymetrowym ekranie znajdującym się za stanowiskami kasowymi jest prezentowana oferta sklepu i reklamy.  

„Wspaniale jest zajrzeć do Guinness Storehouse i zobaczyć, w jaki sposób w tym obiekcie są wykorzystywane nasze rozwiązania technologiczne, a także spotkać pracowników, którzy są bardzo zadowoleni z dostarczonych przez nas urządzeń. Ekspozycja poświęcona światowi reklamy jest naprawdę imponująca. Wrażenie robi zwłaszcza sala, w której jest prezentowana projekcja w zakresie 250 stopni” — powiedziała Lucy Meredith, Field Marketing Manager w firmie Panasonic.

 

Lista elementów zestawu: 

12 x PT-DW640
2 x PT-D5700
1 x PT-EX16K