Wciągająca projekcja pozwala uwolnić sztukę w Frameless

Niesamowity obraz 4K, obiektywy Ultra Short Throw i niezawodność projektora to podstawa sukcesu największego wciągającego doświadczenia artystycznego w Wielkiej Brytanii.

Scroll down

Client: Bezramowe

Położenie: Marble Arch, Londyn

Wyzwanie

Aby stworzyć największe wciągające doświadczenie artystyczne w Wielkiej Brytanii, tworząc spektakularne i udostępniane obrazy, które przyciągałyby odwiedzających raz po raz.

Rozwiązanie

Ponad 50 3-chipowych projektorów DLP i 3LCD firmy Panasonic w centrum interaktywnego obrazu i dźwięku.

"Gdy zobaczyliśmy 3-chipowe projektory DLP firmy Panasonic w akcji, stały się one wyraźnym liderem pod względem jakości i niezawodności obrazu."

Kiedy twórcy Frameless, największego w Wielkiej Brytanii cyfrowego, wciągającego doświadczenia artystycznego, planowali swój ambitny projekt "uwolnienia sztuki" w londyńskim Marble Arch o powierzchni 30 000 stóp kwadratowych, wiedzieli, że ich wybór partnera technologicznego dla technologii projekcji będzie miał kluczowe znaczenie.

Ambicją było stworzenie wciągającego doświadczenia, które ekscytuje i inspiruje odwiedzających w każdym wieku. Frameless wykorzystał ponad 50 najnowocześniejszych projektorów, aby podnieść tradycyjne wrażenia artystyczne na zupełnie nowy poziom, któremu towarzyszy zapierająca dech w piersiach muzyka klasyczna i współczesna odtwarzana na 158 najnowocześniejszych głośnikach dźwięku przestrzennego.

"Sukces projektu będzie zależał od jakości wciągających doświadczeń, które dostarczyliśmy" - powiedział Simon Kentish, dyrektor ds. Technologii Frameless.

Konkurencyjny test selekcyjny

Aby przetestować możliwości najnowszych projektorów dostępnych na rynku, Frameless współpracowała ze swoim partnerem integracyjnym oraz ekspertem w dziedzinie wydarzeń na żywo i immersyjnego doświadczenia Creative Technology, aby zorganizować konkurencyjną strzelaninę z trzema wiodącymi producentami projektorów.

"Gdy zobaczyliśmy 3-chipowe projektory DLP firmy Panasonic w akcji, stały się one wyraźnym liderem pod względem jakości i niezawodności obrazu" — wyjaśnił Simon.  

Oryginalna technologia czterokrotnego zwiększania pikseli firmy Panasonic, która zastosowana została w projektorach RQ22K i RQ35K zapewniała oszałamiający obraz 4K+ o jasności 20000–30500 lumenów. Projektory zapewniają jednolitość zarówno jasności, jak i kolorów, umożliwiając płynne mieszanie obrazów, unikając zakłóceń lub skaz, które mogłyby przerwać połączenie z widzem.

Możliwość udostępniania w mediach społecznościowych

Oprócz wciągającego doświadczenia, Simon powiedział, że innym ważnym czynnikiem była możliwość uchwycenia wyświetlanych obrazów na wideo i zdjęciach do mediów społecznościowych.

"Możliwość udostępniania przez odwiedzających zdjęć i filmów w mediach społecznościowych była ważnym czynnikiem marketingowym" - wyjaśnił Simon. "Wiele projektorów wytwarzało obrazy, które nie rejestrowały się dobrze, ale jeśli to możliwe, obrazy z projektorów Panasonic wyglądały jeszcze lepiej w aparacie!"

Niezawodność niezbędna dla najwyższej atrakcji

Innym ważnym czynnikiem była niezawodność. Z czasem budowy obiektu trwającym nieco ponad rok, terminy były napięte. Sprzęt AV musiałby zostać zainstalowany i skonfigurowany, gdy w obiekcie było jeszcze dużo kurzu budowlanego. Co więcej, miejsce potrzebowało projektorów, które stale dostarczałyby spektakularnych obrazów dzień po dniu, aby stać się atrakcją Londynu. Bezfiltrowa konstrukcja i pyłoszczelny system optyczny oraz wysokowydajny system chłodzenia zapewniają projektorom prawdziwie bezobsługowego użytkowania przez 20 000 godzin.

Bezramkowy korzysta również z serii projekcyjnej Panasonic MZ16, która zapewnia długotrwałą jasność i doskonałą jakość kolorów przy 10 000 lm (MZ10k), 13000 lm (MZ13k) i 16000 lm (MZ16k). Ta technologia 3LCD zapewnia żywą jakość obrazu HD, a niezawodność zapewniają chłodzone cieczą diody laserowe oraz uszczelnione koło fosforowe, które chroni przed wnikaniem kurzu, aby zapewnić długą żywotność.

 

Niesamowite nowe, wciągające aplikacje

Wykorzystując łącznie ponad 50 projektorów Panasonic do tworzenia przełomowych aplikacji, projekcje artystyczne wewnątrz atrakcji są dostarczane przez 479 milionów pikseli i 1 milion lumenów jasności i żywych kolorów. Każda z czterech wciągających galerii i piąta, dedykowana wydarzeniom korporacyjnym i edukacyjnym, mają zupełnie inną koncepcję wizualną i układ projekcyjny. Sztuka przenika do każdego centymetra przestrzeni Odwiedzający nie patrzą na obraz, są wewnątrz obrazu, z każdym pociągnięciem pędzla, każdą plamą koloru, każdą chwilą inspiracji wokół nich.

Sztuka abstrakcji wykorzystuje projekcje na półprzezroczystych ekranach siatkowych stojących jak labirynt w centrum ciemnego pokoju, aby odwiedzający wtoczyli się w treść sztuki Kandinsky'ego, Klimta, Mondriana, Malewicza i Klee.

Colour in Motion wykorzystuje projekcję i kolor, aby ożywić każde pociągnięcie pędzla i odrobinę koloru w arcydziełach Moneta, Van Gogha, Signaca, Delaunaya i Morisota. Gdy odwiedzający przechodzą przez obrazy, pociągnięcia pędzla i kolor są przesuwane i myte po ścianach, tworząc wciągającą i interaktywną przestrzeń.

The World Around Us była najbardziej wymagającą technicznie instalacją i zapewnia niemal sferyczną sześciostronną projekcję krajobrazów, pejzaży miejskich i morskich Canaletta, Cezanne'a, Moneta, Rembrandta i Ruyscha.

Wreszcie, pokój owinięty lustrami, w tym projektory owinięte w lustrzaną folię, stworzył oniryczną i surrealistyczną galerię o nazwie Beyond Reality. Tutaj odwiedzający mogą podziwiać wizualną nieskończoność, doświadczając kultowych dzieł Muncha, Boscha, Dali, Klimta, Rousseau i Ernsta.

Soczewki UST niezbędne do uzyskania wciągających wrażeń

Aby uzyskać niesamowite efekty immersji, obiektywy Panasonic Ultra Short Throw (UST) są używane z 80% projektorów. Te specjalistyczne soczewki pozwalają na ukrycie projektorów w sufitach, aby nie odwracać uwagi od wciągającej iluzji oraz wyświetlać obrazy pod niewiarygodnymi kątami, aby otoczyć gościa bez rzucania cieni.

"Twórcy treści wykorzystali możliwości projektorów do granic możliwości a niesamowite atrybuty projektorów Panasonic i peryskopowych obiektywów UST pozwoliły nam stworzyć w pełni wciągające wrażenia zarówno w dużych (do 9 m wysokości), jak i wymagających przestrzeniach" - powiedział Simon. "Nawet w przestrzeni hotelarskiej, gdzie po raz pierwszy pomyśleliśmy, że sprzęt i przedmioty w pokoju mogą powodować zacienienie, nie ma problemów, a projekcja jest niesamowita."

Zdolność Frameless i jego partnerów do ścisłej współpracy była jednym z istotnych elementów sukcesu projektu. "Nie można zbudować czegoś tak kreatywnego i wymagającego bez napotkania pewnych problemów" - powiedział Simon. Ale zespół był niesamowity. Doprowadzaliśmy technologię projekcyjną i soczewki do granic możliwości, a firma Panasonic reagowała za każdym razem, wysyłając nawet wyspecjalizowanego inżyniera z Japonii, aby w razie potrzeby pomógł".

Dziś Frameless już teraz okazuje się być jedną z najpopularniejszych atrakcji turystycznych w Londynie. "Nie ma dla mnie większej przyjemności niż stanie przy wejściu do jednej z galerii i obserwowanie, jak miłośnicy sztuki, rodziny i dzieci wchodzą w interakcje i cieszą się wciągającymi doświadczeniami w pokoju. Radość na ich twarzach jest cudowna i to połączenie sztuki, tworzenia treści, projekcji i dźwięku sprawia, że tak się dzieje. "


 

Read more insights…

Sorry there was an error...
The files you selected could not be downloaded as they do not exist.

You selected items.
Continue to select additional items or download selected items together as a zip file.

You selected 1 item.
Continue to select additional items or download the selected item directly.

Download selected file