Londis DCU tworzy centrum doskonałości technologicznej w branży handlu detalicznego

W ramach projektu Londis DCU w nowo zbudowanym sklepie pokazowym Londis na uczelni Dublin City University zastosowano różne technologie firmy Panasonic.

Scroll down

Wyzwanie

Stworzenie wydajnego i wciągającego środowiska zakupowego w sklepie przyszłości Londis DCU.

Rozwiązanie

Wprowadzenie hybrydowych projektorów oświetleniowych, systemu elektronicznych etykiet cenowych oraz technologii automatycznego monitorowania stanów magazynowych.

"„Dzięki projektorom Space Player mogę wyświetlać prezentacje cyfrowe w dowolnym miejscu w sklepie. Stanowią dodatkowe źródło dochodów, ponieważ możemy reklamować i promować produkty zarówno wewnątrz sklepu, jak i na jego elewacjach”."

Refrigeration Londis DCU

Firma Londis otworzyła wsamym sercu kampusu uczelni Dublin City University najbardziej zaawansowany technologicznie iprzyjazny dla środowiska sklep spożywczy w Irlandii.

Prace nad sklepem koncepcyjnym, prowadzone wramach formalnej współpracy między uczelnią DCU aBWG Foods, macierzystą spółką firmy Londis, trwały ponad rok.

Wsklepie zastosowano zaawansowaną technologicznie centralną platformę informacyjną, która nieustannie monitoruje ruch wsklepie. Pozwoliło to poprawić wydajność, obsługę klienta iw końcowym rozrachunku zwiększyć rentowność sklepu.

„Przy użyciu najnowszej inajbardziej zaawansowanej technologii do zwiększania sprzedaży chcieliśmy stworzyć sklep przyjazny dla środowiska” — powiedział Donald Christian, kierownik sprzedaży wDCU.„Sklep stanowi nie tylko spełnienie potrzeb lokalnych studentów. To także placówka pokazowa możliwości irlandzkiego rynku sprzedaży detalicznej. Chcemy, aby inni irlandzcy sprzedawcy detaliczni mogli poznać nasze pomysły, kopiować je idoskonalić. Jeśli dzięki nam irlandzki rynek sprzedaży detalicznej na dłuższą metę będzie sprawniejszy ibardziej dochodowy, będzie to oznaczać, że wykonaliśmy założenia naszego planu”.

Wsklepie wykorzystano różne technologie firmy Panasonic przeznaczone na potrzeby sprzedaży detalicznej.

Trzy hybrydowe projektory oświetleniowe SpacePlayer™ odpowiadają za prezentacje inajwyższej klasy projekcje wyświetlane na specjalnych ścianach wsklepie. Można je zamontować na standardowych szynach oświetleniowych, dzięki czemu są niesłychanie wszechstronne.

„Wykorzystaliśmy projektor SpacePlayer™, aby zapewnić nieco wrażeń kinowych” — powiedział Donald Christian. „Dzięki niemu mogę wyświetlać prezentacje cyfrowe wdowolnym miejscu wsklepie. Stanowi dodatkowe źródło dochodów, ponieważ możemy promować produkty zarówno wewnątrz sklepu, jaki na jego elewacjach.

Następny krok to zaangażowanie samych klientów. Może stworzymy aplikację, dzięki której studenci DCU będą mogli zdalnie skomponować i zamówić pizzę oraz za nią zapłacić. Projektor SpacePlayer™ wyświetlałby wizualizację, następnie waplikacji byłby pokazywany czas oczekiwania na odbiór pizzy wsklepie”.

Oświetleniem wewnątrz sklepu zajęła się firma Domus Projects Ireland — niszowe przedsiębiorstwo zsiedzibą wDublinie. „Uczelnia DCU zażądała od nas najnowszych zdobyczy ze świata technologii oświetleniowej” — powiedział dyrektor zarządzający, Jim Whelan. „Poza projektorami SpacePlayer™ dostarczyliśmy oświetlenie z funkcją zmiany koloru, którym można sterować za pomocą aplikacji. Dzięki temu pracownicy mogą zmieniać kolor oświetlenia, aby dostosować je do produktów, które chcą wdanej chwili promować. Jasna biel dobrze współgra zowocami iwarzywami, natomiast do pieczywa lepiej pasują kolory nieco przytłumione”.

Londis DCU entrance

„Myślę, że Irlandia jest swoistym centrum, jeśli chodzi onajwyższe standardy na rynku sprzedaży. Projektor SpacePlayer pojawił się wczasie, gdy kilka większych sieci sklepów szuka czegoś nowego. To ekscytująca możliwość zogromnym potencjałem.

Dostawcy zaczęli wynajmować przestrzeń reklamową wyświetlaną zprojektora SpacePlayer™. Pierwsza transakcja opiewała na kwotę bardzo zbliżoną do kwoty zakupu urządzenia, można więc powiedzieć, że jego koszt zwrócił się już po jednej transakcji” — dodał Donald Christian.

Firma Londis zainstalowała wsklepie inteligentną platformę — złożone rozwiązanie owysokich parametrach, służące do aktywnego monitorowania stanu asortymentu na półkach. System automatycznego monitorowania stanu asortymentu na półkach (ASM) powstał jako efekt współpracy firmy Panasonic zfirmą SES-imagotag. Jego elementami składowymi są kamery CCTV, geolokalizowane cyfrowe etykiety cenowe oraznarzędzia do analizy wideo, które pozwalają automatycznie wykryć brak towaru wczasie rzeczywistym.

System może w czasie rzeczywistym powiadamiać personel opotrzebie uzupełnienia towaru na półkach, ale to nie wszystko. Może też łączyć się zsystemami do zamawiania towaru iautomatycznie zamawiać dodatkowe zapasy według potrzeb.

Częścią inteligentnej platformy jest system centralnie sterowanych cyfrowych etykiet cenowych, który pozwala zdalnie zmieniać ceny produktów wczasie rzeczywistym. Usprawnienie dynamicznej zmiany cen pozwala też na modyfikację cen wciągu dnia wcelu zminimalizowania strat świeżych produktów spożywczych izwiększenia przychodów. Cyfrowe etykiety cenowe będzie również można obsługiwać na smartfonach. Oznacza to, że klienci będą mogli na swoich smartfonach wyświetlać informacje oproduktach izapisywać swoje preferencje.

„To ogromna oszczędność czasu” — powiedział Donald Christian.„Na przykład zmiana cen na tysiącu etykiet, która normalnie zajęłaby około 15godzin pracy, teraz trwa zaledwie 15minut”.

„Jeśli chodzi osystem ASM, oszczędność czasu jest ogromną zaletą. Wymaga to zmiany zachowań naszych pracowników, umożliwiając im bardziej proaktywne działania w zakresie uzupełniania stanu towarów na półkach zamiast konieczności likwidowania stanów zapalnych. Gdy otrzymujemy z systemu oznaczone na pomarańczowo ostrzeżenia, możemy uzupełnić stan towaru na półkach. W ten sposób unikamy sytuacji, w której zamówienie klienta realizowane jest zpoziomu magazynu, co stanowi mało efektywny sposób dysponowania czasem”.

Panasonic Space Player at Londis DCU

„Wszystkie nasze technologie służą temu, aby nasi pracownicy spędzali więcej czasu wprzestrzeni sklepowej, zapewniając naszym klientom lepszą obsługę. Jeśli zaoferujemy pełną dostępność, klienci do nas wrócą. Jeśli będziemy wstanie zapewnić doskonałą obsługę, klienci do nas wrócą. Te dwie kwestie uzupełniają się nawzajem”.

„Wnaszej firmie nieustannie szukamy nowych możliwości podniesienia standardów obsługi klienta. Uważamy, że wramach tego eksperymentu stworzyliśmy nowy model sklepu, który pozwoli sprzedawcom detalicznym wyróżnić się na tle konkurencji ispełnić nieustannie zmieniające się potrzeby ioczekiwania zróżnicowanej bazy klientów na rynku sprzedaży artykułów spożywczych” — powiedział Conor Hayes, dyrektor ds. sprzedaży wfirmie Londis, wyrażając swoją opinię na temat nowego sklepu.

„To ogromna oszczędność czasu. Zmiana cen na tysiącu etykiet, która normalnie zajęłaby około 15godzin pracy, teraz trwa zaledwie 15minut.

Partnerska współpraca firmy BWG Foods (spółki macierzystej firmy Londis) iDCU Innovation nie ogranicza się do nowego sklepu Londis na terenie kampusu, lecz obejmuje także badania itesty nowych technologii, które można wdrożyć do sklepów wprzyszłości, zmieniając w ten sposób model obsługi klienta. Wramach tej współpracy nowe koncepcje będą testowane iwdrażane w całym łańcuchu dostaw irozległej sieci sklepów firmy BWG.

Donald Christian, kierownik ds. sprzedaży w DCU, dodał: „Bardzo chcę udoskonalać branżę handlu detalicznego w Irlandii, pokazując najlepsze standardy itechnologie. Wkońcowym rozrachunku nie miałoby to jednak sensu, gdybyśmy nie zwiększali obrotów. Musimy osiągać zyski. Jestem pewien, że technologie zastosowane w naszym nowym sklepie pomogą je uzyskiwać”.

Read more insights…

Sorry there was an error...
The files you selected could not be downloaded as they do not exist.

You selected items.
Continue to select additional items or download selected items together as a zip file.

You selected 1 item.
Continue to select additional items or download the selected item directly.

Download selected file