• Visual System Solutions

PODRÓŻE KLIENTÓW WZBOGACONE DZIĘKI TECHNOLOGII LINKRAY

Muzeum Motoryzacji Petersena urozmaica podróże klientów dzięki nowej technologii Panasonic LinkRay

„Goście bardziej się angażują, oglądają więcej materiałów i przyswajają dużo informacji, a przy tym mogą korzystać z elementów interaktywnych — to rozwiązanie otwiera przed nami cały świat nowych możliwości”.

Adam Langsbard, dyrektor ds. marketingu Muzeum Motoryzacji Petersena

Client – Muzeum Motoryzacji Petersena
Location – Los Angeles
Wykorzystane produkty – PT-DZ870, PT-DZ780, TH-55LF80, TH-55SF1H, PT-RZ670, TH-80LF50, TH-70LF50, TH-98LQ70
Wyzwanie

Jak przyciągnąć uwagę szerszego grona odbiorców dzięki wzbogaceniu czekających na nich atrakcji.

Rozwiązanie

Technologia Panasonic LinkRay stała się nowatorskim i niedrogim rozwiązaniem dla Muzeum Motoryzacji Petersena.


Muzeum Motoryzacji Petersena, założone w roku 1994 w Los Angeles przez wydawcę Roberta E. Petersena i jego żonę Margie, to organizacja non profit, która specjalizuje się w historii motoryzacji oraz tworzeniu powiązanych z nią programów edukacyjnych. Udostępnienie muzeum wszystkim chętnym przyczynia się do zachowania i powiększania kolekcji samochodów oraz umożliwia lepsze jej zbadanie.

Muzeum Motoryzacji Petersena przeszło niedawno gruntowną renowację, która kosztowała 125 mln USD. Ponowne otwarcie miało miejsce w grudniu 2015 r. Dzięki nawiązaniu współpracy z wieloma dużymi markami, takimi jak Maserati, Ford czy Lucas Oil, na dodatkowej przestrzeni o powierzchni blisko 28 000 metrów kwadratowych pojawiły się nowe, przyciągające wzrok eksponaty i wystawy.

„Szukaliśmy sposobów na dostarczenie naszym gościom nowych wrażeń”

Początkowo muzeum miało trudności z przyciągnięciem szerszej grupy zwiedzających. Skłoniło to założycieli do szukania nowatorskich sposobów na dostarczenie gościom nowych wrażeń, co przełożyło się na wzrost liczby odwiedzających i poszerzyło grupę odbiorców.

Po zakończeniu szeroko zakrojonych prac renowacyjnych gmach muzeum otoczyła oszałamiająca instalacja ze stalowych wstęg, która nawiązuje do ruchu, szybkości i kształtów prezentowanych pojazdów. Dzięki dodatkowej przestrzeni wystawowej o powierzchni około 1400 metrów kwadratowych i 35 nowym galeriom muzeum może wykorzystać najnowocześniejsze technologie. 

„Muzeum było idealnym partnerem do współpracy przy premierze technologii LinkRay™, ponieważ nasze projektory i wyświetlacze były już w nim zainstalowane”

„Szukaliśmy sposobów na dostarczenie naszym gościom nowych wrażeń” — powiedział Adam Langsbard, dyrektor ds. marketingu Muzeum Motoryzacji Petersena. „Zwróciliśmy się do firmy Panasonic, która była już naszym partnerem technologicznym, aby pomogła nam znaleźć sposób na zachęcenie do odwiedzin naszych odbiorców, szczególnie tych z pokolenia Y. Nowa technologia LinkRay, rozwiązanie innowacyjne i niedrogie, bardzo nas zainteresowała. Co więcej, mieliśmy okazję być pierwszym muzeum w USA, które ją zaoferuje. Właśnie dlatego chętnie skorzystaliśmy z tej możliwości”.

 

Technologia LinkRay w aplikacji Muzeum Motoryzacji Petersena

Dwoje nastolatków pokazuje, jak korzystać z aplikacji mobilnej z technologią LinkRay

Zawartość wyświetlana w aplikacji mobilnej na ekranie


Technologia LinkRay™ umożliwia odczytywanie przez aparaty w smartfonach identyfikatorów świetlnych emitowanych przez nadajniki LED i wyświetlanie powiązanych materiałów w trybie online. Informacje przesyłane do użytkownika są pobierane z sieci; mogą to być zdjęcia, dźwięki lub filmy. Treści można też automatycznie wyświetlać w ojczystym języku użytkownika smartfona.

„Muzeum Motoryzacji Petersena to szacowna instytucja prezentująca rzadkie eksponaty motoryzacyjne w nowoczesnym otoczeniu” — powiedział John Baisley, starszy wiceprezes działu Professional Imaging & Visual Systems firmy Panasonic. „Muzeum było idealnym partnerem do współpracy przy premierze technologii LinkRay™, ponieważ nasze projektory i wyświetlacze były już w nim zainstalowane. Teraz może ono zaoferować swoim gościom niepowtarzalne, wciągające atrakcje wykraczające poza zwykłe eksponaty na wystawie”.

Firma Panasonic już od lat jest partnerem technologicznym Muzeum Petersena. Z uwagi na to, że interaktywne ekrany, projektory i ściany wideo firmy Panasonic były już na miejscu, zintegrowanie naszych nowoczesnych technologii okazało się zupełnie proste.

John Baisley wyjaśnił: „Na nowo zaprojektowanych przestrzeniach tematycznych, które zajmują powierzchnię niemal 9000 metrów kwadratowych, muzeum rozmieściło najbardziej znaczący element technologii firmy Panasonic: jednostki projekcji złożonej. Muzeum Petersena zainstalowało również imponującą, pełnowymiarową ścianę projekcyjną o długości ponad 50 metrów, wykorzystującą 16 projektorów. Nasze zainstalowane rozwiązania dają możliwość tworzenia wyjątkowych opowieści kierowanych do określonej grupy widzów”.

Piękno automatyki podkreśla możliwość interakcji z eksponatami za pośrednictwem materiałów dostarczanych do urządzeń mobilnych z prędkością światła. Muzeum przyciąga widzów w każdym wieku, którzy uwielbiają nowe technologie i możliwości interakcji z eksponatami. Atrakcje te nie są skierowane wyłącznie do jednej grupy demograficznej, ale angażują całe rodziny. Instalacja technologii LinkRay odbyła się w okresie pilotażowym, co pozwoliło muzeum przyciągnąć szerszą grupę widzów. Rozwiązanie to można łatwo dostosowywać do większej liczby zwiedzających.

„Technologia LinkRay, rozwiązanie innowacyjne i niedrogie, bardzo nas zainteresowała. Otwiera ona całkiem nowy świat możliwości”

Technologia LinkRay™ jest dostępna za pośrednictwem bezpłatnej aplikacji Muzeum Motoryzacji Petersena, umożliwiającej m.in. zakup biletów lub korzystanie z ofert specjalnych. Dzięki niej duża grupa osób może jednocześnie poznawać historię danego eksponatu lub wystawy za pomocą telefonów komórkowych w sposób interaktywny, co nie jest możliwe w przypadku instalacji statycznych.

„Jeśli możemy zapewnić odwiedzającym rozwiązanie, dzięki któremu bardziej się angażują, oglądają więcej materiałów i przyswajają więcej informacji, a do tego mogą korzystać z elementów interaktywnych, otwiera się przed nami cały świat nowych możliwości” — powiedział Adam Langsbard, dyrektor ds. marketingu Muzeum Motoryzacji Petersena.