• Nowe podejście do współpracy

Nowe podejście do współpracy

Wyświetlacze Panasonic pomagają stworzyć środowisko skutecznego nauczania w nowej sali wykładowej na Uniwersytecie Lancaster

Wraz z przygotowaniami do budowy nowego budynku nastały ekscytujące czasy dla Wydziału Zarządzania na Uniwersytecie Lancaster. Prace nad nowym budynkiem mają być ukończone w 2019 roku, ale już teraz daje on możliwość oceny układu bieżących pomieszczeń oraz pozwala odkryć nowe potencjalne sposoby na uatrakcyjnienie zajęć dla studentów.

Jest to również szansa dla administratorów na przemyślenie konfiguracji sal wykładowych oraz sposobów wprowadzania nowych technologii, w tym podejścia BYOD.

Władze uniwersytetu chciały uzyskać rozwiązanie umożliwiające współpracę, które byłoby zintegrowane z dotychczasową przestrzenią nauczania, pulpitem, projektorem (Panasonic PT-RZ570) oraz systemem sterowania AMX.

David Neal, koordynator przestrzeni nauczania na Uniwersytecie Lancaster, wyjaśnia —„Przez jakiś czas przyglądaliśmy się różnym rozwiązaniom bezprzewodowym do prezentacji. Doszliśmy do wniosku, że oczekiwania studentów ciągle się zmieniają, dlatego możliwość prowadzenia bardziej aktywnych i spersonalizowanych zajęć będzie bardzo ważna w przyszłości”.

„Możliwość prowadzenia bardziej aktywnych i spersonalizowanych zajęć będzie bardzo ważna w przyszłości”.

Dzięki ścisłej współpracy z zajmującą się integracją firmą Pure AV udało się przygotować pomieszczenie z pięcioma stanowiskami dla łącznie 35 studentów.

Sercem instalacji są 42-calowe wyświetlacze Panasonic TH-43LFE8 oraz koncentratory bezprzewodowe Kramer Via connect Pro. Układ pomieszczenia sprzyja pracy grupowej studentów, którzy mogą podłączać do wyświetlaczy własne urządzenia, na przykład laptopy, tablety lub telefony komórkowe. 

Dzięki temu studenci mogą razem pracować, błyskawicznie udostępniać sobie nawzajem pliki oraz kopiować ekrany swoich urządzeń na wyświetlaczach.

Koncentrator Kramer Via zapewnia użytkownikom także dostęp do Internetu po połączeniu się z siecią w celu skorzystania z funkcji kopiowania ekranu. Jest to ważny element specyfikacji wymagany przez Wydział Zarządzania, którego nie spełniały inne rozważane przez Uniwersytet rozwiązania.

„Dzięki nowym łatwym w obsłudze technologiom praca w grupach staje się bardzo prosta”.

Cienka ramka i smukła obudowa sprawiają, że elementy wyświetlaczy nie przykuwają uwagi użytkownika, a przez to pomagają koncentrować się na treści. Urządzenia z serii LFE8 obsługują łącznie 59 różnych sygnałów wejściowych, przez co są idealne do spotkań i przestrzeni wspólnej pracy, w których zawartość może występować w wielu różnych formatach.

System daje wykładowcom i studentom ogromną elastyczność oraz duży wybór sposobu wyświetlania treści i zarządzania nią. Z tego powodu niezwykle istotne było zapewnienie, aby proces zarządzania tymi wyborami był jak najprostszy.

Dotychczasowy system sterowania pomieszczeniem został zintegrowany z nowym systemem współpracy Kramer Via, zapewniając bezprzewodową łączność urządzeń. Natomiast panel sterowania AMX umożliwia lokalne przełączanie sygnałów źródłowych oraz sterowanie wyświetlaniem.

Każde biurko jest oznaczone innym kolorem, co ułatwia użytkownikom obsługę systemu. Panel sterowania ma specjalną stronę poświęconą funkcjom współpracy i jest zaprogramowany tak, aby umożliwić użytkownikom wybieranie oraz udostępnianie treści na wielu ekranach przy minimalnej liczbie naciśnięć przycisków.

Wykładowcy mogą też przeciągać treść z wyświetlaczy poszczególnych grup na główny projektor, aby wyświetlić ją wszystkim studentom w sali, co ułatwia porównywanie pracy pomiędzy poszczególnymi grupami.

Nowa przestrzeń została przyjęta z dużym entuzjazmem zarówno przez wykładowców, jak i przez studentów.

„Możliwość przeprowadzenia zajęć na żywo w trakcie czterech tygodni testów nowego systemu przed jego instalacją była nieoceniona, ponieważ pozwoliła nam uzyskać opinie studentów na temat tego środowiska nauczania. Niezwykle pozytywne opinie wszystkich użytkowników pozwoliły nam przygotować przekonujące argumenty za inwestycją w podobne sale wykładowe na terenie kampusu” — twierdzi Phil Cheeseman, dyrektor ds. usług akademickich.

„Moje doświadczenia związane z używaniem tej sali są bardzo pozytywne” — dodaje Steve Barron, kierownik programu studiów magisterskich z zakresu zarządzania projektami, będący jednym z pierwszych użytkowników sali. „Nowa technologia jest bardzo prosta i intuicyjna w użyciu. Udało mi się w ciągu paru minut opanować ten system bez żadnych szkoleń”.

„Podoba mi się kawiarniany układ sali, ponieważ daje ogromne możliwości wspólnej pracy. Dzięki nowym łatwym w obsłudze technologiom praca w grupach staje się bardzo prosta. Przydałoby nam się więcej takich sal wykładowych”.

Uniwersytet aktualnie planuje wdrażanie przyszłych instalacji w oparciu o ten sam szablon. Druga sala zostanie przygotowania niebawem.