Świetlana przyszłość Zjednoczonych Emiratów Arabskich

Panasonic i Sysco Productions organizują mistrzowski pokaz audiowizualny w pawilonie Zjednoczonych Emiratów Arabskich na targach Expo 2015 w Mediolanie.

Scroll down

Pawilon to prawdziwe arcydzieło zaprojektowane przez Foster Partners we współpracy ze Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi. W zamyśle odwiedzający mieli wchodzić w przestrzeń przypominającą kanion pomiędzy dwoma pofalowanymi ścianami o wysokości 12 metrów. Projekt został zainspirowany starożytnymi zasadami planowania przestrzeni, dlatego ścieżki w pawilonie przywodziły na myśl wąskie uliczki i dziedzińce antycznych miast pustynnych.

Wygląd zewnętrzny budynku wzorowano na starożytności, ale wnętrze było niezwykle nowoczesne.

Od wejścia do audytorium prowadziła lekko nachylona rampa. Wzdłuż niej rozmieszczono urządzenia rzeczywistości rozszerzonej, które w ciekawy sposób przedstawiały historię Emiratów. W centrum pawilonu mieściło się najnowocześniejsze cylindryczne audytorium.

Firma Sysco Productions, będąca partnerem audiowizualnym, wykorzystała najnowsze technologie, aby przygotować przedstawienie, które przyciągało i zachwycało rzesze odwiedzających. Niemal każdego dnia przed budynkiem tworzyły się długie kolejki.

W audytorium odbywała się kreatywna wielokanałowa projekcja audiowizualna dla 130 gości na raz realizowana za pomocą pięciu projektorów PT-DZ21K firmy Panasonic.

Podczas niesamowitego pokazu kinowego o kącie wyświetlania 170 stopni widzowie poznali dorastającą w Dubaju dziewczynę. Sara opowiadała historię dynamicznie rozwijającego się kraju, którego największym wyzwaniem jest wyżywienie i zapewnienie dostępu do prądu nieustannie rosnącej populacji.   

Pepper's Ghost

Odwiedzający przechodzili do drugiego audytorium z ogromną instalacją pod tytułem „Pepper's Ghost” stanowiącą połączenie projekcji i autentycznych eksponatów, gdzie Sara — jako trójwymiarowa projekcja — kontynuowała opowieść. Na przykład w jednym momencie Sara podnosiła wirtualną pokrywkę prawdziwego naczynia, z którego wydobyła się wirtualna para.

„Wykorzystaliśmy dziesięć projektorów wyświetlających obrazy pionowo w dół na biały ekran projekcyjny umieszczony na podłodze. Widzowie patrzyli na 45-stopniową folię holograficzną, która działała jak lustro weneckie. Dzięki temu widzieli nie tylko światło odbite z podłogi, ale także wszystko, co zostało podświetlone za ekranem” — powiedział Chris Dunkin z firmy Sysco Productions.

Instalacja miała 23 metry długości oraz cztery metry wysokości i składała się łącznie z 17 projektorów PT-DZ21K firmy Panasonic. 

„Jasność instalacji była ogromna. Bez projektorów firmy Panasonic o dużej jasności nie uzyskalibyśmy realistycznego obrazu. Trójwymiarowa projekcja Sary wyglądałaby na półprzezroczystą, a nie taki efekt chcieliśmy uzyskać”. 

Future Talk

W ramach drugiego pokazu zwiedzający zamieniali się z obserwatorów w obserwowanych. Nagrania zwiedzających śpiewających do utworu hiphopowego nakręcone przez obsługę za pomocą specjalnej aplikacji przesyłano do serwera After Effects i odtwarzano w ramach pokazu „Future Talk”. Do wyświetlania po obu stronach ekspozycji nagrań o najwyższej jakości i doskonałym kontraście wykorzystano projektory PT-DZ21K firmy Panasonic o jasności 20 000 lumenów.

Po projekcji zwiedzający podążali ścieżką z kolejnymi interaktywnymi pokazami i cyfrowymi prezentacjami, w tym specjalnym eksponatem na cześć Dubaju jako organizatora targów Expo 2020.

System składał się z 11 projektorów, z czego pięć wyposażono w obiektywy krótkoogniskowe. Ich zadaniem było łączenie i mapowanie obrazów na okrągłym ekranie umieszczonym na podłodze. Efekt uzyskany dzięki cyfrowemu mapowaniu obrazów na okrągłe kształty unoszone z podłogi za pomocą hydraulicznych podnośników robił ogromne wrażenie.  

Mark Burgin, członek zarządu firmy Sysco Productions, powiedział — „Jesteśmy zachwyceni z rezultatu naszej pracy oraz reakcji zwiedzających. Naszym celem było stworzenie jednego z najbardziej zadziwiających pawilonów na targach Expo i myślę, że nam się to udało”.

Całodobowa praca

Opóźnienia w pracy nad budynkiem mocno skróciły harmonogram montażu systemu projekcyjnego. Firma Sysco musiała pracować przez całą dobę, aby w terminie skończyć projekt.

„Praca z projektorami Panasonic była dla nas ogromną przyjemnością. Montowaliśmy je praktycznie na miejscu budowy, więc były narażone na przecieki z dachu oraz duże zapylenie. Nie mieliśmy jednak z nimi żadnych problemów. Dzięki systemowi czterech lamp projekcje są niezawodne, a jest to szczególne ważne, gdy pomiędzy pokazami jest zaledwie kilka minut przerwy” — dodał Mark Burgin.

Read more insights…

Sorry there was an error...
The files you selected could not be downloaded as they do not exist.

You selected items.
Continue to select additional items or download selected items together as a zip file.

You selected 1 item.
Continue to select additional items or download the selected item directly.

Download selected file