Main product image
BACK TO PRODUCT CATEGORY
VariCam Pure
Główne cechy

Nagrywanie nieskompresowanych obrazów 4K/120p V-RAW za pomocą rejestratora firmy Codex

Przetwornik Super 35 mm 4K zapewnia obrazy w prawdziwej jakości 4K oraz ponad 14-stopniowy zakres dynamiczny podczas rejestrowania obrazów HDR

Modułowa konstrukcja modułu kamery VariCam 35 oraz rejestratora V-RAW2.0 firmy Codex

Standardowy w branży przepływ pracy dzięki pakietowi Production Suite firmy Codex

Obsługa kodeków Apple ProRes i Avid DNxHR

Rejestrowanie materiałów w nieskompresowanym formacie 4K RAW

Opracowany przez firmy Panasonic i Codex system rejestruje obrazy najwyższej jakości za pomocą kamery Panasonic VariCam Pure. Umożliwia on nagrywanie w formacie 4K RAW z prędkością do 120 kl./s z prostym przepływem pracy dzięki pakietowi Production Suite firmy Codex oraz dostarczanie plików w formacie ProRes i wszelkich innych wymaganych ostatecznych wersji plików.

  • Nieskompresowane pliki 4K RAW przy maksymalnej prędkości 120 kl./s
  • Kamera zintegrowana (bez przewodów)
  • Standardowy w branży przepływ pracy dzięki pakietowi Production SuiteTM firmy Codex

Przepływ pracy Panasonic i Codex

 
Dzięki światowej klasy technologii obrazowania, wysokiej jakości technologii przetwarzania obrazu, elastyczności systemu Codex File System (CFS) oraz intuicyjnemu interfejsowi użytkownika pakiet Production Suite firmy Codex zawiera kompleksowe narzędzia do gradacji kolorów, zarządzania tablicami LUT, sprawdzania jakości, edytowania metadanych oraz synchronizacji dźwięku. Umożliwia on tworzenie ostatecznych wersji plików i zarządzanie nimi w jednym rozbudowanym systemie.

Pakiet Production Suite gwarantuje jeszcze większą elastyczność, ponieważ jest dostępny na urządzeniach Mac Pro i MacBook Pro oraz urządzeniach Vault z serii S i XL firmy Codex.

 
 

Pakiet Production Suite firmy Codex

Współczesne złożone produkcje wymagają jak najprostszych rozwiązań tam, gdzie tylko jest to możliwe. Pakiet Production Suite firmy Codex ma wszystkie narzędzia potrzebne do bezpiecznego zarządzania danymi — od zarządzania kolorami na planie filmowym w przepływie pracy ACES po gradację, transkodowanie, przeglądanie oraz archiwizowanie nagrań na taśmach. Ułatwia on technikom obrazowana cyfrowego, koordynatorom danych oraz studiom prostprodukcyjnym jak najszybsze przekazywanie odpowiednich plików i informacji do ich odbiorców, a system Codex File System pozwala dostarczać pliki w dowolnym formacie. 
 
 
Korzystanie z dysków Transfer Drive firmy Codex jest idealnym sposobem bezpiecznego przenoszenia najważniejszych danych z planu do innych etapów prac, w tym do postprodukcji. Wszystko łączy ze sobą jeden wspólny przepływ pracy.
 
 
 
 


 

Panasonic VariCam Pure

Współcześni operatorzy filmowi i producenci potrzebują wyższej rozdzielczości, jak i szerszego zakresu dynamicznego, by zapewniać widzom jak najdoskonalsze obrazy. Wymagają też, by tworzone przez nich treści były zgodne z przyszłymi platformami dystrybucji. 

Kompaktowa, wytrzymała i zaawansowana kamera Panasonic VariCam Pure przekracza te wymagania, ponieważ została zaprojektowana specjalnie, by spełniać potrzeby operatorów filmowych oraz ich zespołów. 

Nadaje się ona idealnie do rejestrowania odcinkowych programów telewizyjnych oraz produkcji fabularnych wymagających rejestrowania obrazu w formacie 4K RAW w celu uzyskania ostatecznych wersji plików w standardzie 4K UHD TV lub 4K DCI. Wyposażono ją w matrycę 4K Super 35 o zakresie dynamicznym ponad 14 stopni oraz zintegrowane nagrywanie na dyskach Codex Capture Drive. Nowe, doskonałe rozwiązanie.

Kamera Panasonic VariCam Pure zapisuje pliki RAW na niezawodnych dyskach Capture Drive firmy Codex. Jest to zaledwie jeden z elementów kompleksowego systemu zapisywania, oceniania oraz archiwizowania materiałów w pakiecie Production Suite firmy Codex. Nie potrzebujesz niczego więcej poza jednym wspólnym przepływem pracy — niezależnie od wybranej kamery.

 

NAJWAŻNIEJSZE DANE TECHNICZNE

Zakres dynamiczny ekspozycji

Ponad 14 stopni

Format nagrywania

4K RAW

Nośniki rejestrujące

Dysk Capture Drive firmy Codex

Maksymalna liczba klatek na sekundę

1–120 kl./s w nieskompresowanym formacie 4K RAW

Sterowanie kolorami

Serwer CDL

Rejestrowanie metadanych

Określone przez użytkownika metadane ujęcia

Waga

5kg

Wymiary

144 x 165 x 262mm

 

RESOURCES:

Pokaż więcej

Technologia

Kliknij na ikonę, aby dowiedzieć się więcej o stosowanych technologiach

4K Professional HDR Gold Codex
  • Analizy przypadków
  • Broszury
  • Nagrywanie filmu Bajecznie bogaci Azjaci kamerą VariCam Pure
    Nagrywanie filmu Bajecznie bogaci Azjaci kamerą VariCam Pure
    VariCam Pure wybrano jako jedną z głównych kamer do sfilmowania komedii romantycznej Bajecznie bogaci Azjaci.
Marketing
Analizy przypadków
Marketing Videos
Broszury
Product
Image Data
Ogólne
Logo Data
Technical
Operating Instructions

Service and Support
  • Nagrywanie filmu Bajecznie bogaci Azjaci kamerą VariCam Pure
    Nagrywanie filmu Bajecznie bogaci Azjaci kamerą VariCam Pure
    VariCam Pure wybrano jako jedną z głównych kamer do sfilmowania komedii romantycznej Bajecznie bogaci Azjaci.
    Mon, 22/10/2018 - 17:25
    Download pdf - 2.98 MB
  • VariCam Pure 4K Uncompressed Raw footage
    VariCam Pure 4K Uncompressed Raw footage
    VariCam Pure 4K Uncompressed Raw footage
    Tue, 20/03/2018 - 11:08
    View video
    Master Class: HDR & Colour Management on VariCam | FSF 2017
    Master Class: HDR & Colour Management on VariCam | FSF 2017
    Master Class: HDR & Colour Management on VariCam | FSF 2017
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    HDR & Colour Management Workshop | BSC EXPO 2017
    HDR & Colour Management Workshop | BSC EXPO 2017
    HDR & Colour Management Workshop | BSC EXPO 2017
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    VariCam Pure 4K Uncompressed Raw footage
    VariCam Pure 4K Uncompressed Raw footage
    VariCam Pure 4K Uncompressed Raw footage
    Tue, 20/03/2018 - 11:08
    View video
    Varicam LT test slow motion 2k 200p
    Varicam LT test slow motion 2k 200p
    Varicam LT test slow motion 2k 200p
    Tue, 20/03/2018 - 11:01
    View video
    VariCam HDR Master Class | FSF 2017 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | FSF 2017 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | FSF 2017 | Trailer
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    VariCam HDR Master Class | Camerimage 2016 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | Camerimage 2016 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | Camerimage 2016 | Trailer
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    HDR and Colour Managed Workflow | BSCEXPO 2017 Trailer
    HDR and Colour Managed Workflow | BSCEXPO 2017 Trailer
    HDR and Colour Managed Workflow | BSCEXPO 2017 Trailer
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
  • Dado Valentic reveals the HDR Colour Managment on VariCam
    Dado Valentic reveals the HDR Colour Managment on VariCam
    Dado Valentic reveals the HDR Colour Managment on VariCam
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Vanja Černjul ASC DoP about working with VariCam and HDR workflow
    Vanja Černjul ASC DoP about working with VariCam and HDR workflow
    Vanja Černjul ASC DoP about working with VariCam and HDR workflow
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Panasonic Live @ IBC - HDR with colorfront shot on Panasonic VariCam
    Panasonic Live @ IBC - HDR with colorfront shot on Panasonic VariCam
    Panasonic Live @ IBC - HDR with colorfront shot on Panasonic VariCam
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Atomos integration to production workflows | Panasonic Live @IBC 2017
    Atomos integration to production workflows | Panasonic Live @IBC 2017
    Atomos integration to production workflows | Panasonic Live @IBC 2017
    Mon, 19/02/2018 - 09:47
    View video
    Shooting with VariCam by Dick Harrewijn | Panasonic
    Shooting with VariCam by Dick Harrewijn | Panasonic
    Cinematographer, Dick Harrewijn, explains in depth the reasons why he chose the VariCam to shoot his documentary film "WILD". Discover the spectacular imagery portrayed in the film and learn why its imaging capabilities make the VariCam ideal for all types of cinematography.
    Tue, 29/05/2018 - 13:30
    View video
    Shooting with VariCam by Marek Traskowski | Panasonic
    Shooting with VariCam by Marek Traskowski | Panasonic
    We interviewed cinematographer, Marek Trakowski, why he chose the Panasonic VariCam LT to shoot the Polish TV series "Drogi Wolności” - “The paths of freedom”. The experienced filmmaker discusses the advantages of the VariCams LT's dual native sensitivity and superb lowlight filming abilities. Learn how the VariCam allows cinematographers to shoot in almost any lighting environment. Get more information on the Panasonic camera.
    Tue, 29/05/2018 - 13:34
    View video
    Shooting with VariCam
    Shooting with VariCam
    Interview with Matthias Bolliger (English Subtitles) 
    Wed, 09/01/2019 - 09:58
    View video
  • Broadcast & ProAV Operating Manual Database
    Broadcast & ProAV Operating Manual Database
    Link to the Panasonic global Operation Manual Database for Broadcast & ProAV Products
    Mon, 12/02/2018 - 13:50
    Download File

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

OGÓLNA POMOC TECHNICZNA I PLIKI DO POBRANIA KONTAKT Z POMOCĄ TECHNICZNĄ

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

OGÓLNA POMOC TECHNICZNA I PLIKI DO POBRANIA KONTAKT Z POMOCĄ TECHNICZNĄ

There are currently no key services available.

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

OGÓLNA POMOC TECHNICZNA I PLIKI DO POBRANIA KONTAKT Z POMOCĄ TECHNICZNĄ

There are currently no other services available.

Specifications

General
Power 24 V
Power Consumption 91 W
Operating Temperature 0 °C to 40 °C (32 °F to 104 °F)
Operating Humidity 10% to 85% (relative humidity)
Weight 5kg (11.0 lb)
Dimensions (W x H x D) 144 mm x 165 mm x 262 mm (5-11/16 inches x 6-1/2 inches x 10-11/32 inches)
Camera Section
Pickup Devices Super 35 mm, MOS sensor
Number of Pixels Total pixels: Approx.10.3 million pixels
Effective Pixels Approx. 8.9 million pixels
Lens Mount PL mount
Optical Filter ND filter1: CLEAR, 2: 0.6 ND, 3: 1.2 ND, 4: 1.8 ND
Latitude 14+ Stops
ISO Setting Native ISO: 800, 5000 800 Base: 200 to 4000 5000 Base: 1250 to 12800
Shutter Speed [deg] mode: 1.0 deg to 358 deg (0.1 deg step) [sec] mode: 1/24 sec. to 1/250 sec. (for 24p)
Recorder Section
Recording Media CODEX Capture Drive
Recording Resolution 4096 x 2160 (4K), 3840 x 2160 (UHD)
Recording Frame Rate Maximum 120 fps or 100 fps
System Frequency 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p
Recording Format VRAW 4K 12 bit / 4K 10 bit / UHD 12 bit / UHD 10 bit
Recording Video Signal 4096 x 2160/59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p 3840 x 2160/59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 23.98p
Recording Time (with 2TB Capture Drive) 4K 12 bit / 23.98 fps: 100 min. 4K 10 bit / 23.98 fps: 112 min. 4K 10 bit / 120 fps: 22 min. UHD 12 bit / 23.98 fps: 106 min. UHD 10 bit / 23.98 fps: 119 min. UHD 10 bit / 120 fps: 23 min.
Digital Video Process
Quantization 12 bit / 10 bit
Video Data Process Uncompressed RAW
Digital Audio Process
Recording Audio Signal 48 kHz / 24 bit, 2Ch
Head Room 18 dB / 20 dB MENU switching
Signal Input/Output
Video Output | SDI Out 1-4 HD (1.5G) / 3G-SDI : 0.8 V [p-p], 75 ohm
Video Output | MON Out 1/2 HD (1.5G) / 3G-SDI : 0.8 V [p-p], 75 ohm
Video Output | VF Out HD (1.5G) / 3G-SDI : 0.8 V [p-p], 75 ohm
Audio In/Out | Input 1/2 XLR x 1 5pin
Audio In/Out | Phones Stereo mini jack
Audio In/Out | Speaker 20 mm diameter, round x 1
Other Input/Output
Genlock In HD (1.5 G) / 3G-SDI, 0.8 V[p-p], 75 ohm
TC In/Out BNC x 1, Input / Output switching Input: 0.5 V [p-p] to 8 V [p-p], 10 k ohm Output: 2.0 V [p-p] ± 0.5 V[p-p], low impedance
DC In 24 V (10.5 V to 34 V) 2-Pin Fisher
DC Out/RS 24 V x3
DC Out 12 V x1
Lens 12-pin
LAN 100BASE-TX/10BASE-T LEMO
USB (Host) USB2.0 host : Type A connector, 4-pin
Control Panel 20-pin, control panel contact terminals
SD Card Slot x1 for Version Up 3D LUT/ CDL file Upload and Save Set Up File Upload and Save
Control Panel LCD 3.5-type QHD color monitor, approx. 1.56 million dots
Features HDR Ready In Camera Grading Meta Data Recording
Offload Formats From CODEX Production Suite
ProRes 422 HQ 1920x1080 10-bit to 120 fps 2048x1080 10-bit to 120 fps 4096x2160 10-bit to 120 fps 3840x2160 10-bit to 120 fps
ProRes 4444 1920x1080 12-bit 120 fps 2048x1080 12-bit to 120 fps 4096x2160 12-bit to 120 fps 3840x2160 12-bit to 120 fps
ProRes 4444 XQ 1920x1080 12-bit to 120 fps 2048x1080 12-bit to 120 fps 4096x2160 12-bit to 120 fps 3840x2160 12-bit XQ to 120 fps
DN x HR 444 2048x1080 10-bit 3840x2160 10-bit 4096x2160 10-bit
DN x HR HQX 2048x1080 10-bit 3840x2160 10-bit 4096x2160 10-bit
DN x HR HQ 2048x1080 3840x2160 10-bit 4096x2160 10-bit