Main product image
BACK TO PRODUCT CATEGORY
VariCam LT VariCam — kinowa jakość w niewielkich rozmiarach
Główne cechy

Kompaktowa i lekka obudowa z magnezu waży zaledwie 2,7 kg

Przetowrnik Super 35 mm 4K zapewnia obrazy w prawdziwej jakości 4K oraz ponad 14-stopniowy zakres dynamiczny podczas rejestrowania obrazów HDR

Podwójne natywne ISO (800 i 5000) gwarantują o wiele większą czułość, nie zwiększając jednocześnie ilości szumów

Niezwykle szeroki zakres barw przekraczający standard Rec. 2020, czyli przestrzeń barw wymaganą do przekazywania treści HDR

Standardowe mocowanie EF pozwala stosować szeroką gamę obiektywów; można je też zdjąć i zastąpić opcjonalnym mocowaniem PL

Kamera produkcyjna 4K z nagradzanym przetwornikiem MOS Super 35 mm i dwoma natywnymi ustawieniami ISO (800 i 5000)

 

Kompaktowe rozmiary, lekkość oraz najwyższa, kinowa jakość — VariCam LT!

Wyposażono ją w REWOLUCYJNE rozwiązania usprawniające workflow, w tym zaawansowane narzędzia do gradacji kolorów, a także funkcje nagrywania proxy oraz zapisywania zarejestrowanych materiałów w pamięci wewnętrznej.

VariCam LT ma kompaktowy i lekki korpus z magnezu oraz zapewnia taką samą jakość obrazu jak większa kamera filmowa VariCam 35. Przetwornik w formacie Super 35 mm — taki jak zastosowany w kamerze VariCam 35 — ma szeroki zakres dynamiczny, bogaty zakres kolorów oraz wysoką czułość pozwalającą na rejestrowanie obrazów w rozdzielczości 4K. Ma ona dwie natywne czułości ISO: 800 i 5000. Natywna czułość ISO 5000 pozwala nagrywać wyraźne obrazy przy bardzo słabym oświetleniu. Rozmiar i konstrukcja kamery są dostosowane do wielu stylów nagrywania, na przykład na ramieniu, a także do montowania na stabilizatorach i dronach.

VariCam ROP APP

     

 

 
 

Nowością w kamerze VariCam LT jest mocowanie EF*1, które pozwala na stosowanie wielu różnych typów obiektywów. Istnieje też możliwość zdjęcia mocowania EF*1 i zastąpienia go mocowaniem PL (opcjonalnym). Daje to jeszcze szerszy wybór obiektywów do tej kamery. Workflow w kamerze VariCam LT jest bardzo podobny do stosowanego w modelu VariCam 35. W obu zastosowano funkcję nagrywania z dwoma kodekami, co pozwala na jednoczesne nagrywanie pliku głównego i mniejszego pliku proxy. Co więcej, obie kamery mają wbudowaną funkcję gradacji kolorów oraz obsługują kodeki AVC-Intra 4K i Apple ProRes*2. - See more at: https://business.panasonic.pl/kamery-profesjonalne/varicam-lt#sthash.8Am...

Dołącz do REWOLUCJI i zrealizuj swoją WIZJĘ artystyczną. 

*1: Panasonic nie gwarantuje zgodności ani poprawności działania wszystkich obiektywów EF.
Więcej szczegółów będzie dostępnych w witrynie Panasonic.
*2: Format ProRes jest objęty licencją firmy Apple Inc. Kodek Apple ProRes jest objęty licencją firmy Atomos. 

VariCam — zachwycająca, kinowa jakość obrazu

Taka sama matryca jak w modelu VariCam 35

Kamera VariCam LT jest wyposażona w jednoukładowy przetwornik typu MOS Super 35 mm opracowany specjalnie z myślą o modelu VariCam 35. Umożliwia on nagrywanie obrazów w rozdzielczościach 4K (4096 × 2160) i UHD (3840 × 2160) oraz charakteryzuje się dużą czułością, niskim poziomem zakłóceń, szerokim zakresem dynamicznym, a także kinową głębią ostrości. W 2015 roku przetwornik ten zdobył przyznawaną przez Hollywood Post Alliance nagrodę za doskonałe osiągnięcie w dziedzinie inżynierii.

Szeroki zakres dynamiczny wynoszący ponad 14 stopni

Kamera ma szeroki zakres dynamiczny wynoszący ponad 14 stopni. Umożliwia to precyzyjne odwzorowywanie obrazów w całej klatce: od obszarów ciemnych po jasne. Nawet w słabo oświetlonych scenach, które są szczególnie ważne w produkcjach filmowych, kamera VariCam LT umożliwia nagrywanie praktycznie bez zakłóceń i obniżania jakości obrazu. Krzywa gamma „V-Log” umożliwia uzyskanie ponad 14 stopni zakresu dynamiki matrycy modelu VariCam LT, co znacznie zwiększa możliwość tworzenia zachwycających ujęć. 

  

Dwie natywne czułości ISO: 800/5000

Kamera VariCam LT ma dwa natywne ustawienia czułości ISO: 800 i 5000. Oznacza to, że przy ustawieniu ISO 5000 model VariCam LT osiąga bardzo dużą czułość z zachowaniem niskiego poziomu zakłóceń. Przy czułości ISO 5000 jest on prawie taki sam jak w przypadku ISO 800. Aby osiągnąć ten efekt, w każdym pikselu matrycy modelu VariCam LT stosowane są dwa specjalne obwody analogowe dla obu natywnych ustawień czułości ISO przed rozpoczęciem przetwarzania wzmocnienia. Takie rozwiązanie pozwala osiągnąć bardzo wysoką czułość bez zwiększania zakłóceń. W kamerach cyfrowych zakłócenia z reguły pojawiają się w procesie wzmacniania czułości ISO. Ta funkcja rewolucjonizuje nagrywanie w warunkach słabego oświetlenia. Ustawienie ISO 5000 pozwala rejestrować sceny w naturalnym świetle z zachowaniem realistycznego nastroju. 

Bogaty zakres kolorów

Kamera VariCam LT ma funkcję „V-Gamut” zapewniającą zakres kolorów szerszy niż w przypadku taśm filmowych. V-Gamut obejmuje cały zakres przestrzeni barw BT. 2020. 

Pliki scen i V-LOOK

Krzywa gamma „V-Log” umożliwia uzyskanie ponad 14 stopni zakresu dynamiki oraz stosowanie zaawansowanej regulacji gradacji kolorów w trakcie postprodukcji. Nowością w modelu VariCam LT jest funkcja pliku sceny z pięcioma pozycjami. Tryb VariCam-LOOK (V-LOOK) to zupełnie nowe ustawienie służące do tworzenia kinowych obrazów bez gradacji kolorów. Kamera VariCam LT wykorzystuje również nowo opracowaną krzywą gamma, która umożliwia zachowanie szczegółowości obrazu w dużym zakresie tonalnym w ramach przestrzeni barw Rec 709. Ustawienie „V-709” daje tony odpowiednie do wyświetlania na standardowych monitorach, natomiast ustawienie „BC-LOOK” daje efekt tradycyjnego obrazu telewizyjnego. 

Monitorowanie złączy wyjściowych

Kamera VariCam LT umożliwia konwersję obrazu nagrywanego w standardzie 4K do rozdzielczości Full HD za pośrednictwem dwóch złączy wyjściowych 3G HD SDI oraz jednego złącza VF (BNC). Do każdego złącza wyjściowego można przesłać widok z wewnętrzną gradacją kolorów oraz nakładką z informacjami.

 

 

Kamery Varicam LT gotowe do zastosowań na żywo

Najnowsza aktualizacja oprogramowania układowego urządzeń Varicam LT (wersja 6.0) poszerza zastosowania tych lekkich i kompaktowych kamer kinowych 4K o koncerty, imprezy, programy telewizyjne oraz produkcje korporacyjne realizowane na żywo lub „prawie na żywo” z użyciem wielu kamer.  

Podczas produkcji na żywo realizowanych z zastosowaniem wielu kamer można liczyć na zwiększone możliwości kontroli za pomocą centralnej jednostki sterującej, w tym pełne funkcje gradacji kolorów — od standardowych procesów „cieniowania” po zarządzanie plikami LUT i CDL — a także wybieranie plików sceny, zdalne sterowanie nagrywaniem oraz funkcję połączeń.

Podczas produkcji „prawie na żywo”, na przykład występów teatralnych, koncertów, kabaretów, pokazów mody i wydarzeń firmowych, w trakcie których nie jest stosowana emisja na żywo, użytkownicy mogą wykorzystać funkcję filmowania wieloma kamerami 4K VariCam LT z użyciem wewnętrznych nośników P2. Ostateczna gradacja kolorów odbywa się wtedy w postprodukcji.

Główne cechy (wersja 6.0): 

  • Wiele trybów filmowania: TRYB CIENIOWANIA, TRYB PLIKU SCENY, TRYB V-LOG;
  • Obsługa panelu sterowania HRP1000 (HRP1005): PRZYSŁONA, USTAWIENIA KOLORÓW, NAGRYWANIE, POŁĄCZENIE, PLIKI SCEN, WYBÓR PLIKÓW CDL I LUT
  • Sygnał zwrotny można wyświetlić na wizjerze elektronicznym lub panelu LCD za pomocą przycisku użytkownika lub przełącznika RET obiektywu
  • Lampkę Tally sygnalizującą nagrywanie na żywo można wyświetlić na wizjerze elektronicznym, a jej sygnał można przesyłać za pomocą złącza DC kamery
  • Wentylator kamery pracuje bardzo cicho podczas zastosowań na żywo
  • Przesyłanie sygnału wyjściowego RAW z cieniowaniem
  • Sygnał wyjściowy RAW 4K można za pomocą konwertera zamienić z formatu DTS na sygnał 4K z próbkowaniem 4:2:2 na wyjściu 12G SDI
  • Obsługa oprogramowania do gradacji kolorów innych producentów: Tworzenie i zdalne przesyłanie plików LUT oraz zdalne dostosowywanie gradacji kolorów za pomocą plików CDL
  • Aktualizacja oprogramowania Varicam ROP Simulator
 

 

 

Zaawansowane funkcje nagrywania do tworzenia filmów

Natywne nagrywanie w standardzie 4K/60p

Maksymalna liczba klatek na sekundę podczas nagrywania w rozdzielczości 4K (4096 × 2160) lub UHD (3840 × 2160) to 60p (60 kl./s). W efekcie podczas filmowania szybkich scen akcji powstają płynne obrazy o wysokiej rozdzielczości.

  

Zwolnione tempo w standardzie 2K/HD 240p

Podczas filmowania w rozdzielczościach 2K (2048 × 1080) i HD (1920 × 1080) można wybrać bardzo wysoką liczbę klatek na sekundę (240), aby uzyskać efekt zwolnionego tempa. Wyższą prędkość skanowania uzyskuje się przez przycięcie obszaru rejestrowanego przez matrycę. W trybie nagrywania z kodekiem AVC-Intra 2K422 dostępny jest zakres od 1 do 120 klatek na sekundę, natomiast w przypadku kodeka AVC-Intra 2K-LT — od 120 do 240 klatek na sekundę. Klatkaż można zmienić w trakcie nagrywania. 

Nagrywanie w podczerwieni

Kamera filmowa VariCam LT zawiera zdejmowany filtr IR. Rejestrowanie w podczerwieni jest przydatne do nagrywania ciemnych, nieoświetlonych scen nocnych w standardzie 4K. Ten tryb jest idealny do nagrywania dzikiej przyrody nocą, a także filmowania innych scen bez źródła światła. Z filtra podczerwieni można też korzystać za dnia w celu uzyskania wyjątkowego wyglądu sceny.

Zdejmowany panel sterowania z monitorem

Panel sterowania kamery ma wbudowany wyświetlacz LCD o przekątnej 3,5 cala. Może on służyć do obsługi menu kamery lub podglądu nagrywanych obrazów. Przyciski i pokrętła rozmieszczone wokół ekranu umożliwiają szybką i precyzyjną obsługę. Możliwy jest też bezpośredni dostęp do najczęściej używanych ustawień. Zdejmowana obudowa pozwala na obsługę kamery z odległości do 90 cm.

Standardowy interfejs HD SDI wizjera elektronicznego 

VariCam LT ma standardowe złącze BNC do podłączenia wizjera. Poza nowym wizjerem firmy Panasonic (AU-VCVF10G) użytkownik może też wybrać różne inne wizjery lub monitory HD. Do kamery dołączony jest zasilacz DC oraz złącza do sterowania wizjerem Panasonic

 

Trwałość, wytrzymałość i niezawodność

  • Mocowanie obiektywu wykonano ze stali nierdzewnej i zaprojektowano tak, aby zapobiegać odchylaniu się kołnierza wskutek zmian temperatur.
  • Obudowa kamery jest wykonana z wytrzymałego i twardego magnezu.
  • Górne i dolne panele są płaskie, co ułatwia montaż różnych płytek i akcesoriów.
  • Otwory montażowe znajdują się po obu stronach obudowy oraz na uchwycie, co zwiększa wygodę montażu akcesoriów.
  • Nowe akcesoria: nowy zestaw do noszenia kamery na ramieniu (AU-VSHL2G) oraz moduł uchwytu (AU-VGRP1G).
  • Nowy zestaw do noszenia kamery na ramieniu (AU-VSHL2G) montuje się bezpośrednio na płytce podstawy.
    

Rewolucyjny przepływ pracy — wiele kodeków i materiałów nagranych bezpośrednio w kamerze

Nagrywanie materiałów 4K/UHD/2K/HD z wieloma kodekami

AVC-Intra 4K to wersja kodeka AVC-Intra do kompresji międzyramkowej zgodna ze standardem 4K, która jest odpowiednia do produkcji filmowych. Dzięki niemu kamera VariCam LT może nagrywać materiały w rozdzielczości 4K (4096 × 2160) lub UHD (3840 × 2160). Do nagrań 2K model VariCam LT obsługuje kodek AVC-Intra 2K444/2K422/2K-LT. Do nagrań HD model VariCam LT obsługuje kodeki AVC-Intra 444/422/100/LT i Apple ProRes 4444/HQ. Z użyciem karty pamięci expressP2 o pojemności 256 GB kamera może nagrać około 90 minut filmu w standardzie 4K 23,98p z zastosowaniem kodeka AVC-Intra 4K422.

* Format ProRes jest objęty licencją firmy Apple Inc. Kodek Apple ProRes jest objęty licencją firmy Atomos.
Atomos jest zastrzeżonym znakiem towarowym i prawem autorskim firmy Atomos Global Pty. Ltd.

 

Wewnętrzna gradacja kolorów

Kamera VariCam LT jest wyposażona w funkcję gradacji kolorów (3D LUT/CDL). Umożliwia to dostosowywanie barw na planie filmowym lub w terenie za pomocą panelu sterowania lub oprogramowania innej firmy. Materiały utworzone po zakończeniu nagrywania na dany dzień można edytować jeszcze na planie filmowym bezpośrednio w kamerze. Informacje o gradacji, na przykład pliki 3D LUT i CDL, można zarejestrować razem z danymi obrazu. Umożliwia to przekazanie nagrania montażystom w takiej samej postaci, jaką uzyskano na planie filmowym. - See more at: https://business.panasonic.pl/kamery-profesjonalne/varicam-lt#sthash.8Am...

 

Nagranie główne i proxy

Poza nagrywaniem z głównym kodekiem kamera VariCam LT umożliwia zapisywanie plików na karcie pamięci SD. Pozwala to na jednoczesne zapisywanie nagrania głównego 4K z V-Log na karcie expressP2 oraz nagrania HD z gradacją na karcie pamięci SD. Główne dane nagrania służą do tworzenia ostatecznych wersji plików, a nagrania proxy — do przeglądania materiału lub edytowania go w trybie offline. Nazwa i kod czasowy każdego pliku są identyczne.

Elastyczna konfiguracja systemu

 

VariCam LT — kamera RAW

Partner

Nazwa produktu

Wersja

Uwaga

ATOMOS

SHOGUN INFERNO

Wersja: 8.31 NOWOŚĆ

VariCam LT — wyniki testu nagrywania w RAWie

SHOGUN FLAME

Wersja: 7.2

VariCam LT — wyniki testu nagrywania w RAWie

Convergent Design

Odyssey 7Q+

wer. 2017.06.1706 NOWOŚĆ

VariCam LT — wyniki testu nagrywania w RAWie

Odyssey 7Q

  Informacje konfiguracyjne Convergent Design

 

Główne cechy (wersja 6.0)

   

Wiele trybów filmowania: TRYB CIENIOWANIA, TRYB PLIKU SCENY, TRYB V-LOG

   

Obsługa panelu sterowania HRP1000 (HRP1005): PRZYSŁONA, USTAWIENIA KOLORÓW, NAGRYWANIE, POŁĄCZENIE, PLIKI SCEN, WYBÓR PLIKÓW CDL I LUT

   

Sygnał zwrotny można wyświetlić na wizjerze elektronicznym lub panelu LCD za pomocą przycisku użytkownika lub przełącznika RET obiektywu

   

Lampkę Tally sygnalizującą nagrywanie na żywo można wyświetlić na wizjerze elektronicznym, a jej sygnał można przesyłać za pomocą złącza DC kamery

   

Wentylator kamery pracuje bardzo cicho podczas zastosowań na żywo

   

Przesyłanie sygnału wyjściowego RAW z cieniowaniem

   

Sygnał wyjściowy RAW 4K można za pomocą konwertera zamienić z formatu DTS na sygnał 4K z próbkowaniem 4:2:2 na wyjściu 12G SDI

   

Obsługa oprogramowania do gradacji kolorów innych producentów: Tworzenie i zdalne przesyłanie plików LUT oraz zdalne dostosowywanie gradacji kolorów za pomocą plików CDL

   

Aktualizacja oprogramowania Varicam ROP Simulator

   
Pokaż więcej

  • Analizy przypadków
  • Broszury
  • Disney
    Disney's Broadway Hits
    Kamery VariCam LT, AK-UC3000 i AW-UE70 uwieczniają magię koncertu „Disney’s Broadway Hits” w londyńskiej sali koncertowej Royal Albert Hall.
  • Broadcast and Professional Video Product Lineup Catalog PDF [Aug. 2019]
    Catalog PDF : Professional Video Product Lineup Catalog
Marketing
Case Studies
Brochures
Marketing Videos
Product
Image Data
Technical
Operating Instructions
Firmware
General
Logo Data

Service and Support
  • Disney
    Disney's Broadway Hits
    Kamery VariCam LT, AK-UC3000 i AW-UE70 uwieczniają magię koncertu „Disney’s Broadway Hits” w londyńskiej sali koncertowej Royal Albert Hall.
    Fri, 13/01/2017 - 15:41
    Download pdf - 1.77 MB
  • Broadcast and Professional Video Product Lineup Catalog PDF [Aug. 2019]
    Broadcast and Professional Video Product Lineup Catalog PDF [Aug. 2019]
    Catalog PDF : Professional Video Product Lineup Catalog
    Thu, 11/07/2019 - 06:06
    Download pdf - 10.18 MB
  • Master Class: HDR & Colour Management on VariCam | FSF 2017
    Master Class: HDR & Colour Management on VariCam | FSF 2017
    Master Class: HDR & Colour Management on VariCam | FSF 2017
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    HDR & Colour Management Workshop | BSC EXPO 2017
    HDR & Colour Management Workshop | BSC EXPO 2017
    HDR & Colour Management Workshop | BSC EXPO 2017
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Varicam LT test slow motion 2k 200p
    Varicam LT test slow motion 2k 200p
    Varicam LT test slow motion 2k 200p
    Tue, 20/03/2018 - 11:01
    View video
    Philippe Ros, AFC about his passion for Black&White Imaging with VariCam LT
    Philippe Ros, AFC about his passion for Black&White Imaging with VariCam LT
    Philippe Ros, AFC about his passion for Black&White Imaging with VariCam LT
    Tue, 20/03/2018 - 11:04
    View video
    Behind the scenes on Mount Pleasant
    Behind the scenes on Mount Pleasant
    Behind the scenes on Mount Pleasant
    Mon, 12/02/2018 - 13:50
    View video
    Spectacular wildlife sizzle reel
    Spectacular wildlife sizzle reel
    Spectacular wildlife sizzle reel
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    Stunning TV and Cinema productions shot on VariCam35 and VariCamLT in our IBC 2016 sizzle reel
    Stunning TV and Cinema productions shot on VariCam35 and VariCamLT in our IBC 2016 sizzle reel
    Stunning TV and Cinema productions shot on VariCam35 and VariCamLT in our IBC 2016 sizzle reel
    Tue, 20/03/2018 - 10:57
    View video
    The perfect backdrop for pipes and drums
    The perfect backdrop for pipes and drums
    The perfect backdrop for pipes and drums
    Mon, 12/02/2018 - 13:50
    View video
  • Panasonic Live @ IBC - VariCam LT and VariCam Pure
    Panasonic Live @ IBC - VariCam LT and VariCam Pure
    Panasonic Live @ IBC - VariCam LT and VariCam Pure
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    Cinema VariCam LT IR Test Shooting
    Cinema VariCam LT IR Test Shooting
    Cinema VariCam LT IR Test Shooting
    Tue, 20/03/2018 - 11:04
    View video
    Shot on VariCam 35/LT: “ISO5000, Dual Native ISO
    Shot on VariCam 35/LT: “ISO5000, Dual Native ISO
    Shot on VariCam 35/LT: “ISO5000, Dual Native ISO
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    VariCam LT Footage - Absolutely Cinematic
    VariCam LT Footage - Absolutely Cinematic
    VariCam LT Footage - Absolutely Cinematic
    Tue, 20/03/2018 - 11:04
    View video
    Shot on VariCam LT: “To Each His Dulcinea”
    Shot on VariCam LT: “To Each His Dulcinea”
    Shot on VariCam LT: “To Each His Dulcinea”
    Tue, 20/03/2018 - 11:04
    View video
    VariCam HDR Master Class | FSF 2017 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | FSF 2017 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | FSF 2017 | Trailer
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    VariCam HDR Master Class | Camerimage 2016 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | Camerimage 2016 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | Camerimage 2016 | Trailer
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    HDR and Colour Managed Workflow | BSCEXPO 2017 Trailer
    HDR and Colour Managed Workflow | BSCEXPO 2017 Trailer
    HDR and Colour Managed Workflow | BSCEXPO 2017 Trailer
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
  • Dado Valentic reveals the HDR Colour Managment on VariCam
    Dado Valentic reveals the HDR Colour Managment on VariCam
    Dado Valentic reveals the HDR Colour Managment on VariCam
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Vanja Černjul ASC DoP about working with VariCam and HDR workflow
    Vanja Černjul ASC DoP about working with VariCam and HDR workflow
    Vanja Černjul ASC DoP about working with VariCam and HDR workflow
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Panasonic Live @ IBC - HDR with colorfront shot on Panasonic VariCam
    Panasonic Live @ IBC - HDR with colorfront shot on Panasonic VariCam
    Panasonic Live @ IBC - HDR with colorfront shot on Panasonic VariCam
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Atomos integration to production workflows | Panasonic Live @IBC 2017
    Atomos integration to production workflows | Panasonic Live @IBC 2017
    Atomos integration to production workflows | Panasonic Live @IBC 2017
    Mon, 19/02/2018 - 09:47
    View video
    VariCam LT backstage of short “Crapulence” («Похмелье»)
    VariCam LT backstage of short “Crapulence” («Похмелье»)
    VariCam LT backstage of short “Crapulence” («Похмелье»)
    Tue, 20/03/2018 - 11:04
    View video
    Shot on Varicam LT: Music clip Rather Be 2017
    Shot on Varicam LT: Music clip Rather Be 2017
    Shot on Varicam LT: Music clip Rather Be 2017
    Tue, 20/03/2018 - 11:04
    View video
    Varicam LT test slow motion 2k 200p
    Varicam LT test slow motion 2k 200p
    Varicam LT test slow motion 2k 200p
    Tue, 20/03/2018 - 11:04
    View video
    Shooting with VariCam by Dick Harrewijn | Panasonic
    Shooting with VariCam by Dick Harrewijn | Panasonic
    Cinematographer, Dick Harrewijn, explains in depth the reasons why he chose the VariCam to shoot his documentary film "WILD". Discover the spectacular imagery portrayed in the film and learn why its imaging capabilities make the VariCam ideal for all types of cinematography.
    Tue, 29/05/2018 - 13:30
    View video
  • Shooting with VariCam by Marek Traskowski | Panasonic
    Shooting with VariCam by Marek Traskowski | Panasonic
    We interviewed cinematographer, Marek Trakowski, why he chose the Panasonic VariCam LT to shoot the Polish TV series "Drogi Wolności” - “The paths of freedom”. The experienced filmmaker discusses the advantages of the VariCams LT's dual native sensitivity and superb lowlight filming abilities. Learn how the VariCam allows cinematographers to shoot in almost any lighting environment. Get more information on the Panasonic camera.
    Tue, 29/05/2018 - 13:34
    View video
    Shooting with VariCam by Carlo Rinaldi AIC
    Shooting with VariCam by Carlo Rinaldi AIC
    Video about Dual ISO sensitivity with Carlo Rinaldi
    Fri, 05/10/2018 - 08:40
    View video
    Shooting with VariCam
    Shooting with VariCam
    Interview with Matthias Bolliger (English Subtitles) 
    Wed, 09/01/2019 - 09:58
    View video
    Shooting with VariCam LT by Dejan Georgevich, ASC
    Shooting with VariCam LT by Dejan Georgevich, ASC
    Marketing Video-VariCam LT
    Mon, 25/03/2019 - 13:47
    View video
    Shooting with VariCam LT by Joe Gabriel
    Shooting with VariCam LT by Joe Gabriel
    Marketing Video - Varicam LT
    Mon, 25/03/2019 - 13:49
    View video
  • Broadcast & ProAV Operating Manual Database
    Broadcast & ProAV Operating Manual Database
    Link to the Panasonic global Operation Manual Database for Broadcast & ProAV Products
    Mon, 12/02/2018 - 13:50
    Download File

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

OGÓLNA POMOC TECHNICZNA I PLIKI DO POBRANIA KONTAKT Z POMOCĄ TECHNICZNĄ

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

OGÓLNA POMOC TECHNICZNA I PLIKI DO POBRANIA KONTAKT Z POMOCĄ TECHNICZNĄ

There are currently no key services available.

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

OGÓLNA POMOC TECHNICZNA I PLIKI DO POBRANIA KONTAKT Z POMOCĄ TECHNICZNĄ

There are currently no other services available.

Specifications

General Specification
Power DC 12 V (11.0 V - 17.0 V)
Power Consumption 47 W, with body only 77 W, with all optional accessories connected and maximum power supplied from each output terminal
Operating Temperature 0 °C to 40 °C (32°F to 104°F)
Operating Humidity 10% to 85% (relative humidity)
Storage Temperature -20 °C to 60 °C (-4°F to 140°F)
Weight Approx. 2.7 kg (6.0 lb), excluding handle and accessories Approx. 3.0kg (6.6 lb), including handle,excluding accessories
Dimensions (W x H x D) 184.0 mm x 230.5 mm x 247.0 mm (7-1/4 inches x 9-3/32 inches x 9-3/4 inches) Body only, excluding protrusion and accessories
Note1 Ensure that the total current taken from the DC OUT terminal, LENS/GRIP terminal,DC OUT/RS terminal and USB HOST terminal does not exceed 30 W.
Camera Unit
Pickup Devices Super 35 mm, MOS sensor
Number of Pixels Total pixels: Approx.10.3 million pixels, Effective pixels: Approx. 8.9 million pixels
Lens Mount EF mount
Optical Filter ND filter: 1: CLEAR, 2: 0.6 ND, 3: 1.2 ND, 4: 1.8 ND
Gain Setting Native ISO: 800, 5000 800 Base: 200 to 4000 5000 Base: 1250 to 12800 [ISO] mode: ISO200 to ISO12800 [dB] mode: -12 dB to 14 dB (2 dB step)
Shutter Speed [deg] mode: 1.0 deg to 358 deg (0.1 deg step) [sec] mode: 1/24 sec. to 1/250 sec. (for 24p)
Sensitivity [GAIN MODE]=[NORMAL], [GAMMA]=[VIDEO45] F7 (2000 lx, 3200k, 89.9% reflection,1080/59.94p) F8 (2000 lx, 3200k, 89.9% reflection,1080/50p)
Memory Card Recorder
Recording Media Main slot x 1: expressP2 card, P2 card Sub slot x 1: SD memory card
Recording Resolution 4096 x 2160 (4K), 3840 x 2160 (UHD), 2048 x 1080 (2K), 1920 x 1080 (HD)
Recording Frame Rate 4K/UHD: Maximum 60fps or 50 fps 2K/HD: Maximum 240fps or 200 fps
System Frequency 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p,59.94i, 50i
Recording Format (Main Recorder) AVC-Intra4K422, AVC-Intra4K-LT, AVC-Intra2K444, AVC-Intra2K422, AVC-Intra2K-LT, AVC-Intra444,AVC-Intra422,AVC-Intra-LT, AVC-Intra100, ProRes 422 HQ, ProRes 4444
Recording Format (Sub Recorder) AVC-LongG6Recording
Video Signal 4096 x 2160/59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p 3840 x 2160/59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 23.98p 2048 x 1080/59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p 1920 x 1080/59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 23.98p, 59.94i, 50i
Recording Time*1 (Main Codec) When using expressP2 card 512 GB and when [FREQUENCY]= [23.98p] AVC-Intra4K422, 23.98 fps:Approx. 180 min. AVC-Intra4K422, VFR ON, 30 fps:Approx. 146 min. AVC-Intra4K-LT, VFR ON, 60 fps:Approx. 128 min. AVC-Intra422, VFR ON, 60 fps:Approx. 260 min. ProRes 422 HQ VFR ON, 60fps:Approx. 134 min.
Recording Time*1 (Sub Codec) AVC-LongG6:Approx. 655 min.
Digital Video
Quantizing AVC-Intra2K444, AVC-Intra444: 12 bit Others: 10 bit
Video Compression Format AVC-Intra4K422, AVC-Intra4K-LT, AVC-Intra2K444, AVC-Intra2K422, AVC-Intra2K-LT, AVC-Intra444,AVC-Intra422, AVC-Intra-LT, AVC-Intra100: MPEG-4 AVC/H.264 Intra Profile ProRes 422 HQ, ProRes 4444: Apple ProRes*2
Digital Audio
Recording Audio Signal 48 kHz/24 bit, 4 ch
Headroom 18 dB/20 dB switchable menu
AVC Proxy
File Format MOV
Video Compression Format (AVC Proxy) MPEG-4 AVC/H.264 Intra Profile
Audio Compression Format AAC
Recording Time *3 Approx. 655 min. When using a 64 GB SDXC memory card
Video Input/Output
SDI Out1/SDI Out2 HD (1.5 G)/3G-SDI, 0.8 V[p-p], 75 Ω
VF SDI HD (1.5 G)/3G-SDI, 0.8 V[p-p], 75 Ω
Audio Input/Output
Input 1/2 XLR x 1, 5-pin
Input 3/Input 4 XLR x 2, 3-pin, Supports menu switching to select LINE/MIC or enable/disable the power supply of the microphone.
Phones Stereo mini jack
Speaker 20 mm diameter, round x 1
Other Input/Output
Genlock In HD (1.5 G) /3G-SDI, 0.8 V[p-p], 75 Ω
TC In/Out BNC x 1, Input/Output switching Input: 0.5 V [p-p] to 8 V [p-p], 10 kΩ Output: 2.0 V [p-p] ± 0.5 V[p-p], low impedance
DC In XLR x 1, 4-pin, DC 12 V (DC 11.0 V - 17.0 V)
DC Out/RS 4-pin, DC 12 V (DC 11.0 V - 17.0 V), maximum output current 1.0 A
DC Out 2-pin, DC12 V (DC 11.0 V - 17.0 V), maximum output current 1.0 A
Lens/Grip 12-pin
LAN 100BASE-TX/10BASE-T
USB (Device) USB2.0 devices : Type B connector, 4-pin
USB (Host) USB2.0 host : Type A connector, 4-pin
Control Panel 20-pin, control panel contact terminals
EF Mounting Contact 8-pin
Display Panel LCD, 3.5-type QHD color monitor, approx. 1.56 million dots
Note2 *1: Figures are for continuous recording as one clips. Depending on the number or clips, the overall recording time may be shorter than the above. *2: ProRes is licensed from Apple Inc. Apple ProRes codec is under license from Atomos. Atomos is a trademark and copyright of Atomos Global Pty. Ltd. *3: Reference value for continuous recording. The recording the may differ depending on the scene or the number of clips.