Main product image
BACK TO PRODUCT CATEGORY
VariCam HS
Główne cechy

Przetwornik 3MOS typu 2/3 o rozdzielczości 2,2 MP

Zmienna liczba klatek na sekundę — od 1 do 240 kl./s

Wbudowana gradacja kolorów, dwa rejestratory i funkcja nagrywania z dwoma kodekami

14-stopniowy zakres dynamiczny

Wbudowane kodeki Apple ProRes 4:4:4:4 i ProRes HQ

VariCam ROP APP

 

Kamery z linii VariCam używane są do produkcji rozmaitych filmów, reklam i programów telewizyjnych. Cieszą się uznaniem ze względu na reprodukcję kolorów, wygląd oraz wkład do branży produkcji wideo polegający na nowocześnie zorganizowanym toku prac. Teraz pojawił się model VariCam HS. Opierając się na tradycji i koncepcji pierwotnej linii VariCam, pomaga swoim użytkownikom filmować akcję z wykorzystaniem matrycy 3MOS typu 2/3 i bagnetowego mocowania obiektywu, szerokiej gamy reprodukowanych kolorów oraz ciągłego nagrywania z szybkością 240 kl./s. Ponadto rewolucjonizuje przebieg prac, dodatkowo oferując nagrywanie z dwojakim kodowaniem, korekcję kolorów w kamerze i modułową konstrukcję. Model VariCam HS jest bogato wyposażony. Zobacz, czym dysponujesz, chcąc filmować akcję.

Model VariCam HS oferuje rodzinę kodeków wideo AVC-ULTRA oraz rejestrację obrazu 1080p z bardzo dużą szybkością, sięgającą 240 kl./s*1, charakteryzuje się ponadto innowacyjną, modułową konstrukcją. Jednostkę kamerową VariCam HS typu 2/3 dokuje się w module nagrywającym AVC-ULTRA, co zapewnia pełną funkcjonalność i ergonomię konwencjonalnej produkcyjnej kamery nagrywającej. Elastyczność systemu można jeszcze zwiększyć przez zastosowanie kabla sprzęgającego między modułem kamerowym typu 2/3 (AU-V23HS1) a modułem nagrywającym (AU-VREC1), aby otrzymać funkcjonalność kamery „boksowej”, której można używać w połączeniu z wysięgnikami, kranami i innym sprzętem do „zdalnego” operowania nią.  Tego typowego modułu nagrywającego można także używać z nowym modułem kamerowym 4K s35mm firmy Panasonic (AU-V35C1). Dzięki temu profesjonaliści mogą zamiennie posługiwać się jednostkami kamerowymi typu 2/3 i s35mm, tak aby jak najlepiej zrealizować swoje zamiary twórcze.

Model VariCam HS jest wyposażony w trzy nowo opracowane matryce MOS o rozdzielczości 1920 x 1080p, o nadzwyczajnym, 14-stopniowym zakresie dynamicznym. Umożliwia zachowanie pełnej kontroli w rozmaitych warunkach oświetleniowych, oferując niezrównane możliwości rejestrowania i obsługi materiału w natywnej rozdzielczości 1080p. W kamerze zastosowano klasyczny system matrycy/pryzmatu RGB zapewniający jednorodne przetwarzanie kolorów w całym pasmie i w pełnej rozdzielczości w kluczowych zastosowaniach. Do najważniejszych cech kamery należy wysoka liczba klatek na sekundę w czasie rzeczywistym oraz filmowanie przyspieszone do 240 kl./s w rozdzielczości 1080p (z zastosowaniem kodeków AVC-Intra Class100), a także możliwość zwiększenia lub zmiany liczby klatek podczas nagrywania. Uzupełnieniem imponującej jakości obrazu nowej kamery VariCam HS jest możliwość zapisu 24-bitowego dźwięku w formacie LPCM. Zaawansowane, a zarazem twórcze opcje regulacji obrazu, takie jak korekcja na poziomie matrycy, regulacja szczegółowości czy wybór współczynnika gamma, oraz nowa funkcja rejestrowania, umożliwiają precyzyjną, zaawansowaną i kreatywną kontrolę parametrów obrazu.  

Kamera VariCam HS obsługuje szereg formatów wysokiej jakości, w tym AVC-Intra Class100 (nagrywanie w formacie 1080/24p, 30p lub 60p w trybie VFR — do 240p*1), AVC-Intra Class200 (do 30p/60i) i AVC-Intra Class4:4:4 (do 30p). Kodeki AVC-Intra Class200 i AVC-Intra Class4:4:4 oferują nadzwyczajne parametry w zastosowaniach, w których jakość obrazu ma pierwszorzędne znaczenie dla uzyskania nadzwyczajnych obrazów o wysokiej rozdzielczości na potrzeby najbardziej wymagających produkcji dokumentalnych, relacji sportowych czy ujęć odtwarzanych w zwolnionym tempie. Ponadto kamera obsługuje formaty Apple ProRes 4444 i ProRes 422 HQ*2 na potrzeby nagrań HD. Kodeki ProRes są objęte licencją firmy ATOMOS Global Pty. Ltd., która od wielu lat dostarcza rejestratory ProRes.

W modelu VariCam HS do cieszących się uznaniem funkcji regulacji kontrastu FilmRec i DRS (rozszerzanie zakresu dynamicznego, Dynamic Range Stretch) dodano funkcję „V-Log”. Kamera VariCam HS będzie wyposażona w uhonorowaną nagrodą Emmy® technologię CAC (kompensacja aberracji chromatycznej, Chromatic Aberration Compensation) firmy Panasonic, redukującą do minimum aberracje chromatyczne na brzegach, oraz w radykalnie ulepszoną funkcję MTF (funkcja transferu modulacyjnego, Modulation Transfer Function) systemu optycznego. Ponadto VariCam HS udostępnia korekcję kolorów w kamerze.

Kodek AVC-Intra Class4:4:4 obsługuje nagrywanie 12-bitowe materiału 1080p, umożliwiając prowadzenie prac na plikach w trybie 4:4:4 z niezrównanymi możliwościami operowania drobniejszymi gradacjami tonów i wiernością kolorów, jaką zapewnia format 12-bitowy. Kodek AVC-Intra Class200, o szybkości bitowej na klatkę dwukrotnie większej niż w kodeku AVC-Intra Class100, zapewnia wizualnie bezstratny obraz o jakości wzorca studyjnego na potrzeby nagrywania programów udostępnianych w sieci i archiwizacji. Kodek AVC-Intra Class200 idealnie nadaje się do rejestracji materiałów w terenie, które później zostaną przeniesione na taśmę filmową; wyższa jakość stanowi dużą korzyść w procesach korekcji kolorów, a także w przypadku technik „greenscreen” i „compositing”.

Do kamery VariCam HS przewidziane są nowe karty expressP2 firmy Panasonic, umożliwiające nagrywanie z dużą szybkością (powyżej 60 kl./s). Moduł nagrywający kamery jest wyposażony łącznie w cztery gniazda kart pamięci: dwa na karty expressP2 i dwa na karty microP2. Na nowej karcie expressP2 o pojemności 256 GB można nagrać około 32 minut materiału wideo w formacie od 240p do 1080 HD. Karta microP2 jest przeznaczona do nagrywania materiałów w formatach HD z bardziej typową szybkością.

By zaspokoić potrzebę bardzo szybkiej wymiany plików, kamera VariCam HS koduje pliki proxy o wysokiej rozdzielczości równolegle z nagraniami w formatach produkcyjnych zajmujących szersze pasmo, umożliwiając szybkie i skuteczne redagowanie materiału offline.

Dostępne są profesjonalne interfejsy: RGB4:4:4; wyjście 3G-HD-SDI do obsługi formatu 1080/60p, wyjście HD-SDI na potrzeby monitoringu; dwa wejścia XLR do nagrywania czterech kanałów 24-bitowego sygnału audio o częstotliwości 48 kHz. Złącze wielofunkcyjne ułatwia dokowanie jednostki kamerowej do modułu nagrywającego. Kamera VariCam HS może się poszczycić jeszcze jedną innowacją konstrukcyjną: panelem sterowania, który można odłączyć, aby mieć do niego łatwiejszy dostęp i móc wygodniej sterować kamerą w czasie rzeczywistym, podczas gdy pozostaje ona w określonej pozycji lub znajduje się w oddaleniu. Zastosowane w kamerze mocowanie obiektywu B4 typu 2/3 umożliwia korzystanie z niezwykle bogatego asortymentu obiektywów stałoogniskowych i transfokatorów z serwomechanizmem, co daje możliwości zwyczajnie niedostępne w przypadku większych formatów.

 

RESOURCES:

Naciśnij tutaj, aby przejść do Broadcast & ProAV Solutions Playlist.

 

*1 Przyszłe uaktualnienie oprogramowania układowego.
*2 Format Apple ProRes jest objęty licencją firmy Apple Inc.
Pokaż więcej

Technologia

Kliknij na ikonę, aby dowiedzieć się więcej o stosowanych technologiach

Varicam Logo Bright P2 AVC ULTRA Emboss ProRes Logo ExpressP2 MicroP2
  • Broszury
Product
Image Data
Technical
Operating Instructions
Firmware
Marketing
Brochures
Marketing Videos
General
Logo Data

Service and Support
  • VariCam 35 with expressP2 high
    VariCam 35 with expressP2 high
    Product Image : VariCam 35 with expressP2 high
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    Download jpg - 5.41 MB
    VariCam 35 with expressP2 low
    VariCam 35 with expressP2 low
    Product Image : VariCam 35 with expressP2 low
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    Download jpg - 243.9 KB
    VariCam 35 with expressP2 Side high
    VariCam 35 with expressP2 Side high
    Product Image : VariCam 35 with expressP2 Side high
    Tue, 20/03/2018 - 10:57
    Download jpg - 7.44 MB
    VariCam 35 with expressP2 Side low
    VariCam 35 with expressP2 Side low
    Product Image : VariCam 35 with expressP2 Side low
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    Download jpg - 328.3 KB
    Varicam Logo Bright
    Varicam Logo Bright
    Capability Icon File : INBD
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    Download jpg - 42.61 KB
    Varicam HS main image
    Varicam HS main image
    Tue, 16/06/2020 - 11:49
    Download jpg - 41.55 KB
  • Broadcast & ProAV Operating Manual Database
    Broadcast & ProAV Operating Manual Database
    Link to the Panasonic global Operation Manual Database for Broadcast & ProAV Products
    Mon, 12/02/2018 - 13:50
    Download File
  • Broadcast and Professional Video Product Lineup Catalog PDF [Aug. 2019]
    Broadcast and Professional Video Product Lineup Catalog PDF [Aug. 2019]
    Catalog PDF : Professional Video Product Lineup Catalog
    Thu, 11/07/2019 - 06:06
    Download pdf - 10.18 MB
    Cinema Varicam
    Cinema Varicam
    Thu, 11/06/2020 - 09:54
    Download pdf - 13.61 MB
  • Master Class: HDR & Colour Management on VariCam | FSF 2017
    Master Class: HDR & Colour Management on VariCam | FSF 2017
    Master Class: HDR & Colour Management on VariCam | FSF 2017
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    HDR & Colour Management Workshop | BSC EXPO 2017
    HDR & Colour Management Workshop | BSC EXPO 2017
    HDR & Colour Management Workshop | BSC EXPO 2017
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Varicam LT test slow motion 2k 200p
    Varicam LT test slow motion 2k 200p
    Varicam LT test slow motion 2k 200p
    Tue, 20/03/2018 - 11:01
    View video
    VariCam HDR Master Class | FSF 2017 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | FSF 2017 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | FSF 2017 | Trailer
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    VariCam HDR Master Class | Camerimage 2016 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | Camerimage 2016 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | Camerimage 2016 | Trailer
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    HDR and Colour Managed Workflow | BSCEXPO 2017 Trailer
    HDR and Colour Managed Workflow | BSCEXPO 2017 Trailer
    HDR and Colour Managed Workflow | BSCEXPO 2017 Trailer
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Dado Valentic reveals the HDR Colour Managment on VariCam
    Dado Valentic reveals the HDR Colour Managment on VariCam
    Dado Valentic reveals the HDR Colour Managment on VariCam
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Vanja Černjul ASC DoP about working with VariCam and HDR workflow
    Vanja Černjul ASC DoP about working with VariCam and HDR workflow
    Vanja Černjul ASC DoP about working with VariCam and HDR workflow
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
  • IBC2014 VARICAM
    IBC2014 VARICAM
    IBC2014 VARICAM
    Wed, 21/02/2018 - 06:16
    View video
    Panasonic Live @ IBC - HDR with colorfront shot on Panasonic VariCam
    Panasonic Live @ IBC - HDR with colorfront shot on Panasonic VariCam
    Panasonic Live @ IBC - HDR with colorfront shot on Panasonic VariCam
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Atomos integration to production workflows | Panasonic Live @IBC 2017
    Atomos integration to production workflows | Panasonic Live @IBC 2017
    Atomos integration to production workflows | Panasonic Live @IBC 2017
    Mon, 19/02/2018 - 09:47
    View video
    Shooting with VariCam by Dick Harrewijn | Panasonic
    Shooting with VariCam by Dick Harrewijn | Panasonic
    Cinematographer, Dick Harrewijn, explains in depth the reasons why he chose the VariCam to shoot his documentary film "WILD". Discover the spectacular imagery portrayed in the film and learn why its imaging capabilities make the VariCam ideal for all types of cinematography.
    Tue, 29/05/2018 - 13:30
    View video
    Shooting with VariCam by Marek Traskowski | Panasonic
    Shooting with VariCam by Marek Traskowski | Panasonic
    We interviewed cinematographer, Marek Trakowski, why he chose the Panasonic VariCam LT to shoot the Polish TV series "Drogi Wolności” - “The paths of freedom”. The experienced filmmaker discusses the advantages of the VariCams LT's dual native sensitivity and superb lowlight filming abilities. Learn how the VariCam allows cinematographers to shoot in almost any lighting environment. Get more information on the Panasonic camera.
    Tue, 29/05/2018 - 13:34
    View video
    Shooting with VariCam
    Shooting with VariCam
    Interview with Matthias Bolliger (English Subtitles) 
    Wed, 09/01/2019 - 09:58
    View video

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

OGÓLNA POMOC TECHNICZNA I PLIKI DO POBRANIA KONTAKT Z POMOCĄ TECHNICZNĄ

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

OGÓLNA POMOC TECHNICZNA I PLIKI DO POBRANIA KONTAKT Z POMOCĄ TECHNICZNĄ

There are currently no key services available.

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

OGÓLNA POMOC TECHNICZNA I PLIKI DO POBRANIA KONTAKT Z POMOCĄ TECHNICZNĄ

There are currently no other services available.

Specifications

General (Combination of AU-V23HS1G and AU-VREC1G)
Power DC 12 V(11.0 V - 17.0 V)
Operating Temperature 0°C to 40°C
Power Consumption 60 W (Body only) 90 W (with all optional accessories connected and maximum power supplied from each output terminal)
Operating Humidity 10% to 85% (relative humidity)
Weight Approx. 4.5 kg (Excluding protrusion)
Dimensions (W x H x D) 179 mm x 230.5 mm x 347 mm (7-1/16inches x 9-1/16inches x 13 -21/32inches) (Body only, excluding protrusion)
Storage Temperature -20°C to 60°C
Gain Settings [ISO] mode: ISO 2500 to 12800 [dB] mode : 0 to 18 dB (3dB step)
Pickup Devices 2/3-type 2.2 million pixels, MOS x 3
Shutter Speed [deg] mode: 1.0 to 360deg (0.5deg step) [sec] mode: 1/24 to 1/250 (when 23.98p mode)
Lens Mount 2/3-type bayonet
Sensitivity [Gamma: HD] mode: F9 (2000 lx, 3200 K, 89.9% reflection, 1080/59.94p) F10 (2000 lx, 3200 K, 89.9% reflection, 1080/50p)
Optical Filter CC filter A: 3200 K, B: 4300 K, C: 5600 K, D: 0.3ND ND filter 1: CLEAR, 2: 0.6ND, 3: 1.2ND, 4: 1.8ND
Camera Module (AU-V23HS1G)
Holizontal Resolution 1000 TV lines or higher (center)
Recording Media expressP2 card, P2 card, microP2 card
Recording Format Main Recorder: AVC-Intra100, ProRes 422 HQ Sub Recorder: AVC-Intra100, AVC-LongG50, AVC-LongG25
Recording Video Signal 1080/59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 23.98p, 59.94i, 50i 720/59.94p, 50p
Recording Resolution 1920x1080, 1280x720
Memory Card Recorder
Recording Framerate Maximum 240p/200p
System Frequency 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 23.98p, 59.94i, 50i
Recording Module (AU-VREC1G) When it is used with AU-V23HS1G
Quantizing 10 bit
File Format MOV
Proxy
Digital Video
Video Compression Format AVC-Intra100: MPEG-4 AVC/H.264 Intra Profile AVC-LongG50/AVC-LongG25: MPEG-4 AVC/H.264 ProRes 422 HQ
Audio Compression Format LPCM
MON Out1 HD (1.5G)/3G SDI: 0.8 V[p-p], 75 ohms
MON Out2 HD (1.5G)/3G SDI: 0.8 V[p-p], 75 ohms
VF SDI HD (1.5G)/3G SDI: 0.8 V[p-p], 75 ohms
Speaker 20 mm diameter, round x 1
Audio Input/Output
Other Input/Output
DC Out/RS 4 pin, DC12 V (DC 11.0 V to 17.0 V), maximum output current 1.0 A
LAN 100BASE-TX/10BASE-T
VF 14 pin
Electronic HD Color View Finder (AU-VCVF1G)
Display Panel LCD, 3.5-type QHD color monitor Approx. 1.56 million dots
Signal Input 1080/59.94p, 1080/50p, 1080/60p
Recording Time (Main Codec) When expressP2 card 256 GB is used *1 Approx. 128 min. (AVC-Intra100, VFR OFF) Approx. 32 min. (AVC-Intra100, VFR ON, 200 fps/240 fps) Approx. 60 min. (ProRes 422 HQ, VFR ON, 60 fps)
Recording Time (Sub Codec) When microP2 card 64 GB is used *1 Approx. 64 min. (AVC-Intra100, 25p/29.97p) Approx. 128 min. (AVC-LongG50, 25p/29.97p) Approx. 256 min. (AVC-LongG25, 25p/29.97p)
Digital Audio
Recording Audio Signal 48 kHz/24 bit, 4 ch Head room 18 dB/20 dB menu switchable
Recording Time (1GB)*1 Approx.25 min.
Video Input/Output
SDI Out HD (1.5G)/3G SDI: 0.8 V[p-p], 75 ohms (1 set, 4 pieces)
Audio In (CH1/CH2) XLR x 2, 3 pin, LINE/MIC/MIC+48V/AES switchable
MIC In XLR x 1, 5 pin
Phones Stereo mini jack
Genlock In HD(1.5G)/3G-SDI: 0.8 V[p-p], 75 ohms
TC In/Out BNCx1, IN/OUT switch selection IN: 0.5 V[p-p] to 8 V[p-p], 10 k ohms OUT: 2.0 ± 0.5 V[p-p], Low impedance
DC In XLR 4 pin, DC12 V (DC 11.0 V to 17.0 V)
DC Out 2 pin, DC12 V (DC11.0 V to 17.0 V), maximum output current 1.0 A
Lens 12 pin
USB 2.0 (Device) Type B connector, 4 pin
USB 2.0 (Host) Type A connector, 4 pin
Control Panel
Display Panel (Electronic HD Color View Finder) OLED, 0.7-type, 2.76 million dots
Note *1: These are reference values for continuous recording. The recording time may differ depending on the scene or number of clips. ProRes is licensed from Apple Inc. Apple ProRes codec from Atomos under license. Atomos is trademark and copyright of Atomos Global Pty. Ltd. The use of DCF Technologies is under license from Multi-Format, Inc.
Video Compression Format (Proxy) H.264/AVC High Profile