Main product image
BACK TO PRODUCT CATEGORY
AJ-PX230
Główne cechy

Obsługa kodeków AVC-Intra 200100/50 i AVC-LongG50/25/12

Nagrywanie wysokiej jakości obrazów przy 10-bitowym próbkowaniu 4:2:2

Kompaktowy, lekki obiektyw z 22-krotnym zoomem (zakres ogniskowych w przeliczeniu na format 35 mm: 28–616 mm)

Dwa gniazda na ekonomiczne karty microP2 dają możliwość jednoczesnego nagrywania

Elastyczność pracy dzięki profesjonalnym złączom

Ręczna kamera P2HD z obsługą kodeków AVC-ULTRA i kart microP2

Ręczna kamera P2HD z obsługą rodziny kodeków AVC-ULTRA*1 i kart microP2

 

 

Kodeki zapewniające mistrzowską jakość

AJ-PX230 to ręczna kamera P2HD nagrywająca w formacie AVC-ULTRA i wyposażona we wbudowane gniazda kart microP2. Użytkownik może wybrać spośród wielu trybów nagrywania: oprócz trybu AVC-Intra100, który zdobył już sporą popularność, kamera AJ-PX230 obsługuje również tryb AVC-LongG, zapewniający dużą długość nagrań, oraz opcjonalny tryb AVC-Intra200, który oferuje najwyższy poziom jakości. Urządzenie zostało też wyposażone w dwa wbudowane gniazda kart microP2 z możliwością jednoczesnego nagrywania na obie karty, a także specjalnie zaprojektowany, wielofunkcyjny obiektyw zmiennoogniskowy o kompaktowych rozmiarach.

Dzięki natywnej obsłudze rodziny kodeków AVC-ULTRA kamera AJ-PX230 pozwala zapisywać nagrania o małej lub dużej szybkości transmisji. Tryb AVC-LongG25 umożliwia tworzenie nagrań w jakości emisyjnej przy 10-bitowym próbkowaniu 4:2:2 i rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli (oraz czterokrotnie większej długości niż w trybie AVC-Intra100). Kamera AJ-PX230 obsługuje też kodeki DV, DVCPRO i DVCPRO50, które pozwalają tworzyć nagrania o standardowej rozdzielczości. Przy nagrywaniu w rozdzielczości HD można stosować kodeki DVCPRO HD, AVC-Intra 50, AVC-Intra 100 oraz nowe kodeki AVC-LongG12, G25 i G50. W celu uzyskania jeszcze lepszej jakości obrazu można też skorzystać z bezstratnego kodeka AVC-Intra 200. Wszystko to w jednej, kompaktowej kamerze ręcznej.

Doskonała jakość obrazu dzięki czułej matrycy

Kolejnym atutem kamery jest nowo zaprojektowany wbudowany obiektyw o kompaktowych rozmiarach z 22-krotnym zoomem i zakresem ogniskowych 28–616 mm (w przeliczeniu na format 35 mm). Został on wyposażony w trzy pierścienie: mechaniczny pierścień powiększenia, pierścień ostrości i pierścień przysłony. Dzięki temu ręczna obsługa obiektywu charakteryzuje się komfortem porównywalnym z wymiennymi obiektywami. Nowo zaprojektowane matryce 3MOS o rozmiarze 1/3 cala zapewniają wysoką czułość, niewielką ilość zakłóceń oraz doskonałą jakość rejestrowanego obrazu — nawet przy słabym świetle.

Niezwykle ekonomiczna eksploatacja

Dwa gniazda kart microP2 pozwalają zmniejszyć koszty eksploatacji. Karty microP2 charakteryzują się równie dużą niezawodnością co karty P2. Nie wymagają adaptera i można ich używać w trybie automatycznej zmiany karty (po zapełnieniu pierwszej karty kamera AJ-PX230 zmienia kartę docelową, nie przerywając nagrywania) albo w trybie nagrywania jednoczesnego (wtedy na obie karty trafia ten sam materiał, co pozwala uzyskać kopię zapasową). W przypadku gdy szybkość transmisji rejestrowanego nagrania nie przekracza 50 Mb/s, w gniazdach microP2 można stosować standardowe karty SD*3, aby osiągnąć jeszcze wyższą wydajność.

 

Elastyczność pracy dzięki profesjonalnym złączom

Kamera AJ-PX230 ma wszystkie złącza AV, których można oczekiwać w profesjonalnym sprzęcie tego typu, w tym wyjście SD/HD/3G-SDI i HDMI. Została ona też wyposażona w 3-stykowe wejścia audio XLR. Jedno z nich jest umieszczone z przodu, za mikrofonem, co ułatwia podłączenie zewnętrznego mikrofonu, a drugie — w tylnej części kamery po boku. 

Ergonomia, intuicyjność i kompaktowe wymiary

Nowo zaprojektowany korpus kamery AJ-PX230 charakteryzuje się wysoką ergonomią. Złącza audio i wideo umieszczono po bokach, dzięki czemu podłączone do nich kable nie przeszkadzają w obsłudze. Pod względem rozmieszczenia elementów sterujących, niskiej masy i dobrego wyważenia model AJ-PX230 przypomina profesjonalne kamery naramienne. Przełączniki balansu bieli i wzmocnienia sygnału wideo zostały umieszczone pod obiektywem, dzięki czemu są łatwo dostępne, a elementy sterujące natężeniem dźwięku oraz rozpoczęciem i zakończeniem nagrywania znajdują się z przodu.

 

Kliknij tutaj, aby wyświetlić listę instrukcji obsługi do pobrania.

 

*1 AVC-ULTRA to nazwa rodziny profesjonalnych kodeków wideo firmy Panasonic. Kamera AJ-PX230 nie obsługuje wszystkich formatów z rodziny AVC-ULTRA.
*2 Nie wszystkie kodeki obsługują 10-bitowe próbkowanie 4:2:2
*3 Producent nie gwarantuje kompatybilności kamery AJ-PX230EJ ze wszystkimi kartami SD ani możliwości nagrywania na nich materiału. Prędkość nagrywania jest ograniczona do 50 Mb/s.

Pokaż więcej

Technologia

Kliknij na ikonę, aby dowiedzieć się więcej o stosowanych technologiach

HDMI Logo PNG AVC ULTRA Emboss AVC INTRA AVC LongG MicroP2 SDXC
  • Broszury
Marketing
Broszury
Marketing Videos
Product
Image Data
Technical
Operating Instructions
Ecodesign
Ecodesign

Service and Support
  • AJ-PX230 Brochure PDF
    AJ-PX230 Brochure PDF
    Catalog: AJ-PX230
    Wed, 16/01/2019 - 14:54
    Download pdf - 1.88 MB
    Broadcast and Professional Video Product Lineup Catalog PDF [Aug. 2019]
    Broadcast and Professional Video Product Lineup Catalog PDF [Aug. 2019]
    Catalog PDF : Professional Video Product Lineup Catalog
    Thu, 11/07/2019 - 06:06
    Download pdf - 10.18 MB
    2020 Broadcast and Pro AV Quick Reference Guide
    2020 Broadcast and Pro AV Quick Reference Guide
    Tue, 11/08/2020 - 15:32
    Download pdf - 1.53 MB
  • SPEED TO AIR WITH P2 CAST at Cox Media Group
    SPEED TO AIR WITH P2 CAST at Cox Media Group's WSB (Atlanta) & WFTV (Orlando)
    SPEED TO AIR WITH P2 CAST at Cox Media Group's WSB (Atlanta) & WFTV (Orlando)
    Tue, 10/07/2018 - 08:29
    View video
  • Broadcast & ProAV Operating Manual Database
    Broadcast & ProAV Operating Manual Database
    Link to the Panasonic global Operation Manual Database for Broadcast & ProAV Products
    Mon, 12/02/2018 - 13:50
    Download File

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

OGÓLNA POMOC TECHNICZNA I PLIKI DO POBRANIA KONTAKT Z POMOCĄ TECHNICZNĄ

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

OGÓLNA POMOC TECHNICZNA I PLIKI DO POBRANIA KONTAKT Z POMOCĄ TECHNICZNĄ

There are currently no key services available.

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

OGÓLNA POMOC TECHNICZNA I PLIKI DO POBRANIA KONTAKT Z POMOCĄ TECHNICZNĄ

There are currently no other services available.

Specifications

Weight Approx. 2.2 kg (4.9 lbs.) (body only, excluding lens hood, battery, and accessories) Approx. 2.6 kg (5.7 lbs.) (including lens hood, supplied battery, and microphone holder)
Power DC 7.2 V (when the battery is used) DC 12 V (when the AC adapter is used)
Operating Temperature 0 °C to 40 °C (32 °F to 104 °F)
Power Consumption 19.5 W (when the LCD monitor is used)
Operating Humidity 10 % to 80 % (no condensation)
General
Lens Optical image stabilizer lens, optical 22x motorized zoom F1.6 to F3.2 (f=3.9 mm to 86 mm) 35 mm conversion: 28 mm to 616 mm (16:9)
Dimensions 176 mm (H) x 171 mm (W) x 329 mm (D) (excluding protrusions) (6-15/16 inches × 6-23/32 inches × 12-15/16 inches)
Camera Unit
Pickup Devices 1/3-type 2.2 megapixels, MOS solid state image sensor × 3
ND Filter OFF, 1/4, 1/16, 1/64
Filter Diameter 72 mm
Optical System Prism system
Gain Setting L/M/H selector switch, −3 dB to 18 dB (in 1 dB steps) (Negative value of gain is only in [HIGH SENS.] mode.) (When assigning [S. GAIN] to the USER button: Switching between 24 dB, 30 dB, and 36 dB)
Shortest Shooting Distance (M.O.D.) 1.1 m from the front lens Approx. 0.06 m from front lens (When Macro=On, at wide-end)
Color Temperature Setting ATW, ATW LOCK, Ach, Bch, preset 3200 K/preset 5600 K/VAR (2000 K to 15000 K)
Shutter Speed When [SYSTEM MODE] = 59.94 Hz 60i/60p mode: 1/60 (shutter off) sec, 1/100 sec, 1/120 sec, 1/250 sec, 1/500 sec, 1/1000 sec, 1/2000 sec 30p mode: 1/30 sec, 1/50 (shutter off) sec, 1/60 sec, 1/120 sec, 1/250 sec, 1/500 sec, 1/1000 sec, 1/2000 sec 24p mode: 1/24 sec, 1/50 (shutter off) sec, 1/60 sec, 1/120 sec, 1/250 sec, 1/500 sec, 1/1000 sec, 1/2000 sec When [SYSTEM MODE] = 50 Hz 50i/50p mode: 1/50 (shutter off) sec, 1/60 sec, 1/120 sec, 1/250 sec, 1/500 sec, 1/1000 sec, 1/2000 sec 25p mode: 1/25 sec, 1/50 (shutter off) sec, 1/60 sec, 1/120 sec, 1/250 sec, 1/500 sec, 1/1000 sec, 1/2000 sec
Slow Shutter Speed Setting is possible when [VFR]=[OFF] When [SYSTEM MODE] = 59.94 Hz 60i/60p mode: 1/1 sec, 1/2 sec, 1/4 sec, 1/6 sec, 1/15 sec, 1/30 sec 30p mode: 1/1 sec, 1/2 sec, 1/4 sec, 1/6sec., 1/15 sec 24p mode: 1/1 sec, 1/2 sec, 1/4 sec, 1/6 sec, 1/12 sec When [SYSTEM MODE] = 50 Hz 50i/50p mode: 1/1 sec, 1/2 sec, 1/4 sec, 1/6 sec, 1/12 sec, 1/25 sec 25p mode: 1/1 sec, 1/2 sec, 1/4 sec, 1/6 sec, 1/12 sec
VFR Recording Frame Rate 1080/59.94p: 1, 2, 4, 6, 9, 12, 15, 18, 20, 21, 22, 24, 25, 26, 27, 28, 30, 32, 34, 36, 40, 44, 48, 54, and 60 (frames per second) 1080/50p: 1, 2, 4, 6, 9, 12, 15, 18, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 30, 32, 34, 37, 42, 45, 48, and 50 (frames per second)
Synchro Scan Shutter When [SYSTEM MODE] = 59.94 Hz and [SYNC SCAN TYPE] = [sec] 60i/60p mode: 1/60.0 sec to 1/249.8 sec 30p mode: 1/30.0 sec to 1/249.8 sec 24p mode: 1/24.0 sec to 1/249.8 sec When [SYSTEM MODE] = 50 Hz and [SYNC SCAN TYPE] = [sec] 50i/50p mode: 1/50.0 sec to 1/250.0 sec 25p mode: 1/25.0 sec to 1/250.0 sec
Shutter Open Angle 3.0 deg to 180.0 deg to 360.0 deg (in 0.5 deg steps, angle display)
Digital Zoom x2/x5/x10
Lens Hood Hood with lens cover
Sensitivity [HIGH SENS.] mode F11 (2000 lx, 3200 K, 89.9 % reflection, 1080/59.94i) F12 (2000 lx, 3200 K, 89.9 % reflection, 1080/50i)
Minimum Subject Illumination 0.02 lx (F1.6, gain 18 dB, [1S.EXP.], [HIGH SENS.] mode)
Sampling Frequency AVC‑Intra200/AVC‑Intra100/AVC‑Intra50/AVC‑LongG50/ AVC‑LongG25/AVC‑LongG12/DVCPRO HD Y: 74.1758 MHz, PB/PR: 37.0879 MHz (59.94 Hz) Y: 74.2500 MHz, PB/PR: 37.1250 MHz (50 Hz) DVCPRO50 Y: 13.5 MHz, PB/PR: 6.75 MHz DVCPRO Y: 13.5 MHz, PB/PR: 3.375 MHz
Recording Media microP2 card
Recording Format AVC‑Intra200/AVC‑Intra100/AVC‑Intra50/AVC‑LongG50/AVC‑LongG25/AVC‑LongG12 DVCPRO HD/DVCPRO50/DVCPRO/DV formats
Quantizing AVC‑Intra200/AVC‑Intra100/AVC‑Intra50/AVC‑LongG50/ AVC‑LongG25: 10 bits AVC‑LongG12/DVCPRO HD/DVCPRO50/DVCPRO/DV: 8 bits
Recording Video Signal 1080/59.94p, 1080/59.94i, 1080/29.97pN, 1080/23.98pN,720/59.94p, 720/29.97pN, 720/23.98pN, 480/59.94i, 480/29.97p 1080/50p, 1080/50i, 1080/25pN, 720/50p, 720/25pN, 576/50i, 576/25p
Memory Card Recorder
Digital Video
Recording Slot microP2 card slot ×2
System Format 1080/59.94p, 1080/59.94i, 1080/23.98PsF, 720/59.94p, 480/59.94i, 1080/50p, 1080/50i, 720/50p, 576/50i
Recording/Playback Time*1 16 GB ×1 32 GB ×1 64 GB ×1 AVC‑Intra200: Approx. 8 min Approx. 16 min Approx. 32 min AVC‑Intra100: Approx. 16 min Approx. 32 min Approx. 64 min AVC‑Intra50: Approx. 32 min Approx. 64 min Approx. 128 min AVC‑LongG50: Approx. 32 min Approx. 64 min Approx. 128 min AVC‑LongG25: Approx. 64 min Approx. 128 min Approx. 256 min AVC‑LongG12: Approx. 120 min Approx. 240 min Approx. 480 min DVCPRO HD: Approx. 16 min Approx. 32 min Approx. 64 min DVCPRO 50: Approx. 32 min Approx. 64 min Approx. 128 min DVCPRO/DV: Approx. 64 min Approx. 128 min Approx. 256 min