Main product image
AU-EVA1
Key Features

Przetwornik Super 35 mm 5,7K zapewnia obrazy w jakości 4K z 10-bitowym próbkowaniem 4:2:2

14-stopniowy zakres dynamiczny, funkcja V-Log gamma, kolorymetria V-Gamut o szerokim zakresie kolorów

Podwójne natywne ISO (800/2500) zapewniają wysoką czułość i niski poziom szumów

Nagrywanie z dużą szybkością — maks. 60 kl./s w rozdzielczości 4K i 240 kl./s w rozdzielczości 2K

Mocowanie obiektywu EF

 

Kompaktowa i lekka kamera filmowa Super 35 mm o rozdzielczości 5,7K

Matryca Super 35 mm o rozdzielczości 5,7 K

Nasza kompaktowa i lekka kamera filmowa AU-EVA1 zawiera nowo opracowaną matrycę Super 35 mm o rozdzielczości 5,7 K (5720 × 3016, około 17,25 miliona pikseli), która umożliwia rejestrowanie prawdziwie kinowych obrazów. Dzięki wyższej rozdzielczości natywnej matryca 5,7 K zapewnia lepszą jakość po skalowaniu obrazu do formatu 4K, UHD, 2K lub nawet 720p. Więcej informacji o kolorach gwarantuje większą szczegółowość i precyzyjne odwzorowanie barw.

AU-EVA1 Cave
Podwójna natywna czułość ISO: 800 i 2500

Tak jak modele VariCam 35, VariCam LT i VariCam Pure kamera EVA1 zapewnia dwie natywne czułości ISO. Zastosowanie zupełnie nowego procesu odczytywania matrycy pozwala wyodrębnić więcej informacji bez wpływu na jakość obrazu. W rezultacie otrzymujemy kamerę, w której można włączyć tryb wysokiej czułości bez zwiększania poziomu szumów czy liczby artefaktów. Dzięki dwóm natywnym czułościom ISO operatorzy nie muszą używać dużej ilości światła na planie oraz mogą się popisać artystyczną kreatywnością, oszczędzając czas i pieniądze. 

V-Log lub V-Gamut

Każdy filmowiec wymaga możliwości prawidłowego odwzorowania barw i odcieni skóry. Podobnie jak w przypadku kamer kinowych serii VariCam model EVA1 pozwala na rejestrowanie obrazu w trybie V-Log/V-Gamut, który zapewnia szeroki zakres dynamiczny i bogatą paletę kolorów, a także możliwość korzystania z 14-stopniowego zakresu dynamiki. Charakterystyka krzywej gamma V-Log przypomina film negatywowy, a V-Gamut udostępnia jeszcze szerszą przestrzeń barw niż film. Do modelu EVA1 można również zaimportować słynną barwometrię z kamer VariCam.

Nagrywanie z dużą szybkością — 60 kl./s w rozdzielczości 4K i 240 kl./s w rozdzielczości 2K

EVA1 Drone

Dostępne są różne kodeki MOV, w tym z próbkowaniem 10-bitowym 4:2:2 nawet w rozdzielczości 4K, a także format AVCHD. Kamera EVA1 pozwala na rejestrowanie obrazu z prędkością do 59,94/50 kl./s w rozdzielczości 4K/UHD, do 120/100 kl./s w rozdzielczości 2K/Full HD lub 240/200 kl./s (obszar przycięcia) w trybie rejestrowania z wysoką szybkością.

Nagrywanie w ruchu

Obudowa ważąca zaledwie 1,2 kg, kompaktowa konstrukcja (17 × 13,5 × 13,3 cm) i zdejmowalny uchwyt sprawiają, że kamera EVA1 świetnie się sprawdza podczas nagrywania z ręki. Można ją również zamontować na dronie, stabilizatorze lub ramieniu wysięgnika, gdy wymagane są złożone, ale jednocześnie płynne ruchy. Na regulowanym uchwycie znajdują się różne elementy sterujące, w tym przycisk menu, rozpoczęcia/zatrzymania nagrywania i ustawienia przysłony, a także dwa przyciski definiowane przez użytkownika. Monitor LCD z ekranem dotykowym umożliwia montaż na różne sposoby.

Tanie nagrywanie na nośnikach lub kartach SD

Model EVA1 umożliwia nagrywanie na dwóch kartach SD, z opcjonalną funkcją nagrywania ciągłego (Relay Rec) lub jednoczesnego (Simul Rec). Dostępny jest też tryb nagrywania jednoujęciowego, który pozwala na wyodrębnienie pojedynczych klatek w celu przygotowania filmu poklatkowego.

EVA Seaside

 

 

Obiektywy z mocowaniem EF

Natywne mocowanie EF w kamerze umożliwia operatorom korzystanie z bogatej oferty obiektywów EF, w tym licznych kinowych obiektywów stało- i zmiennoogniskowych różnych producentów.

Elektroniczna stabilizacja obrazu i zintegrowane filtry szare

Elektroniczna stabilizacja obrazu (EIS) kompensuje rozmycia i drgania kamery, pomagając uzyskać płynne nagrania z ręki albo ramienia podczas filmowania dokumentów lub ujęć w ruchu. Za mocowaniem obiektywu znajduje się pokrętło zintegrowanego filtra szarego redukujące światło o 2, 4 lub 6 stopni, które umożliwia precyzyjne sterowanie ekspozycją. Kamera EVA1 zawiera także przycisk umożliwiający odsunięcie filtra blokującego podczerwień poza ścieżkę do matrycy. Dzięki sterowaniu podczerwienią można uzyskiwać wyjątkowe efekty fotograficzne i nagrywać ujęcia nocą.

E.I.S. & Integrated ND Filters

                        

  

                                                                                    

 

 

Funkcje profesjonalne

Kamera EVA1 to profesjonalne narzędzie do produkcji wideo wyposażone w dwa zbalansowane wejścia audio XLR z funkcją kodowania Dolby Audio. Wyjścia wideo HDMI oraz SDI obsługują format 4K i mogą być niezależnie regulowane. Umożliwiają jednoczesne wyświetlanie materiału HD na wizjerze lub zewnętrznym monitorze i przesyłanie obrazu 4K do zewnętrznego rejestratora bądź monitora. W przeciwieństwie do innych kamer tej klasy model EVA1 obsługuje również wejście/wyjście kodu czasowego. Po podłączeniu adaptera Wi-Fi AJ-WM50 wszystkimi funkcjami menu kamery EVA1 można zdalnie sterować za pomocą dedykowanych aplikacji na urządzeniach z systemem iOS lub Android.

Dolby, Dolby Audio i  double-D symbol
są znakami towarowymi firmy Dolby Laboratories

EVA1 ROP

     

Aktualizacja oprogramowanie wkrótce !

Panasonic przygotował aktualizację oprogramowania do swojej kompaktowej kamery filmowej AU-EVA1. Aktualizacja  będzie umożliwiała m.in. zapis w kodekach typu INTRA wewnątrzramkowych (intraframe) oraz możliwość zapisu w formacie RAW na zewnętrznym recorderze. 

Bezpłatna akutalizacja będzie dostępna od końca marca 2018 roku. Kamera z przetwornikiem Super 35mm będzie zapisywać w kodekach typu intraframe - wewnątrzramkowych, możliwy będzie zapis w formacie RAW na zewnętrznym rekorderze, nagrywanie poklatkowe oraz nowy kodek HD422 z przeplotem.

 

Akutalizacja firmwaru wersja 2.0

Wyjście RAW

Kodeki typu intraframe - wewnątrzramkowe

Wsparcie zdalnego sterowania

Ulepszenia

Ulepszenie trybu obrazu MFT mix 2.2k

Monitoring / Interfejs

Zwiększona liczba kompatybilnych obiektywów

Sześć dodatkowych obiektywów SIGMA Art. (od wersji 1.12)

 

 

MatrycaEVA1 closeup

  • Super-35
  • 5,7 K (5720 × 3016)
  • Podwójna czułość ISO: 800 i 2500
  • Piękna barwometria

Obiektyw / ścieżka obrazu

  • Mocowanie EF
  • Elektroniczna stabilizacja obrazu (EIS)
  • Włączanie/wyłączanie blokowania promieniowania podczerwonego
  • Przełącznik filtra optycznego (2/4/6)

PrzetwarzanieEVA1 shooting

  • 4K 60p lub 2K do 240p
  • Próbkowanie 10-bitowe 4:2:2 i RAW
  • Kodek wideo do 400 Mb/s umożliwiający wszechstronne nagrywanie
  • Funkcje V-log i V-gamut: 14-stopniowy zakres dynamiczny
  • Nagrywanie na karcie SD
  • Sygnał wyjściowy RAW 5,7 K (z przyszłą aktualizacją)

Inne​

  • Dźwięk XLR
  • Wyjścia wideo HDMI i SDI 4K
  • Masa 1,2 kg
  • Wymiary 16,99 × 13,49 × 13,28 cm (dł. × wys. × szer.)

 

Ostrzeżenie, do kamery może być zastosowane wyłącznie złącze do ekranu LCD od kamery AU-EVA1. Używanie złącz od innych urządzeń może skutkować uszkodzeniem kamery i stosowanego urządzenia. Uszkodzenia spowodowane w ten sposób nie będą objęte gwarancją.
 
Panasonic przeprojektował grip w swojej nowej kompaktowej kamerze filmowej AU-EVA1, aby umożliwić użytkownikom większą elastyczność w dodawaniu akcesoriów i większych obiektywów. Aby dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj.

 

 

     

     

 

Show more

Technology

Click an icon to find out more about the technology used

4K_Professional_HDR_Gold

Awards

Click an icon to find out more about the awards we have won

RS_award_banners_IBC2017 TechAwardLaurelCGE600-490x221 Premios-Panorama-2018-nominados
  • Case Studies
  • White Papers
  • Brochures
  • Ptasi podróżnicy  Migracja gęsi szarych w obiektywie kamery
    Ptasi podróżnicy Migracja gęsi szarych w obiektywie kamery
    Migracja pochodzących z rejonów arktycznych ogromnych stad gęsi szarych jest zjawiskiem wyróżniającym się pod względem estetyki i piękna w obrazach przyrody. Ptaki pochodzące z północnych części Euroazji, po wielu tygodniach wędrówki, pokonując dystans kilku tysięcy kilometrów docierają nad Zachodnią Polskę.
Marketing
Case Studies
Brochures
Marketing Videos
White Paper
Product
Image Data
General

Service and Support
  • Ptasi podróżnicy  Migracja gęsi szarych w obiektywie kamery
    Ptasi podróżnicy Migracja gęsi szarych w obiektywie kamery
    Migracja pochodzących z rejonów arktycznych ogromnych stad gęsi szarych jest zjawiskiem wyróżniającym się pod względem estetyki i piękna w obrazach przyrody. Ptaki pochodzące z północnych części Euroazji, po wielu tygodniach wędrówki, pokonując dystans kilku tysięcy kilometrów docierają nad Zachodnią Polskę.
    Thu, 05/04/2018 - 11:10
    Download - bytes
  • Meet Panasonic Mystery Camera @ Cine Gear Expo 2017
    Meet Panasonic Mystery Camera @ Cine Gear Expo 2017
    Meet Panasonic Mystery Camera @ Cine Gear Expo 2017
    Tue, 20/03/2018 - 10:15
    View video
    Short film "Radio 88" shot on EVA1 by Johnny Derango | Panasonic
    Short film "Radio 88" shot on EVA1 by Johnny Derango | Panasonic
    Short film "Radio 88" shot on EVA1 by Johnny Derango | Panasonic
    Tue, 20/03/2018 - 10:15
    View video
    First Official EVA1 Footage | Panasonic
    First Official EVA1 Footage | Panasonic
    First Official EVA1 Footage | Panasonic
    Tue, 20/03/2018 - 10:15
    View video
    First EVA1 Image Production - Behind the Scenes | Panasonic
    First EVA1 Image Production - Behind the Scenes | Panasonic
    First EVA1 Image Production - Behind the Scenes | Panasonic
    Tue, 20/03/2018 - 10:15
    View video
    Short film "Near to Superstition" shot on EVA1 by Elle Schneider | Panasonic
    Short film "Near to Superstition" shot on EVA1 by Elle Schneider | Panasonic
    Short film "Near to Superstition" shot on EVA1 by Elle Schneider | Panasonic
    Tue, 20/03/2018 - 10:15
    View video
    DOP Filippo Chiesa on the EVA1 | Panasonic@IBC 2017
    DOP Filippo Chiesa on the EVA1 | Panasonic@IBC 2017
    DOP Filippo Chiesa on the EVA1 | Panasonic@IBC 2017
    Tue, 20/03/2018 - 10:15
    View video
    EVA1 | LIVE@IBC2017
    EVA1 | LIVE@IBC2017
    EVA1 | LIVE@IBC2017
    Tue, 20/03/2018 - 10:15
    View video
    Short film "Near to Superstition" shot on EVA1 by Elle Schneider | Panasonic
    Short film "Near to Superstition" shot on EVA1 by Elle Schneider | Panasonic
    Short film "Near to Superstition" shot on EVA1 by Elle Schneider | Panasonic
    Tue, 20/03/2018 - 10:15
    View video
  • Shooting with VariCam by Patrick A. Stewart | Panasonic
    Shooting with VariCam by Patrick A. Stewart | Panasonic
    We met cinematographer Patrick A. Stewart at the Camerimage 2017 in Bydgoszcz and had the pleasure of talking to him about his experience with Panasonic’s VariCam. Looking for change Stewart came across the VariCam LT, which he decided to used for the Netflix TV series Arrested Development. Find out why he opted for the VariCam LT and what shooting was like with the digital cinema camera in this interview. More interviews coming out soon, so subscribe to not miss them.
    Tue, 20/02/2018 - 17:16
    View video
    EVA1 Hands On Series: 5.7K Sensor | Panasonic
    EVA1 Hands On Series: 5.7K Sensor | Panasonic
    Panasonic presents the brand new "Hands On" series for EVA1. Our Product Manager Mitch Gross introduces the digital cinema camera and explains the importance of EVA1's 5.7K sensor.
    Thu, 01/03/2018 - 12:13
    View video
    EVA1 Hands On Series: Modularity | Panasonic
    EVA1 Hands On Series: Modularity | Panasonic
    EVA1 is designed to be used in a variety of shooting situations. It is modular and has a great flexibility. The digital cinema camera can even shed all accessories for remote operations.
    Thu, 01/03/2018 - 12:16
    View video
    Shooting with EVA1 by Cristian Ceoroiu | Panasonic
    Shooting with EVA1 by Cristian Ceoroiu | Panasonic
    Cinematographer Cristian Ceoroiu shares his experience while filming "Orpheus" with a Panasonic EVA1. Discover how the compact and lightweight camera was ideal for the night time lighting and outside environment during the filming of “Orpheus”. Learn more about Ceoroiu's decision to shoot with an EVA1, and what shooting was like with the top-class cinema camera.
    Fri, 25/05/2018 - 15:56
    View video
    Share Your Vision – Enter EVA1 Video Contest | Panasonic
    Share Your Vision – Enter EVA1 Video Contest | Panasonic
    Thu, 14/06/2018 - 10:57
    View video

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

General service & downloads Contact technical support

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

General service & downloads Contact technical support

There are currently no key services available.

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

General service & downloads Contact technical support

There are currently no other services available.

Specifications

General Specification
Power DC 7.28 V (battery operation) DC 12 V (AC adapter operation)
Power Consumption 19 W (with LCD/HDMI/SDI ON)
Operating Temperature 0 °C to 40 °C (32°F to 104°F)
Operating Humidity 10% to 85% (relative humidity)
Storage Temperature -20 °C to 60 °C (-4°F to 140°F)
Weight Body: Approx. 1.2 kg (2.65 lb) (excluding accessories) Shooting: Approx. 2.05 kg (4.52 lb) (with accessories)
Dimensions 135 mm (W) x 133 mm (H) x 170 mm (D) (excluding protrusions and accessories) (5-5/16 inches x 5-1/4 inches x 6-11/16 inches)
Camera Unit
Image Sensor Super 35 mm, MOS sensor
Number of Pixels Total pixels: Approx. 20.49 megapixels, 6340 (H) x 3232 (V) Effective pixels: Approx. 17.25 megapixels, 5720 (H) x 3016 (V)
Sensor Area and Max Frame Rate S35: 4K/UHD 60 fps/50 fps 2K/HD 120 fps/100 fps 4/3": 2K/HD 240 fps/200 fps
Latitude 14 stop
Log V-Log
Gamma eV-Look Gamma (2 types) Video Gamma Hybrid Log Gamma (HLG)
Gamut V-Gamut (V-Log)
EI Settings [ISO] mode: NATIVE ISO: 800, 2500 800 Base: 200 to 2000 2500 Base: 1000 to 25600 [dB] mode: (Normal) -12 dB to 8 dB (High) -8 dB to 20 dB
Shutter Speed [deg] mode: 1.0 deg to 358 deg (0.5 deg step) 12 presets [sec] mode: 1/24.1 sec to 1/8000 sec (23.98p) 12 presets
Color Temp ATW, AWB, 2000 K to 15000 K ±10.0 GMg 12 presets
Lens Mount EF mount
Image Stabilization Electric Image Stabilization (EIS)
Auto Focus One push auto focus
ND Filter CLEAR, 0.6ND, 1.2ND, 1.8ND, Electrical driven
IR Cut Filter USER assignable IR shooting (filter ON/OFF)
Memory Card Recorder
Recording Media SDHC memory card (4 GB to 32 GB) SDXC memory card (32 GB to 128 GB) UHS-Ⅰ/UHS-Ⅱ UHS Speed Class3 is supported, Video Speed Class V90 is supported
Recording Slot SD memory card slot x 2
Recording Resolution 4096 x 2160 (4K), 3840 x 2160 (UHD), 2048 x 1080 (2K), 1920 x 1080 (FHD), 1280 x 720 (HD)
Recording System Frequency 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p 59.94i, 50i (AVCHD only)
2slot Functions Simul Rec, Relay Rec, Loop Rec*1, Background Rec*1
Other Rec Functions Pre Rec, Interval Rec*1, One Shot Rec*1
Digital Video
Quantizing MOV: 4:2:2 10 bit/4:2:0 8 bit AVCHD: 4:2:0 8 bit
Video Compression Format H.264/MPEG-4 AVC High Profile
Digital Audio
Recording Audio Format MOV: 48 kHz/24 bit, 2 CH, Linear PCM AVCHD: 48 kHz/16 bit, 2 CH, Dolby Audio™
Headroom 18 dB/20 dB (menu switchable)
Video Output
Video Output | SDI OUT BNC x 1, SDI REC REMOTE is supported 0.8 V [p-p], 75 Ω, 4K (6G), HD (3G/1.5G) Output format (4:2:2 10 bit): ・4096 x 2160: 29.97p, 25p, 24p, 23.98p ・3840 x 2160: 29.97p, 25p, 24p, 23.98p ・1920 x 1080: 59.94p, 50p, 59.94i, 50i, 29.97p, 29.97PsF, 25p, 25PsF, 24p, 24PsF, 23.98p, 23.98PsF ・1280 x 720p: 59.94p, 50p RAW* output format (10 bit): ・5760 x 3072: 29.97p, 25p, 24p, 23.98p ・4096 x 2160: 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p
Video Output | HDMI HDMI x 1, TypeA, HDMI REC REMOTE is supported, Viera Link is NOT supported Output format (4:2:2 10 bit): ・4096 x 2160: 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p ・3840 x 2160: 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p ・1920 x 1080: 59.94p, 50p, 59.94i, 50i, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p ・1280 x 720: 59.94p, 50p ・720 x 480: 59.94p ・720 x 576: 50p Output format (4:2:0 8 bit): ・4096 x 2160: 59.94p, 50p ・3840 x 2160: 59.94p, 50p
Audio Input/Output
Internal Mic Stereo microphone
INPUT1/2 XLR (3-pin) x 2 (INPUT1/2), input high impedance, LINE/MIC/MIC +48 V (menu switchable) MIC: -40 dBu/-50 dBu/-60 dBu (menu switchable) LINE: +4 dBu/0 dBu (menu switchable)
Audio Input/Output | SDI OUT Linear PCM 2 CH
Audio Input/Output | HDMI Linear PCM 2 CH
Phones 3.5 mm stereo mini jack x 1
Speaker 20 mm diameter, round x 1
Other Input/Output
TC In/Out BNC x1 for IN/OUT (menu switchable) IN: 1.0 V [p-p] to 4.0 V [p-p], 10 kΩ OUT: 2.0 V [p-p] ±0.5 V [p-p], low impedance
LCD 40-pin (Dedicated)
Remote 2.5 mm Super Mini Jack
USB 2.0 (Host) Type-A, 4-pin for Wireless Module (AJ-WM50)
EF Mounting Contact 8-pin
DC In 12V DC 12 V (10.5 V to 13.5 V) EIAJ type 4
LCD Monitor
Size 3.5-type LCD monitor (approx. 1,150,000 dots) Touch panel (MENU control, Shooting assist functions)
LCD Monitor | Switches MIRROR (OFF, B/T, ROTATE)
Hand Grip
Mounting Mechanism One touch rotatable/Detachable
Hand Grip | Switches REC, MENU/IRIS dial, User switch x 2
Included Accessories
Accessories Battery (5900 mAh), Battery charger, AC adapter, AC cable, Shoulder strap, Microphone holder, Microphone holder adapter, LCD monitor (with hood and mounting attachment), Handle, Grip, Grip belt, Mount cap
Note *1: Functions to be supported by firmware update. * Dolby, Dolby Audio, and the double-D symbol are trademarks of Dolby Laboratories. * Specifications are subject to change without notice.