Main product image
BACK TO PRODUCT CATEGORY
AJ-PX270
Główne cechy

Przetowrnik 3MOS typu 1/3 o rozdzielczości 2,2 MP z 22-krotnym zoomem optycznym oraz obiektywem o ogniskowej 28 mm w ustawieniu szerokokątnym zapewnia doskonałą jakość obrazu

Wbudowana funkcja nagrywania w trybie AVC ULTRA z obsługą kodeków AVC-Intra 200/500/50 i AVC-LongG50/25/12

Dwa gniazda na ekonomiczne karty microP2 dają możliwość jednoczesnego nagrywania

Obsługa połączeń z sieciami LAN w standardzie

Nagrywanie wysokiej jakości obrazów przy 10-bitowym próbkowaniu 4:2:2 i szybkości transmisji 50 lub 25 Mb/s

Kamera ręczna P2HD z obsługą kodeków AVC-ULTRA, kart microP2 oraz bezprzewodowej i przewodowej łączności sieciowej

 

 

 

Główne zalety:

  • AVC-Intra 200100/50 + AVC-LongG50/25/12
  • Nagrywanie wysokiej jakości obrazów przy 10-bitowym próbkowaniu 4:2:2 i szybkości transmisji 50 lub 25 Mb/s
  • Nowy kompaktowy, lekki obiektyw z 22-krotnym zoomem (f=28–616 mm — w przeliczeniu na format 35 mm)
  • Obsługa połączeń z sieciami LAN w standardzie
  • Podwójne gniazdo na ekonomiczne karty microP2

AJ-PX270 to pierwsza ręczna kamera P2 HD nagrywająca w formacie AVC-ULTRA i wyposażona we wbudowane gniazda kart microP2. Użytkownik może wybrać spośród wielu trybów nagrywania: oprócz trybu AVC-Intra100, który zdobył już sporą popularność, kamera AJ-PX270 obsługuje również tryb AVC-LongG, zapewniający dużą długość nagrań, oraz opcjonalny tryb AVC-Intra200, który oferuje najwyższy poziom jakości. Urządzenie zostało też wyposażone w dwa wbudowane gniazda kart microP2 z możliwością jednoczesnego nagrywania na obie karty, nowo zaprojektowany, wielofunkcyjny obiektyw zmiennoogniskowy o kompaktowych rozmiarach oraz opcje umożliwiające pracę w sieci bezprzewodowej.

Kliknij tutaj aby pobrać listę Instrukcji Obsługi do pobrania.

Kodeki zapewniające mistrzowską jakość

Dzięki natywnej obsłudze rodziny kodeków AVC-ULTRA kamera AJ-PX270 pozwala zapisywać nagrania o małej lub dużej szybkości transmisji. Tryb AVC-LongG25 umożliwia tworzenie nagrań w jakości emisyjnej przy 10-bitowym próbkowaniu 4:2:2 i rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli (oraz czterokrotnie większej długości niż w trybie AVC-Intra100). Kamera AJ-PX270 obsługuje też kodeki DV, DVCPRO i DVCPRO50, które pozwalają tworzyć nagrania o standardowej rozdzielczości. Przy nagrywaniu w rozdzielczości HD można stosować kodeki DVCPRO HD, AVC-Intra 50, AVC-Intra 100 oraz nowe kodeki AVC-LongG6, G12, G25 i G50. W celu uzyskania jeszcze lepszej jakości obrazu można też skorzystać z bezstratnego kodeka AVC-Intra 200. Wszystko to w jednej, kompaktowej kamerze ręcznej.

Doskonała jakość obrazu dzięki czułej matrycy

Kolejnym atutem kamery jest nowo zaprojektowany wbudowany obiektyw o kompaktowych rozmiarach z 22-krotnym zoomem i zakresem ogniskowych 28–616 mm (w przeliczeniu na format 35 mm). Został on wyposażony w trzy pierścienie: mechaniczny pierścień powiększenia, pierścień ostrości i pierścień przysłony. Dzięki temu ręczna obsługa obiektywu charakteryzuje się komfortem porównywalnym z wymiennymi obiektywami. Nowo zaprojektowane matryce 3MOS o rozmiarze 1/3 cala zapewniają wysoką czułość, niewielką ilość zakłóceń oraz doskonałą jakość rejestrowanego obrazu — nawet przy słabym świetle.

Niezwykle ekonomiczna eksploatacja

Dwa gniazda kart microP2 pozwalają zmniejszyć koszty eksploatacji. Karty microP2 charakteryzują się równie dużą niezawodnością co karty P2. Nie wymagają adaptera i można ich używać w trybie automatycznej zmiany karty (po zapełnieniu pierwszej karty kamera AJ-PX270 zmienia kartę docelową, nie przerywając nagrywania) albo w trybie nagrywania jednoczesnego (wtedy na obie karty trafia ten sam materiał, co pozwala uzyskać kopię zapasową). W przypadku gdy szybkość transmisji rejestrowanego nagrania nie przekracza 50 Mb/s, w gniazdach microP2 można stosować standardowe karty SD*5, aby osiągnąć jeszcze wyższą wydajność. Kamera została też wyposażona w jedno gniazdo kart P2, co umożliwia integrację z istniejącymi procesami obiegu danych.

Liczne funkcje sieciowe ułatwiają udostępnianie danych w terenie

Wraz ze wzrostem znaczenia szybkiego obiegu danych coraz ważniejsze stają się funkcje sieciowe kamery. Kamera AJ-PX270 może łączyć się z przewodowymi i bezprzewodowymi sieciami LAN (za pośrednictwem opcjonalnego modułu komunikacji bezprzewodowej AG-WM30) i obsługuje istniejące funkcje sieciowe opracowane przez firmę Panasonic, takie jak zdalne wyświetlanie danych pośrednich, wyświetlanie i modyfikacja metadanych oraz funkcje transmisji sygnału na żywo*3 i funkcje związane z listami odtwarzania*3. Planowane jest dalsze rozszerzenie funkcjonalności kamery AJ-PX270 w zakresie wymiany danych — między innymi przez dodanie obsługi połączeń z sieciami mobilnymi 3G/4G/LTE. Wszystkie te funkcje sprawiają, że kamera AJ-PX270 potrafi bez trudu przesyłać przez sieć zarówno dane pośrednie o niskiej przepływności*2, jak też nagrania w pełnej jakości, nadające się do emisji. Pozwala to usprawnić proces produkcji oraz skrócić czas między rejestracją materiału a jego emisją.

Elastyczność pracy dzięki profesjonalnym złączom

Dodanie funkcji sieciowych nie odbyło się kosztem tradycyjnych złącz audio i wideo. Kamera AJ-PX270 ma wszystkie złącza AV, których można oczekiwać w profesjonalnym sprzęcie tego typu, w tym wyjście SD/HD/3G-SDI, wyjście HDMI, wyjście wideo/wejście GEN Lock oraz wejście/wyjście kodu czasowego. Kamera została też wyposażona w 3-stykowe wejścia audio XLR. Jedno z nich jest umieszczone z przodu, za mikrofonem, co ułatwia podłączenie zewnętrznego mikrofonu, a drugie — w tylnej części kamery po boku, wraz z wyjściem na słuchawki i wyjściem audio, które umożliwiają odsłuch rejestrowanego dźwięku.

Ergonomia, intuicyjność i kompaktowe wymiary

Nowo zaprojektowany korpus kamery AJ-PX270 charakteryzuje się wysoką ergonomią. Złącza audio i wideo umieszczono po bokach, dzięki czemu podłączone do nich kable nie przeszkadzają w obsłudze. Pod względem rozmieszczenia elementów sterujących, niskiej masy i dobrego wyważenia model AJ-PX270 przypomina profesjonalne kamery naramienne. Przełączniki balansu bieli i wzmocnienia sygnału wideo zostały umieszczone pod obiektywem, dzięki czemu są łatwo dostępne. Jest to też pierwsza kamera ręczna*4, w której elementy sterujące natężeniem dźwięku oraz rozpoczęciem i zakończeniem nagrywania znajdują się z przodu.

Proszę kliknąć tutaj, aby zobaczyć listę instrukcji obsługi do pobrania.
 

*1: AVC-ULTRA to nazwa rodziny profesjonalnych kodeków wideo firmy Panasonic. Kamera AJ-PX270 nie obsługuje wszystkich formatów z rodziny AVC-ULTRA.
*2: Korzystanie z technologii DCF jest objęte licencją firmy Multi-Format, Inc.
*3: Dostępne już niedługo.
*4: Informacja aktualna w marcu 2014 r.
*5: Producent nie gwarantuje kompatybilności kamery AJ-PX270EJ ze wszystkimi kartami SD ani możliwości nagrywania na nich materiału. Prędkość nagrywania jest ograniczona do 50 Mb/s.
Pokaż więcej

Technologia

Kliknij na ikonę, aby dowiedzieć się więcej o stosowanych technologiach

HDMI Logo PNG P2HD Emboss P2 AVC ULTRA Emboss AVC INTRA AVC LongG AVC Proxy MicroP2 SDXC
  • Broszury
  • Broadcast and Professional Video Product Lineup Catalog PDF [Aug. 2019]
    Catalog PDF : Professional Video Product Lineup Catalog
Product
Image Data
Marketing
Brochures
Marketing Videos
General
Business Scene Photos
Technical
Operating Instructions
Firmware
Ecodesign
Ecodesign

Service and Support
  • Broadcast and Professional Video Product Lineup Catalog PDF [Aug. 2019]
    Broadcast and Professional Video Product Lineup Catalog PDF [Aug. 2019]
    Catalog PDF : Professional Video Product Lineup Catalog
    Thu, 11/07/2019 - 06:06
    Download pdf - 10.18 MB
  • SPEED TO AIR WITH P2 CAST at Cox Media Group
    SPEED TO AIR WITH P2 CAST at Cox Media Group's WSB (Atlanta) & WFTV (Orlando)
    SPEED TO AIR WITH P2 CAST at Cox Media Group's WSB (Atlanta) & WFTV (Orlando)
    Tue, 10/07/2018 - 08:29
    View video
    Panasonic P2HD AJ-PX270 Camera Recorder | ENGLISH
    Panasonic P2HD AJ-PX270 Camera Recorder | ENGLISH
    Panasonic P2HD AJ-PX270 Camera Recorder | ENGLISH
    Thu, 07/02/2019 - 09:31
    View video
    Panasonic Product Planner: Takashi Okabayashi, talks about the PX270 (AJ-PX270)
    Panasonic Product Planner: Takashi Okabayashi, talks about the PX270 (AJ-PX270)
    Panasonic Product Planner: Takashi Okabayashi, talks about the PX270 (AJ-PX270)
    Thu, 07/02/2019 - 09:31
    View video
    AJ-PX270 Ultra Handheld Camera Recorder
    AJ-PX270 Ultra Handheld Camera Recorder
    AJ-PX270 Ultra Handheld Camera Recorder
    Thu, 07/02/2019 - 09:31
    View video
    AJ PX270 Developers
    AJ PX270 Developers' Message: Product Engineer Hiroyuki Shimogome
    AJ PX270 Developers' Message: Product Engineer Hiroyuki Shimogome
    Thu, 07/02/2019 - 09:31
    View video
    Panasonic Product Designer: Kunio Yamada, discusses the PX270
    Panasonic Product Designer: Kunio Yamada, discusses the PX270
    Panasonic Product Designer: Kunio Yamada, discusses the PX270
    Thu, 07/02/2019 - 09:31
    View video
    AJ-PX270 Ultra Handheld Camera Recorder
    AJ-PX270 Ultra Handheld Camera Recorder
    Marketing Video
    Thu, 07/02/2019 - 09:21
    View video
    Panasonic Product Planner: Takashi Okabayashi, talks about the PX270 (AJ-PX270)
    Panasonic Product Planner: Takashi Okabayashi, talks about the PX270 (AJ-PX270)
    Marketing Video AJ-PX270
    Thu, 07/02/2019 - 09:22
    View video
  • AJ PX270 Developers
    AJ PX270 Developers' Message: Product Engineer Hiroyuki Shimogome
    Marketing Video
    Thu, 07/02/2019 - 09:24
    View video
    Panasonic Product Designer: Kunio Yamada, discusses the PX270
    Panasonic Product Designer: Kunio Yamada, discusses the PX270
    Marketing Video
    Thu, 07/02/2019 - 09:25
    View video
  • Broadcast & ProAV Operating Manual Database
    Broadcast & ProAV Operating Manual Database
    Link to the Panasonic global Operation Manual Database for Broadcast & ProAV Products
    Mon, 12/02/2018 - 13:50
    Download File

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

OGÓLNA POMOC TECHNICZNA I PLIKI DO POBRANIA KONTAKT Z POMOCĄ TECHNICZNĄ

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

OGÓLNA POMOC TECHNICZNA I PLIKI DO POBRANIA KONTAKT Z POMOCĄ TECHNICZNĄ

There are currently no key services available.

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

OGÓLNA POMOC TECHNICZNA I PLIKI DO POBRANIA KONTAKT Z POMOCĄ TECHNICZNĄ

There are currently no other services available.

Specifications

General
Power DC 7.2 V (when the battery is used) DC 12 V (when the AC adaptor is used)
Power Consumption 19.5 W (when the LCD monitor is used)
Operating Temperature 0 °C to 40 °C (32 °F to 104 °F)
Operating Humidity 10 % to 80 % (no condensation)
Weight Approx. 2.2 kg (4.9 lbs.) (body only, excluding lens hood, battery, and accessories) Approx. 2.6 kg (5.7 lbs.) (including lens hood, supplied battery, and microphone holder)
Dimensions 176 mm(H) x 171 mm(W) x 329 mm (D) (excluding protrusion) (6-15/16 inches x 6-23/32 inches x 12-15/16 inches)
Camera Section
Pickup Devices 1/3-type 2.2 million pixels, MOS solid state image sensor x 3
Lens Optical image stabilizer lens, optical 22x motorized zoom F1.6 to F3.2 (f=3.9 mm to 86 mm) 35 mm conversion: 28 mm to 616 mm (16:9)
Filter Diameter 72 mm
Optical System Prism system
ND Filter OFF, 1/4, 1/16, 1/64
Shortest Shooting Distance (M.O.D.) 1.1 m from the front lens Approx. 0.06 m from front lens (When Macro=On, at wide-end)
Gain Settings L/M/H selector switch-3 dB to 18 dB (in 1 dB steps) (Negative value of gain is only in [HIGH SENS.] mode.) (When assigning [S.GAIN] to the USER button: Switching between 24 dB, 30 dB, and 36 dB)
Color Temperature Setting ATW, ATW LOCK, Ach, Bch, preset 3200 K/preset 5600 K/VAR (2000 K to 15000 K)
Shutter Speed When [SYSTEM MODE] = 59.94 Hz 60i/60p mode: 1/60 (shutter off) sec., 1/100 sec., 1/120 sec., 1/250 sec., 1/500 sec., 1/1000 sec., 1/2000 sec. 30p mode: 1/30 sec., 1/50 (shutter off) sec., 1/60 sec., 1/120 sec., 1/250 sec., 1/500 sec., 1/1000 sec., 1/2000 sec. 24p mode: 1/24 sec., 1/50 (shutter off) sec., 1/60 sec., 1/120 sec., 1/250 sec., 1/500 sec., 1/1000 sec., 1/2000 sec. When [SYSTEM MODE] = 50 Hz 50i/50p mode: 1/50 (shutter off) sec., 1/60 sec., 1/120 sec., 1/250 sec., 1/500 sec., 1/1000 sec., 1/2000 sec. 25p mode: 1/25 sec., 1/50 (shutter off) sec., 1/60 sec., 1/120 sec., 1/250 sec., 1/500 sec., 1/1000 sec., 1/2000 sec.
Slow Shutter Speed Setting is possible when [VFR]=[OFF] When [SYSTEM MODE] = 59.94 Hz 60i/60p mode: 1/1 sec., 1/2 sec., 1/4 sec., 1/6 sec., 1/15 sec., 1/30 sec. 30p mode: 1/1 sec., 1/2 sec., 1/4 sec., 1/6sec., 1/15 sec. 24p mode: 1/1 sec., 1/2 sec., 1/4 sec., 1/6 sec., 1/12 sec. When [SYSTEM MODE] = 50 Hz 50i/50p mode: 1/1 sec., 1/2 sec., 1/4 sec., 1/6 sec., 1/12 sec., 1/25 sec. 25p mode: 1/1 sec., 1/2 sec., 1/4 sec., 1/6 sec., 1/12 sec.
Synchro Scan Shutter When [SYSTEM MODE] = 59.94 Hz and [SYNC SCAN TYPE] = [sec] 60i/60p mode: 1/60.0 sec. to 1/249.8 sec. 30p mode: 1/30.0 sec. to 1/249.8 sec. 24p mode: 1/24.0 sec. to 1/249.8 sec. When [SYSTEM MODE] = 50 Hz and [SYNC SCAN TYPE] = [sec] 50i/50p mode: 1/50.0 sec. to 1/250.0 sec. 25p mode: 1/25.0 sec. to 1/250.0 sec.
Shutter Open Angle 3.0 deg to 180.0 deg to 360.0 deg (in 0.5 deg steps, angle display)
VFR Recording Frame Rate 1080/59.94p: 1, 2, 4, 6, 9, 12, 15, 18, 20, 21, 22, 24, 25, 26, 27, 28, 30, 32, 34, 36, 40, 44, 48, 54, and 60 (frames per second) 1080/50p: 1, 2, 4, 6, 9, 12, 15, 18, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 30, 32, 34, 37, 42, 45, 48, and 50 (frames per second)
Sensitivity [HIGH SENS.] mode F11 (2000 lx, 3200 K, 89.9 % reflection, 1080/59.94i) F12 (2000 lx, 3200 K, 89.9 % reflection, 1080/50i)
Minimum Subject Illumination 0.02 lx (F1.6, gain 18 dB, [1S.EXP.], [HIGH SENS.] mode)
Digital Zoom x2/x5/x10
Lens Hood Hood with lens cover
Memory Card Recorder Section
Recording Media microP2 card, P2 card
Recording Slot microP2 card slot x2, P2 card slot x1
System Format 1080/59.94p, 1080/59.94i, 1080/23.98PsF, 720/59.94p, 480/59.94i, 1080/50p, 1080/50i, 720/50p, 576/50i
Recording Formats AVC-Intra200/AVC-Intra100/AVC-Intra50/ AVC-LongG50/AVC-LongG25/AVC-LongG12 DVCPRO HD/DVCPRO50/DVCPRO/DV formats
Recording Video Signal 1080/59.94p, 1080/59.94i, 1080/29.97pN, 1080/23.98pN, 720/59.94p, 720/29.97pN, 720/23.98pN, 480/59.94i, 480/29.97p 1080/50p, 1080/50i, 1080/25pN, 720/50p, 720/25pN, 576/50i, 576/25p
Recording/Playback Time*1 16 GBx1 32 GBx1 64 GBx1 AVC-Intra200: Approx. 8 min. Approx. 16 min. Approx. 32 min. AVC-Intra100: Approx. 16 min. Approx. 32 min. Approx. 64 min. AVC-Intra50: Approx. 32 min. Approx. 64 min. Approx. 128 min. AVC-LongG50: Approx. 32 min. Approx. 64 min. Approx. 128 min. AVC-LongG25: Approx. 64 min. Approx. 128 min. Approx. 256 min. AVC-LongG12: Approx. 120 min. Approx. 240 min. Approx. 480 min. DVCPRO HD: Approx. 16 min. Approx. 32 min. Approx. 64 min. DVCPRO 50: Approx. 32 min. Approx. 64 min. Approx. 128 min. DVCPRO/DV: Approx. 64 min. Approx. 128 min. Approx. 256 min.
Digital Video
Sampling Frequency AVC-Intra200/AVC-Intra100/AVC-Intra50/AVC-LongG50/ AVC-LongG25/AVC-LongG12/DVCPRO HD Y: 74.1758 MHz, PB/PR: 37.0879 MHz (59.94 Hz) Y: 74.2500 MHz, PB/PR: 37.1250 MHz (50 Hz) DVCPRO50 Y: 13.5 MHz, PB/PR: 6.75 MHz DVCPRO Y: 13.5 MHz, PB/PR: 3.375 MHz
Quantizing AVC-Intra200/AVC-Intra100/AVC-Intra50/AVC-LongG50/ AVC-LongG25: 10 bits AVC-LongG12/DVCPRO HD/DVCPRO50/DVCPRO/DV: 8 bits
Video Compression Format AVC-Intra200/AVC-Intra100/AVC-Intra50: MPEG-4 AVC/H.264 Intra Profile AVC-LongG50/AVC-LongG25/AVC-LongG12: MPEG-4 AVC/H.264 DVCPRO HD: DV-Based Compression (SMPTE 370M) DVCPRO50/DVCPRO: DV-Based Compression (SMPTE 314M) DV: DV Compression (IEC 61834-2)
Digital Audio Specification
Recording Audio Signal AVC-Intra200/AVC-LongG50/AVC-LongG25: 48 kHz/24 bits, 4 CH AVC-Intra100/AVC-Intra50: 48 kHz/16 bits, 4 CH and 48 kHz/24 bits, 4 CH switch AVC-LongG12/DVCPRO HD/DVCPRO50: 48 kHz/16 bits, 4 CH DVCPRO/DV: 48 kHz/16 bits, 4 CH
Headroom 12 dB/18 dB/20 dB switchable menu
AVC Proxy
File Format MOV
Video Compression Format (AVC Proxy) H.264/AVC Baseline Profile, H.264/AVC High Profile
Audio Compression Format AAC-LC, Linear PCM
Approximate Recording Time (1GB)*2 AVC-G6 2CH MOV: Approx. 13 min. SHQ 2CH MOV: Approx. 25 min. HQ 2CH MOV: Approx. 78 min. LOW 2CH MOV: Approx. 135 min.
Video Input/Output
SDI Out BNC x 1, HD (3G/1.5G), SD: 0.8 V [p-p], 75 ohms
Video Output BNC x 1, Also used as the GENLOCK IN, IN/OUT switch selection Composite: 1.0 V [p-p], 75 ohms
HDMI Out HDMI x 1 (HDMI type A terminal, not compatible with VIERA Link)
Audio Input
Built-in Microphone Supports stereo microphone
Audio Input 1/Audio Input 2 XLR x 2, 3 pin.Input high impedance, LINE/MIC switch selection LINE: 4 dBu/0 dBu (selectable menu) MIC: -40 dBu/-50 dBu/-60 dBu (selectable menu), +48 V on/off (switch selection)
Audio Output
Audio Out 3.5 mm diameter stereo mini jack x 1, Output level: 600 ohms, 316 mV
Headphone 3.5 mm diameter stereo mini jack x 1 100 ohms, -16 dBV (32 ohms load, at maximum output level)
Speaker 20 mm diameter, round x 1
Other Input/Output
Cam Remote 2.5 mm diameter super mini jack x1 ZOOM S/S
Genlock In BNCx1, also used as the VIDEO OUT, IN/OUT switch selection, 1.0 V [p-p], 75 ohms
TC In/Out BNCx1 Used as the input and output terminals, IN/OUT switch selection Input: 1.0 V - 4.0 V [p-p], 10 k ohms Output: 2.0 V±0.5 V [p-p], low impedance
LAN 100BASE-TX/10BASE-T
USB 2.0 (Device) Type miniB connector, 4 pin
USB 3.0 (Host) Type A connector, 9 pin
USB 2.0 Host (Sub-Host) Type A connector, 4 pin (exclusively for wireless module AJ-WM30)
DC In 12V DC 12 V (DC 10.5 V - 13.5 V), EIAJ type 4
Monitor
LCD Monitor 3.5 type QHD color monitor (Approx. 1560000 dots)
View Finder 0.5 type OLED (organic EL display) (Approx. 2360000 dots, video display area: Approx. 1770000 dots)
Included Accessories Battery (VW-VBD58), Shoulder strap, Battery charger, AC adaptor, Microphone holder, Screw for microphone holder (12 mm), Power code x 2, Eye cup, Lens hood, Grip belt
Note *1: Figures are for continuous recording as one clip. Depending on the number of clips, the overall recording time may be shorter than the above. *2: These are reference values for continuous recording using the Panasonic products. The recording time may differ depending on the scene or the number of clips. Weight and dimensions are approximate. Specifications are subject to change without notice.