Main product image
BACK TO PRODUCT CATEGORY
VariCam 35
Główne cechy

Przetowrnik Super 35 mm 4K zapewnia obrazy w prawdziwej jakości 4K oraz ponad 14-stopniowy zakres dynamiczny podczas rejestrowania obrazów HDR

Podwójne natywne ISO (800 i 5000) gwarantują o wiele większą czułość, nie zwiększając jednocześnie ilości szumów

Zmienna liczba klatek na sekundę (od 1 do 120) umożliwia odtwarzanie zarówno w zwolnionym, jak i przyspieszonym tempie

Niezwykle szeroki zakres barw przekraczający standard Rec. 2020, czyli przestrzeń barw wymaganą do przekazywania treści HDR

Modułowa konstrukcja umożliwia odłączenie przedniej części rejestratora za pomocą opcjonalnego przedłużacza o długości 5 lub 20 metrów

Kamera produkcyjna 4K z nagradzanym przetwornikiem MOS Super 35 mm i podwójnym natywnym ISO (800 i 5000)

Kamery z linii VariCam używane są do produkcji rozmaitych filmów, reklam i programów telewizyjnych. Cieszą się uznaniem ze względu na reprodukcję kolorów, wygląd oraz wkład do branży produkcji wideo polegający na nowocześnie zorganizowanym toku prac. Teraz pojawił się model VariCam 35. Opierając się na tradycji i koncepcji pierwotnej linii VariCam, pomaga swoim użytkownikom budować nastrój dzięki niezwykłemu zakresowi dynamicznemu, szerokiej gamie reprodukowanych kolorów oraz rozdzielczości 4K. Ponadto rewolucjonizuje przebieg prac, dodatkowo oferując nagrywanie z dwojakim kodowaniem, korekcję kolorów w kamerze i modułową konstrukcję. Model VariCam 35 jest bogato wyposażony. Zobacz, czym dysponujesz, chcąc budować nastrój.

W kamerze nagrywającej 4K VariCam 35 zastosowano nowo opracowaną matrycę MOS w formacie Super 35mm oraz rodzinę kodeków wideo AVC-ULTRA. Nowa kamera zapewnia znakomitą obsługę obrazu w wielu formatach, w tym 4K, UHD, 2K i HD, dlatego stanowi niezrównane narzędzie do nagrywania filmów, reklam i seriali, a także wydarzeń na żywo w rozdzielczości 4K.

Innowacyjna konstrukcja kamery VariCam 35 obejmuje jednostkę modułu kamerowego 4K (AU-V35C1) oraz jednostkę modułu nagrywającego (AU-VREC1), której można także używać z nową jednostką kamerową typu 2/3 (AU-V23HS1) firmy Panasonic. Dzięki temu profesjonaliści mogą zamiennie posługiwać się jednostkami kamerowymi typu s35mm i 2/3, tak aby jak najlepiej zrealizować swoje zamiary twórcze.

 

 

 

 

 

W kamerze VariCam 35 używana jest nowa matryca MOS Super 35mm firmy Panasonic, która umożliwia rejestrowanie obrazu w standardzie 4K z rozdzielczością 4096 x 2160 (17:9). Rejestrator ten w połączeniu z kodekami AVC-ULTRA dla standardu 4K pozwala uzyskać bardzo praktyczny i wygodny w obsłudze rozmiar plików w formacie 4K. Nowy rejestrator zapewnia imponujący zakres dynamiczny wynoszący ponad 14 stopni oraz wiernie, bez szkody dla treści nagrywa obrazy o wysokim kontraście i szerokim zakresie jasności. Zaawansowane funkcje zarządzania kolorem zapewniają znacznie rozszerzony zakres kolorów pozwalający uzyskać doskonałą wierność obrazu i zgodność z przepływem pracy ACES (Academy Colour Encoding System) w celu osiągnięcia najwyższej jakości masteringu oryginalnego materiału źródłowego.

Spośród najlepszych cech tej kamery nagrywającej można wymienić nagrywanie ze zmienną prędkością w formacie 4K w czasie rzeczywistym z szybkością sięgającą 120 kl./s*1, umożliwiające nagrywanie na wzorcowym poziomie 2K/FHD oraz prowadzenie prac w trybie zaawansowanym, polegającym na równoległym korzystaniu z nagrania 4K/UHD, nagrania referencyjnego 2K/HD oraz nagrania proxy służącego do korekcji kolorów w kamerze, na miejscu zdarzeń oraz ułatwiającego monitoring bądź prace redakcyjne.  Kamera jest także wyposażona w nowo opracowany elektroniczny wizjer (EVF) OLED z zoomem optycznym. Dodano 24-bitowy zapis audio w formacie LPCM na potrzeby nagrywania dźwięku wzorcowej jakości za pomocą kamery.

VariCam 35 udostępnia bezprecedensową liczbę formatów nagrań, w tym 4K i UHD w trybie AVC-ULTRA 4K oraz 2K i FHD w trybie AVC-Intra 100/200*2. By zaspokoić potrzebę bardzo szybkiej wymiany plików kamera koduje pliki proxy równolegle z nagraniami w formatach produkcyjnych 4K i 2K, umożliwiając szybkie i skuteczne redagowanie materiału offline. Ponadto obsługuje formaty Apple ProRes 4444 i ProRes 422 HQ*3 na potrzeby nagrań HD. Kodeki ProRes są objęte licencją firmy ATOMOS Global Pty. Ltd., która od wielu lat dostarcza rejestratory ProRes.

Do kamery VariCam 35 przewidziane są nowe karty expressP2 firmy Panasonic, umożliwiające nagrywanie z dużą szybkością i w formacie 4K.  Kamera jest wyposażona łącznie w cztery gniazda kart pamięci: dwa na karty expressP2 i dwa na karty microP2. Nowa karta expressP2 umożliwia nagrywanie do 130 minut materiału w formacie 4K/24p.  Karta microP2 jest przeznaczona do nagrywania materiałów w formatach HD lub 2K z bardziej typową szybkością.

Dostępne są profesjonalne interfejsy: 3G-HD-SDI x 4 dla wyjścia 4K QUAD; 3G-HD-SDI x 2 dla wyjścia RAW; jedno wyjście HD-SDI na potrzeby monitoringu (konwersja z formatu 4K na niższy); dwa wejścia XLR do nagrywania czterech kanałów 24-bitowego sygnału audio o częstotliwości 48 kHz. Złącze wielofunkcyjne ułatwia dokowanie jednostki kamerowej do modułu nagrywającego. Kamera VariCam 35 może się poszczycić jeszcze jedną innowacją konstrukcyjną: panelem sterowania, który można odłączyć, aby mieć do niego łatwiejszy dostęp i móc wygodniej sterować kamerą w czasie rzeczywistym, podczas gdy pozostaje ona w określonej pozycji. Model VariCam 35 wyposażony jest w standardowe mocowanie 35 mm PL.

 

RESOURCES:

Naciśnij tutaj, aby przejść do Broadcast & ProAV Solutions Playlist.

*1 Przyszłe uaktualnienie oprogramowania układowego.
*2 Kodek AVC-Intra200 jest dostępny tylko w przypadku nagrywania FHD.
*3 Format Apple ProRes jest objęty licencją firmy Apple Inc.

 

Pokaż więcej

SEKTORY

Click an icon to find out more about the sectors this product is used in.

Broadcast
Broadcast

Technologia

Kliknij na ikonę, aby dowiedzieć się więcej o stosowanych technologiach

4K Professional Gold Varicam Logo Bright P2 AVC ULTRA Emboss ProRes Logo ExpressP2 MicroP2 4K Professional HDR Gold
  • Broszury
Product
Image Data
Technical
Operating Instructions
Firmware
Marketing
Broszury
Marketing Videos
Ogólne
Logo Data

Service and Support
  • Broadcast & ProAV Operating Manual Database
    Broadcast & ProAV Operating Manual Database
    Link to the Panasonic global Operation Manual Database for Broadcast & ProAV Products
    Mon, 12/02/2018 - 13:50
    Download File
  • VariCam35: 4K HDR TV Commerical "Hollywood to Your Home"
    VariCam35: 4K HDR TV Commerical "Hollywood to Your Home"
    VariCam35: 4K HDR TV Commerical "Hollywood to Your Home"
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    VariCam35: 4K HDR TV Commerical "Hollywood to Your Home"
    VariCam35: 4K HDR TV Commerical "Hollywood to Your Home"
    VariCam35: 4K HDR TV Commerical "Hollywood to Your Home"
    Tue, 20/03/2018 - 10:57
    View video
    VariCam HDR Master Class | FSF 2017 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | FSF 2017 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | FSF 2017 | Trailer
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    VariCam HDR Master Class | Camerimage 2016 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | Camerimage 2016 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | Camerimage 2016 | Trailer
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    HDR and Colour Managed Workflow | BSCEXPO 2017 Trailer
    HDR and Colour Managed Workflow | BSCEXPO 2017 Trailer
    HDR and Colour Managed Workflow | BSCEXPO 2017 Trailer
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Dado Valentic reveals the HDR Colour Managment on VariCam
    Dado Valentic reveals the HDR Colour Managment on VariCam
    Dado Valentic reveals the HDR Colour Managment on VariCam
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Behind the scenes on Mount Pleasant
    Behind the scenes on Mount Pleasant
    Behind the scenes on Mount Pleasant
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    Behind the scenes on Mount Pleasant
    Behind the scenes on Mount Pleasant
    Behind the scenes on Mount Pleasant
    Mon, 12/02/2018 - 13:50
    View video
  • Vanja Černjul ASC DoP about working with VariCam and HDR workflow
    Vanja Černjul ASC DoP about working with VariCam and HDR workflow
    Vanja Černjul ASC DoP about working with VariCam and HDR workflow
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Spectacular wildlife sizzle reel
    Spectacular wildlife sizzle reel
    Spectacular wildlife sizzle reel
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    Stunning TV and Cinema productions shot on VariCam35 and VariCamLT in our IBC 2016 sizzle reel
    Stunning TV and Cinema productions shot on VariCam35 and VariCamLT in our IBC 2016 sizzle reel
    Stunning TV and Cinema productions shot on VariCam35 and VariCamLT in our IBC 2016 sizzle reel
    Tue, 20/03/2018 - 10:57
    View video
    Behind the scenes on Little Roy
    Behind the scenes on Little Roy
    Behind the scenes on Little Roy
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    Panasonic Live @ IBC - VariCam LT and VariCam Pure
    Panasonic Live @ IBC - VariCam LT and VariCam Pure
    Panasonic Live @ IBC - VariCam LT and VariCam Pure
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    Shot on VariCam 35/LT: “ISO5000, Dual Native ISO
    Shot on VariCam 35/LT: “ISO5000, Dual Native ISO
    Shot on VariCam 35/LT: “ISO5000, Dual Native ISO
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    VariCam 35 Testimonial from "Ranczo" (long)
    VariCam 35 Testimonial from "Ranczo" (long)
    VariCam 35 Testimonial from "Ranczo" (long)
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    VariCam 35 Testimonial from "Ranczo" (short)
    VariCam 35 Testimonial from "Ranczo" (short)
    VariCam 35 Testimonial from "Ranczo" (short)
    Tue, 20/03/2018 - 10:57
    View video
  • Shot on VariCam 35: "UK Lights"
    Shot on VariCam 35: "UK Lights"
    Shot on VariCam 35: "UK Lights"
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    Shot on VariCam 35: "LA Night"
    Shot on VariCam 35: "LA Night"
    Shot on VariCam 35: "LA Night"
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    Shot on VariCam 35: "Fire and Ice"
    Shot on VariCam 35: "Fire and Ice"
    Shot on VariCam 35: "Fire and Ice"
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    "Fire and Ice" shot on VariCam 35 Behind the Scenes -Ice-
    "Fire and Ice" shot on VariCam 35 Behind the Scenes -Ice-
    "Fire and Ice" shot on VariCam 35 Behind the Scenes -Ice-
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    VariCam Testimonial
    VariCam Testimonial
    VariCam Testimonial
    Tue, 20/03/2018 - 10:57
    View video
    VariCam captures Hampton Court 500 celebrations
    VariCam captures Hampton Court 500 celebrations
    VariCam captures Hampton Court 500 celebrations
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    Falco Trio - Someone to lean on (Official Video) shot on Panasonic VariCam 35
    Falco Trio - Someone to lean on (Official Video) shot on Panasonic VariCam 35
    Falco Trio - Someone to lean on (Official Video) shot on Panasonic VariCam 35
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    "Swilly Girl" trailer created with VariCam 35
    "Swilly Girl" trailer created with VariCam 35
    "Swilly Girl" trailer created with VariCam 35
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
  • Introducing Panasonic’s new range of 4K technology
    Introducing Panasonic’s new range of 4K technology
    Introducing Panasonic’s new range of 4K technology
    Tue, 20/03/2018 - 10:57
    View video
    Varicam 35: First Look
    Varicam 35: First Look
    Varicam 35: First Look
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    A Testimonial With Suny Behar: The First Production Shot On VariCam 35
    A Testimonial With Suny Behar: The First Production Shot On VariCam 35
    A Testimonial With Suny Behar: The First Production Shot On VariCam 35
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    An exploration in 4K with the Panasonic VariCam 35
    An exploration in 4K with the Panasonic VariCam 35
    An exploration in 4K with the Panasonic VariCam 35
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    IBC2014 VARICAM
    IBC2014 VARICAM
    IBC2014 VARICAM
    Wed, 21/02/2018 - 06:16
    View video
    Panasonic @ IBC 2015
    Panasonic @ IBC 2015
    Panasonic @ IBC 2015
    Mon, 12/02/2018 - 13:50
    View video
    Panasonic Live @ IBC - HDR with colorfront shot on Panasonic VariCam
    Panasonic Live @ IBC - HDR with colorfront shot on Panasonic VariCam
    Panasonic Live @ IBC - HDR with colorfront shot on Panasonic VariCam
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Atomos integration to production workflows | Panasonic Live @IBC 2017
    Atomos integration to production workflows | Panasonic Live @IBC 2017
    Atomos integration to production workflows | Panasonic Live @IBC 2017
    Mon, 19/02/2018 - 09:47
    View video
  • Shooting with VariCam by Patrick A. Stewart | Panasonic
    Shooting with VariCam by Patrick A. Stewart | Panasonic
    We met cinematographer Patrick A. Stewart at the Camerimage 2017 in Bydgoszcz and had the pleasure of talking to him about his experience with Panasonic’s VariCam. Looking for change Stewart came across the VariCam LT, which he decided to used for the Netflix TV series Arrested Development. Find out why he opted for the VariCam LT and what shooting was like with the digital cinema camera in this interview. More interviews coming out soon, so subscribe to not miss them.
    Tue, 20/02/2018 - 17:16
    View video
    Shooting with VariCam by Dick Harrewijn | Panasonic
    Shooting with VariCam by Dick Harrewijn | Panasonic
    Cinematographer, Dick Harrewijn, explains in depth the reasons why he chose the VariCam to shoot his documentary film "WILD". Discover the spectacular imagery portrayed in the film and learn why its imaging capabilities make the VariCam ideal for all types of cinematography.
    Tue, 29/05/2018 - 13:30
    View video
    Shooting with VariCam by Marek Traskowski | Panasonic
    Shooting with VariCam by Marek Traskowski | Panasonic
    We interviewed cinematographer, Marek Trakowski, why he chose the Panasonic VariCam LT to shoot the Polish TV series "Drogi Wolności” - “The paths of freedom”. The experienced filmmaker discusses the advantages of the VariCams LT's dual native sensitivity and superb lowlight filming abilities. Learn how the VariCam allows cinematographers to shoot in almost any lighting environment. Get more information on the Panasonic camera.
    Tue, 29/05/2018 - 13:34
    View video
    Matthias Bolliger on the Dual Native ISO on VariCam 35
    Matthias Bolliger on the Dual Native ISO on VariCam 35
    Video, Panasonic Newsroom IBC 2018
    Fri, 05/10/2018 - 10:32
    View video
    Shooting with VariCam
    Shooting with VariCam
    Interview with Matthias Bolliger (English Subtitles) 
    Wed, 09/01/2019 - 09:58
    View video

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

OGÓLNA POMOC TECHNICZNA I PLIKI DO POBRANIA KONTAKT Z POMOCĄ TECHNICZNĄ

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

OGÓLNA POMOC TECHNICZNA I PLIKI DO POBRANIA KONTAKT Z POMOCĄ TECHNICZNĄ

There are currently no key services available.

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

OGÓLNA POMOC TECHNICZNA I PLIKI DO POBRANIA KONTAKT Z POMOCĄ TECHNICZNĄ

There are currently no other services available.

Specifications

Power DC 12 V(11.0 V – 17.0 V)
Operating Temperature 0°C to 40°C
Power Consumption 69 W (Body only) 99 W(with all optional accessories connected and maximum power supplied from each output terminal)
Operating Humidity 10% to 85% (relative humidity)
Weight Approx. 5.0kg (Excluding protrusion)
Dimensions (W x H x D) 179 mm×230.5 mm×347 mm (7-1/16inches x 9-1/16inches x 13 -21/32inches) (Body only, excluding protrusion)
Storage Temperature −20°C to 60°C
Gain Settings [ISO] mode: ISO 800 to 12800 [dB] mode: 0 to 24 dB (3dB step)
Pickup Devices super35 mm MOS 8.9 million pixels
Shutter Speed [deg] mode: 1.0 to 358 deg (0.5deg step) [sec] mode: 1/24 to 1/250 (When 24p mode)
Lens Mount 35 mm PL mount
Optical Filter ND filter: 1: CLEAR, 2: 0.6 ND 3: 1.2 ND, 4: 1.8 ND
Recording Media expressP2 card, P2 card, microP2 card
Recording Format Main Recorder: AVC-Intra4K444/AVC-Intra4K422/AVC-Intra4K-LT/AVC-Intra2K444/ AVC-Intra2K422/AVC-Intra444/AVC-Intra200/AVC-Intra100/ProRes422HQ/ProRes4444 Sub Recorder: AVC-Intra 2K422, AVC Intra 100, AVC LongG 50, AVC LongG 25
Recording Video Signal 4096×2160 / 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p 3840×2160 / 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 23.98p 2048×1080 / 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p 1920×1080 / 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 23.98p
Recording Resolution 4096×2160, 3840×2160, 2048×1080, 1920×1080
Memory Card Recorder
Recording Framerate Maximum 4K/UHD 100p/120p, HD 100p/120p
System Frequency 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p
Recording/Playback Time (Main Codec) (when Express P2 Card 256GB is used)*2 Approx. 45 min. (AVC-Intra 4K444, 24p) Approx. 90 min. (AVC-Intra4K 422, VFR OFF, 24p) Approx. 36 min. (AVC-Intra4K 4:2:2, VFR ON, 50p/59.94p) Approx. 32 min. (AVC-Intra 4K-LT VFR:ON, 100fps/120fps) Approx. 64 min. (AVC-Intra 100, VFR ON, 100fps/120fps) Approx. 60 min. (ProRes 422 HQ, VFR:ON, 60fps) Approx. 110min. (ProRes4444, VFR:OFF, 24p)
Recording/Playback Time (Sub Codec) (when Micro P2 Card 64GB is used)*2 Approx. 64 min. (AVC-Intra 2K422, 25.00p/29.97p) Approx. 64 min. (AVC-Intra100, 25p/29.97p) Approx. 128 min. (AVC-LongG50, 25p/29.97p) Approx. 256 min. (AVC-LongG25, 25p/29.97p
Quantizing 12bit(AVC-Intra 4K444), 10 bit (Other than AVC-Intra 4K444)
Proxy
Digital Video
Video Compression Format AVC Intra 4K444, AVC Intra 4K422, AVC-Intra 4K-LT, AVC-Intra 2K422, AVC-Intra100:MPEG-4 AVC/H.264 Intra Profile AVC LongG50, AVC LongG25:MPEG-4 AVC/H.264 ProRes 422 HQ、ProRes4444
Audio Compression Format LPCM
Recording Time (1GB)*2 Approx.25 min.
SDI Out HD (1.5G)/3G SDI, 0.8 V[p-p], 75 Ω (1 set, 4 pieces)
Video Input/Output
MON Out1 HD (1.5G)/3G SDI, 0.8 V[p-p], 75 Ω
MON Out2 HD (1.5G)/3G SDI, 0.8 V[p-p], 75 Ω
VF SDI HD (1.5G)/3G SDI, 0.8 V[p-p], 75 Ω
DC In XLR 4 pin, DC 12 V (DC 11.0 V to 17.0 V)
Lens 12pinx1, 4pinx2
Genlock In HD (1.5G)/3G SDI, 0.8 V[p-p], 75 Ω
DC Out 2 pin, DC12 V (DC11.0 V to 17.0 V), maximum output current 1.0 A
Speaker 20 mm diameter, round x 1
Phones Stereo mini jack
TC In/Out HD (1.5G)/3G SDI, 0.8 V[p-p], 75 Ω
Audio Input/Output
Other Input/Output
DC Out/RS 4 pin, DC12 V (DC11.0 V to 17.0 V), maximum output current 1.0 A
Audio In: (CH1/CH2) XLR x 2, 3 pin, LINE/MIC/MIC+48V/AES switchable
LAN 100BASE-TX/10BASE-T
VF 14 pin
USB 2.0 (Device) Type B connector, 4 pin
USB 2.0 (Host) Type A connector, 4 pin
Control Panel (LCD) 3.5-type QHD color monitor (Approx. 1.56 million dots)
Electronic HD Color View Finder (AU-VCVF1G)
Display Panel OLED, 0.7-type, 2.76 million dots
Signal Input 1080/59.94p, 1080/50p, 1080/60p
General (Combination of AU-V35C1G and AU-VREC1G)
Camera Module (AU-V35C1G)
Recording Module (AU-VREC1G) When used with AU-V35C1G
Recording Audio Signal 48 kHz/24 bit, 4ch Head room 18 dB/20 dB menu switchable
Digital Audio
Video Compression Format (Proxy) H.264/AVC High Profile
EXT 50 pin (for external recording only)
*1: Specification is as of July 2015. Specification subject to change upon firmware upgrade. *2: These are reference values for continuous recording. The recording time may differ depending on the scene or the number of clips.