• Skracanie dystansu podczas Maratonu w Londynie

Skracanie dystansu podczas Maratonu w Londynie

W tym roku do udziału w Maratonie w Londynie zgłosiła się rekordowa liczba 38 tysięcy sportowców, amatorów i działaczy charytatywnych. Firmy Creative Staging i Hamilton Rentals, zajmujące się dostarczaniem rozwiązań audiowizualnych do centrów prasowych, stanęły przed innym wyzwaniem, związanym z o wiele mniejszymi odległościami wyświetlania.

Firma Marathon IT, obsługująca Maraton od strony technologicznej, po raz pierwszy ogłosiła przetarg na dostarczenie sprzętu audiowizualnego do centrum prasowego imprezy. Firmy Hamilton Rentals i Creative Staging wygrały ten przetarg po tym, jak zdecydowały się na współpracę przy tym przedsięwzięciu.

Projekcja zewnętrzna w ograniczonej przestrzeni

Przez wiele lat cała aktywność prasowa była skoncentrowana w hotelu Tower, który jest siedzibą główną Maratonu. W tym roku organizatorzy biegu chcieli większej przestrzeni na potrzeby konferencji prasowej, która miała się odbyć w pobliżu linii mety po zakończeniu biegu. Dzięki temu dziennikarze nie musieliby przemieszczać się pomiędzy linią mety a hotelem.

„Organizatorzy imprezy podsunęli nam pomysł organizacji centrum prasowego w namiocie postawionym w pobliżu linii mety na ulicy The Mall. Wiązało się to z dwoma problemami. Namiot przepuszcza duże ilości światła z otoczenia. Oczywiście potrzebowaliśmy projektorów o jasności 20 tys. lumenów, ale nie dysponowaliśmy wystarczającą przestrzenią za ekranem projekcyjnym, by dostosować namiot do wymaganej odległości rzutu projektora o dużej jasności” — twierdzi Richard Crowe, dyrektor zarządzający firmy Creative Staging.

Nie było też możliwości zamontowania projektorów pod czaszą namiotu, więc trzeba było wymyślić rozwiązanie, które umożliwiłoby zastosowanie projekcji o dużej jasności z odległości 180 cm. Mogliśmy przyciemnić tylko niewielką powierzchnię namiotu, dlatego zastosowanie projektorów o jasności 20 tys. lumenów było niezwykle istotne.

Po sprawdzeniu potencjalnych możliwości firmy Creative Staging i Hamilton Rentals zdecydowały się na trzy projektory Panasonic PT-DZ21K wyposażone w obiektywy ultrakrótkoogniskowe ET-D75LE90 (LE90) do projektorów DLP z trzema układami.  Pozwoliło to na stworzenie 200-calowego ekranu w projekcji tylnej z odległości zaledwie 150 cm. Do osiągnięcia tej samej wielkości ekranu konwencjonalne obiektywy krótkoogniskowe do projekcji przedniej wymagałyby odległości 4 metrów.

Łącznie użyliśmy trzech projektorów PT-DZ21K firmy Panasonic wyposażonych w obiektywy ultrakrótkoogniskowe. Wyświetlaliśmy na nich zmagania czołowych zawodników i zawodniczek, a także wyniki na żywo. Po zakończeniu biegu projektory wyświetlały tło do konferencji prasowej.

„Wybraliśmy firmę Panasonic, ponieważ w jej ofercie znajduje się cały szereg projektorów i obiektywów dostosowanych do naszych potrzeb. W porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi model DZ21K jest niezwykle lekki i kompaktowy. Mogą go przenosić dwie osoby, natomiast do przenoszenia innych projektorów o jasności 20 tysięcy lumenów potrzeba aż czterech osób. Dla nas jest to duża różnica. W przeszłości korzystaliśmy już z projektorów firmy Panasonic i jesteśmy z nich zadowoleni, ponieważ są niezawodne i wydajne przy zachowaniu przystępnej ceny” — dodał Richard Crowe.

​Niemożliwe staje się możliwe

Ponieważ centrum prasowe w hotelu Tower znajdowało się wewnątrz budynku, firmy Creative Staging i Hamilton Rentals zdecydowały się na zastosowanie trzech projektorów PT-DZ870 firmy Panasonic. Każdy z 1-chipowych projektorów DLP o jasności 8500 lumenów wyposażono w obiektyw ultrakrótkoogniskowy ET-DLE030 (LE030) firmy Panasonic. Obiektyw ten umożliwia uzyskanie 100-calowego ekranu projekcyjnego z odległości zaledwie 84 cm, natomiast konwencjonalne obiektywy krótkoogniskowe wymagają 230 cm.

Trzy projektory wyposażone w te obiektywy pozwoliły na uzyskanie pojedynczego, jednolitego obrazu dzięki zastosowaniu technologii łączenia krawędzi. Centrum prasowe w hotelu Tower było używane jako miejsce organizacji konferencji prasowych i przeprowadzania wywiadów ze sportowcami zarówno przed imprezą, jak i po niej.

„Korzystałem już z obiektywów krótkoogniskowych. Czasami generują one przekrzywione projekcje, ale rozwiązanie firmy Panasonic wyświetla naprawdę ostre obrazy” — powiedział John Gibson, kierownik projektu w firmie Hamilton Rentals. „Te obiektywy ultrakrótkoogniskowe pozwalają na to, co wcześniej nie było możliwe”.

Rodzina urządzeń do projekcji bardzo krótkiego rzutu firmy Panasonic

Obiektyw ultrakrótkoogniskowy LE030 pozwala na projekcję wielkoformatową z niewielkiej odległości z wykorzystaniem jednochipowych projektorów DLP. Umożliwia on skrócenie odległości projekcyjnej o około 60% w porównaniu z konwencjonalnymi obiektywami ultrakrótkoogniskowymi. Obiektyw ten, wprowadzony na rynek w listopadzie 2013 roku, został uznany za Produkt roku 2013–2014 przez serwis Live Design w kategorii akcesoriów do projektorów. Otrzymał też nominację od magazynu AV Magazine w kategorii Akcesorium audiowizualne roku 2014.

W obiektywie LE90, którego premiera miała miejsce w listopadzie 2014 roku, zastosowano rozwiązania znane z modelu LE030. Jest on jednak przeznaczony do trzychipowych projektorów DLP, więc umożliwia projekcję o wysokiej jasności w miejscach, w których wcześniej nie było to możliwe. Oba obiektywy są kompatybilne ze starszymi modelami projektorów firmy Panasonic, więc firmy nie muszą inwestować w nowe urządzenia projekcyjne, aby korzystać z zalet projekcji z bardzo krótkiej odległości.

 

Więcej informacji można znaleźć na stronach:

business.panasonic.pl

www.creativestaging.co.uk

www.hamilton.co.uk