Ponad 150 monitorów plazmowych Panasonic zaintelowanych w sieci detalicznej

Firma GECO prowadząca rozległą sieć sklepów prasowo-tytoniowych zgłosiła się do GLANCE MEDIA w 2009 r. W GECO planowano kompletną zmianę projektu sklepów detalicznych, skupiając się na przestrzeni na półkach i zachowaniu możliwości reklamowych wewnątrz pomieszczeń, z których często korzystają partnerzy GECO zajmujący się reklamą w punktach sprzedaży. Istniejące rozwiązania oparte na wystawach CLV (Citilight), ulotkach i stojakach zostały uznane za nieodpowiednie i zamierzano połączyć wszystkie rodzaje reklam w jeden, nowoczesny środek, który zapewniłby większą wygodę wszystkim zainteresowanym.

Od końca 2009 r. do początku 2012 r. prowadzono negocjacje dotyczące wyboru najlepszej formy, która stałaby się strategiczną platformą komunikacji i informacji, a także fizycznie zastąpiłaby wystawy CLV i umożliwiła łatwiejsze zarządzanie i administrowanie. Story Design, firma zatrudniona przez GECO do zmiany projektu sklepów, zasugerowała zastosowanie nowej, oryginalnej konstrukcji Digilight, która doskonale pasowałaby do wnętrza nowego sklepu. Po rozważeniu innych opcji firma GECO wybrała właśnie to rozwiązanie, ponieważ spełniało jej oczekiwania związane z większym wpływem komunikatów marketingowych w punktach sprzedaży. Urządzenia Digilight to nie tylko większa elastyczność, ale również możliwość używania materiałów wideo. W związku z tym z powodzeniem zastępują one reklamy CLV w istniejących sklepach i dodatkowo ułatwiają zarządzanie, kontrolę i obniżają koszty operacyjne. Zadaniem GLANCE MEDIA było zaprojektowanie całego systemu, tak aby usługi firmy mogły być świadczone w synergii z bazą serwerów zainstalowanych już w GECO.

Wybór profesjonalnych paneli Panasonic

Obsługa zdalnego zarządzania i diagnostyki odgrywała kluczową rolę w wyborze odpowiedniej technologii wyświetlania i była niezbędna do szybkiej i udanej realizacji projektu. Pozwoliło to GLANCE MEDIA na stworzenie nowej metody zdalnego wsparcia wdrożeniowego, a tym samym montaż rozwiązań Digilight bez obecności na miejscu specjalistów w dziedzinie IT.

Ze względu na to i wiele innych funkcji firma GLANCE MEDIA wybrała profesjonalne, 60-calowe wyświetlacze Panasonic TH-60PF50E.

Profesjonalne monitory plazmowe Panasonic zapewniają doskonałą jakość obrazu i wiele opcji regulacji (takich jak tryb Super Cinema do wiernego odwzorowywania kolorów w profesjonalnych środowiskach) i unikatowych funkcji (Portrait Zoom (przybliżenie w pionie), Weekly Command Timer (tygodniowy zegar poleceń), Dual Picture Mode (tryb dwóch obrazów), Digital Zoom (przybliżenie cyfrowe), wbudowane powiększanie ściany wideo itd.). Te funkcje pozwalają na idealną kontrolę jakości obrazu, która w przypadku komunikatów reklamowych musi być precyzyjna. Ważnymi aspektami zwrotu z inwestycji były trwałość paneli i czas eksploatacji wynoszący ponad 100 000 godzin, niskie zużycie energii, przygotowanie do obsługi obrazu 3D Full HD, zmienność techniczna i elastyczność użytkowania (dzięki gniazdom rozszerzeń). Nie można również zapominać o trwałej konstrukcji, idealnie nadającej się do instalacji publicznych.

Całe wdrożenie przeprowadzono w zaledwie miesiąc. We wrześniu 2012 r. w Czechach zainstalowano 150 profesjonalnych rozwiązań Digitlight wyposażonych w wyświetlacze Panasonic. Montaż był wykonywany tylko przez specjalistów zajmujących się remontem wnętrz sklepów. Stelaże Digilight zostały skonfigurowane zdalnie i w taki sam sposób zainstalowano aktualizacje oprogramowania i załadowano pierwsze materiały reklamowe. Okres próbny, podczas którego sprawdzano działanie rozwiązań, trwał od października do grudnia. W tym czasie prowadzono również montaż w pozostałych sklepach. Od stycznia 2013 r. wszystkie 173 rozwiązania Digilight działają w 167 sklepach w sieciach supermarketów Albert-Hypernova, Kaufland, Globus, Tesco oraz wielu większych galeriach i centrach handlowych (Praga, Brno, Ostrawa).

Korzyści

Żmudny etap przygotowań umożliwił szybkie wdrożenie i optymalizację kosztów inwestycyjnych. Panele Panasonic pozwoliły na skorzystanie ze zdalnej pomocy przy instalacji, co znacznie skróciło czas i wydatki, w tym koszty pracy specjalistów. Umożliwiają również zdalne administrowanie zawartością i monitorowanie, w tym znaczne skrócenie czasu reagowania serwisu (naprawy, brak zasilania) oraz natychmiastową zmianę wyświetlanych materiałów. Na każdym rozwiązaniu Digilight może być wyświetlana inna zawartość, którą można łatwo administrować przy użyciu interfejsu WWW zgodnie z wymaganiami klienta. Klienci doceniają połączenie nowoczesnych materiałów, w tym ramki wykonanej w całości z metalu, szczotkowanej stali nierdzewnej, szkła bezpiecznego i diod RGB o 110 odmianach kolorystycznych, ponieważ zapewnia ono wymaganą przez nich różnorodność kolorów ramek.

Jedną z bezpośrednich zalet jest zmniejszenie kosztów operacyjnych (w porównaniu z uniwersalnymi rozwiązaniami Citilight) wynikające z wyeliminowania konieczności ręcznej wymiany materiałów. Inna długoterminowa redukcja kosztów wynika z mniejszego zużycia energii przez nowe nośniki. Zdalne wsparcie serwisowe i kontrola działania w oparciu o procesy wraz z monitorowaniem online wszystkich składników systemu (sprzętowych i programowych) minimalizują ewentualną stratę przychodów wynikającą z przestoju wyświetlaczy. Nie istnieje ryzyko zawieszenia wyświetlania obrazu, ponieważ operator jest natychmiast informowany o wszelkich rozbieżnościach obrazów lub awarii wyświetlacza. W takim przypadku operatorzy mogą błyskawicznie określić źródło problemów i stan jednostki wyświetlającej. Wysoka jakość wyświetlacza i technologia Full HD (16 Mb/s) dają szansę na zwiększenie przychodów z reklam, umożliwiając zaoferowanie nowych formatów.

Aby uzyskać więcej informacji na temat oferty wyświetlaczy profesjonalnych, kliknij tutaj.