• Pomagamy ożywić olimpijskie archiwum

Pomagamy ożywić olimpijskie archiwum

Panasonic i Muzeum Olimpijskie w Lozannie (Szwajcaria)

Trwałe partnerstwo

W lutym 2014 r. Międzynarodowy Komitet Olimpijski (MKOl) ogłosił, że firma Panasonic pozostanie światowym sponsorem klasy TOP do 2024 r. Firma Panasonic jest światowym sponsorem olimpijskim począwszy od uruchomienia programu sponsorskiego w 1985 r. oraz pierwszym partnerem, z którym przedłużono umowę do roku 2024.

Dyrektor Muzeum Francis Gabet powiedział: „Partnerstwo z firmą Panasonic nie jest niczym nowym: trwa ono od początku działalności naszej placówki. Współpracujemy już od ponad 20 lat, odkąd razem stworzyliśmy pierwsze muzeum. Jesteśmy do siebie doskonale dopasowani. Działając w świecie olimpijskim, trzeba pracować i rozmawiać z najlepszymi, by móc zaoferować możliwie jak najlepsze rozwiązania.”

„Firma Panasonic oferuje nie tylko wysokiej jakości materiały, ale też zapewnia ich różnorodność. Dostarczone nam rozwiązania pozwalają na zróżnicowane zaaranżowanie przestrzeni i umożliwiają prezentację treści na wiele sposobów. Muszę przyznać, że dzięki wszystkim otrzymanym przez nas produktom muzeum stało się wielką atrakcją dla zwiedzających.”

Prezentowanie pasji

Serce odnowionego muzeum stanowi ściana o kącie widzenia wynoszącym 180⁰, na której przedstawiana jest historia olimpizmu, słynni olimpijczycy oraz momenty, które przeszły do historii ruchu. Utrzymana w dynamicznym rytmie prezentacja robi wrażenie w mgnieniu oka. Do stworzenia ściany użyto pięciu projektorów Panasonic, które są ze sobą doskonale zsynchronizowane dzięki funkcji łączenia krawędzi oraz oprogramowaniu do dopasowania geometrycznego, dzięki czemu można poczuć się jak w kinie.

Kurator muzeum, Frederique Jamolli, powiedziała: „Moim zdaniem większość odwiedzających muzeum chce poczuć atmosferę rywalizacji i doświadczyć tego, co dzieje się na stadionach podczas igrzysk olimpijskich.”

„Ruchome i nieruchome obrazy, które możemy prezentować dzięki tym różnym wyświetlaczom, mają podstawowe znaczenie dla tworzenia pozytywnych komunikatów i dobrego nastroju. W naszym żargonie nazywamy to efektem wow.”

Pomagamy w ożywieniu największego na świecie olimpijskiego archiwum

Stojące nad brzegiem Jeziora Genewskiego Muzeum MKOl, które odzwierciedla nadzieje tysięcy sportowców, już od ponad 20 lat stanowi magnes przyciągający turystów.

W 2011 r., czyli po 18 latach od jego otwarcia, muzeum po raz pierwszy tymczasowo zmieniło swoją siedzibę, co umożliwiło przeprowadzenie generalnego remontu istniejącego budynku. MKOl musiał zastanowić się, w jaki sposób przyciągnąć nowe pokolenie odwiedzających, dla którego codziennością są smartfony, serwis YouTube oraz bodźce angażujące wiele zmysłów.

Dwa lata później światło dzienne ujrzała całkowicie przeprojektowana placówka, w której wykorzystano najnowsze innowacje techniczne oraz nowe „muzeograficzne” podejście. Muzeum w dalszym ciągu koncentruje się na ideałach olimpijskich, które zostały jednak ożywione przy użyciu interaktywnych ekspozycji oraz filmów.

Firma Panasonic dostarczyła do muzeum ponad 150 produktów, w tym projektory, sprzęt do ochrony oraz profesjonalne wyświetlacze cyfrowe. W nowej placówce prezentowanych jest ponad 1500 eksponatów, które funkcjonują równolegle z rozwiązaniami audiowizualnymi, multimedialnymi oraz głosowymi. To największa na świecie kolekcja związana z igrzyskami olimpijskimi i jedna z najważniejszych atrakcji turystycznych Lozanny, która co roku przyciąga ponad 200 000 odwiedzających.

Dzielenie się pasją

Jeśli chodzi o igrzyska olimpijskie, firma Panasonic kieruje się ugruntowanym podejściem zakładającym dzielenie się pasją, co pozwala przeżywać emocje towarzyszące każdej chwili igrzysk oraz przekazywać pasję związaną z tymi zawodami każdemu widzowi i kibicowi, tak aby zarówno sportowcy, jak i publiczność mogli poznać atmosferę tego wspaniałego wydarzenia.

Zastosowanie najnowocześniejszego sprzętu audiowizualnego oferowanego przez firmę Panasonic stanowi doskonałe uzupełnienie dziedzictwa igrzysk olimpijskich dzięki umożliwieniu zwiedzającym zanurzenia się w świat pełen wiedzy i emocji z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań interaktywnych i multimedialnych.

Modernizacja Muzeum Olimpijskiego odzwierciedla ambicję stworzenia prawdziwego „kampusu igrzysk olimpijskich”. Zwiedzający mogą zanurzyć się w historię, dziedzictwo, marzenia, wyzwania i wartości, dzięki którym igrzyska olimpijskie są tym, co znamy obecnie.

10 najcenniejszych eksponatów w Muzeum MKOl

10) Znicze olimpijskie zapalane na wszystkich igrzyskach zorganizowanych w ciągu ostatniego stulecia
9) Dres Nawal El Moutawakel, mistrzyni olimpijskiej z Los Angeles (1984 r.) w biegu na 400 m przez płotki
8) Oprawiony plakat z nazwiskami uczestników kongresu olimpijskiego w Baden-Baden (1981 r.)
7) Tak zwany „kostium Konfucjusza” zaprezentowany na ceremonii otwarcia Igrzysk Olimpijskich w Pekinie (2008 r.)
6) Waldi, pierwsza maskotka igrzysk (Monachium, 1972 r.)
5) Sprzęt narciarski trzykrotnego mistrza olimpijskiego Jeana-Claude’a Killy’ego.
4) Totem olimpijski przygotowany na Igrzyska w Vancouver (2010 r.)
3) Pusty dyplom dla mistrza olimpijskiego z 1896 r.
2) Maska szermiercza należąca do Pierre’a de Coubertin
1) „Pierwsza” flaga olimpijska z 1914 r.

Wyzwanie

Rozwiązanie

 

Potrzeba zapewnienia ochrony 1500 eksponatom zgromadzonym w muzeum

Firma Panasonic dostarczyła ponad 30 kamer do monitoringu nagrywających obraz w rozdzielczości Full HD, które dyskretnie monitorują cały obiekt

 

Potrzeba zastosowania atrakcyjnych wizualnie wyświetlaczy interaktywnych  Firma Panasonic dostarczyła następujący sprzęt audiowizualny: :
  • 48 projektorów PT-DZ680 (6000 lm)
  • 4 projektory PT-DZ10 (10 600 lm)
  • 8 ekranów LCD TH-47LF5ER (47 cali)
  • 16 ekranów LCD TH-55LFV50W (55 cali)
  • 3 ekrany LCD TH-42LF5ER (42 cale)

 

Prezentowanie zawodów

Każda z trzech kondygnacji muzeum, którego powierzchnia wynosi 3000 m2, jest poświęcona innej tematyce, a mianowicie światu olimpijskiemu, igrzyskom olimpijskim i duchowi olimpijskiemu. 27 płaskich wyświetlaczy LCD o przekątnej od 42 do 55 cali pomaga odwiedzającym przywołać wspomnienia.

Mapowanie świata olimpijskiego

Dzięki technice mapowania cyfrowego firmie Panasonic udało się połączyć ze sobą ruchome i nieruchome obrazy, prezentując na ruchomej ścianie wideo poszczególne eksponaty i wyświetlacze. Pozwoliło to nie tylko zlikwidować przeszkadzający w odbiorze prezentacji efekt odblasku pojawiający się na wyświetlaczach, ale także zapewnić oryginalnym obrazom ochronę przed światłem.

Bezpieczna przyszłość

Telewizja przemysłowa oraz sprzęt do ochrony mają zasadnicze znaczenie dla bezpieczeństwa muzeum oraz przechowywanych w nim 1500 eksponatów.

Firma Panasonic jest liderem w dziedzinie systemów nadzoru — jej oferta systemów zabezpieczeń oraz systemów nagrań wideo jest jedną z najszerszych na rynku.  Dzięki naszym rozwiązaniom do nadzoru IP oraz nadzoru analogowego i hybrydowego pomogliśmy zaprojektować i wdrożyć zindywidualizowany system, który spełnia specyficzne potrzeby muzeum w najlepszy z możliwych sposobów.