Czołowy niemiecki browar zaskakuje odwiedzających oszałamiającą projekcją na podłodze

Mimo że działa od 1803 r., niemiecki browar numer jeden —  „Krombacher” — nadąża  za współczesnością, czego wyrazem jest nowoczesne centrum dla gości, którego głównym elementem jest unikatowy system podświetlania podłogi.

Odwiedzający centrum mogą przejść po podłodze pełnej poruszających się obrazów, rzucanych na nią spod ziemi. Jest to możliwe dzięki projektorom Panasonic umieszczonym w pomieszczeniu pod poziomem gruntu i przygotowanym specjalnie na potrzeby tej graficznej instalacji.

Obrazy stanowią kluczową część centrum dla gości, które zostało kompleksowo wyremontowane za 2,5 mln EUR przed otwarciem w listopadzie 2006 r. Remont obejmował dwukrotne powiększenie  powierzchni i montaż ogromnej ilości najnowocześniejszego sprzętu. Umieszczony w głównym holu system projekcji podłogowej składa się z czterech jednoukładowych projektorów PT-D5500 DLP, które ustawiono w specjalnie zbudowanym pomieszczeniu na głębokości 1,5 m, zakrytym hartowanym szkłem.

Projektory rzucają cztery osobne sekwencje wideo (odtwarzane z komputerowych dysków twardych, a za synchronizację odpowiada zewnętrzna jednostka sterowania). Razem urządzenia te pozwalają uzyskać szklany ekran o całkowitych wymiarach 4 na 3 m.

Wyspa obrazu

Kierownictwu browaru spodobało się wyświetlanie obrazów na podłodze w postaci wyspy, na której przedstawiano naturalny proces browarniczy stosowany w firmie i powiązanie jej ze środowiskiem. Dodatkową zaletą tego rozwiązania jest to, że obraz nie jest zasłaniany przez zwiedzających.

Wspomniane powiązanie jest szczególnie ważne dla browaru wykorzystującego miękką, niskozmineralizowaną wodę źródlaną, która stała się podstawą sukcesu piwa typu pilzner.

Połączenie materiałów w ramach specjalnego rozwiązania

Ten podziemny system projekcji był dla agencji marketingowej Videograph GmbH bardzo ważnym projektem. Została ona zatrudniona do stworzenia nowego centrum, a zadaniem konsultanta było dostarczenie materiałów audiowizualnych. Na początkowych etapach konsultant nie miał pewności, czy uda się pozyskać wystarczająco mocne szkło i czy obraz wyświetlany na jego powierzchni będzie odpowiednio wyraźny.

Innowacyjne myślenie doprowadziło do stworzenia warstwowego rozwiązania, w którym zastosowano półprzejrzysty ekran akrylowy, na którym jest wyświetlany obraz. Umieszczono go między taflami hartowanego szkła (trzy sztuki po 12 mm grubości) i zastosowano dodatkową płytę szklaną, którą będzie można łatwo wymienić, jeśli zostanie porysowana przez obuwie zwiedzających.

Kolejnym problemem, który konsultant musiał rozwiązać, było stworzenie systemu chłodzenia projektorów w tym środowisku, szczególnie że sprzęt miał działać od 9:00 do 17:00 przez pięć dni w tygodniu oraz dodatkowo podczas wewnętrznych wydarzeń organizowanych w browarze.

Wybór projektorów Panasonic DLP z układem chłodzenia cieczą rozwiązał ten problem, ponieważ urządzeń można używać w trudnych warunkach. Urządzenia są szczelnie zamknięte, więc kurz nie dostaje się do elementów optycznych, co zmniejsza potrzebę konserwacji. Było to jednym z wymagań browaru mających na celu zmniejszenie kosztów eksploatacji i skrócenie ewentualnego czasu przestojów.

Panasonic wybrano na dostawcę projektora sufitowego do centrum odwiedzających. Rzuca on obraz o szerokości 7 m w otoczeniu o charakterze kinowym, które można oddzielić od reszty pomieszczenia kotarą, a które znajduje się w holu głównym. Trzyukładowy projektor PT-D7700 z systemem DLP jest używany do prezentowania trwającego trzy minuty wideo na temat historii browaru i zróżnicowanych produktów.

Materiał filmowy uzupełnia inne elementy wizualne w centrum, które umieszczono w stylowych szafkach o kształcie fali. Zawierają one informacje o składnikach używanych w różnych piwach z browaru Krombacher, szczegółach procesu warzenia oraz zróżnicowanej ofercie produktów. Oprócz tego zwiedzający mogą oglądać reklamy telewizyjne i informacje o produktach na licznych interaktywnych ekranach dotykowych. 

Odnowione centrum odwiedzających i unikatowy system projekcji miały być jeszcze ciekawsze i przyczynić się do zwiększenia liczby zwiedzających, a w konsekwencji również zwolenników browaru i popularyzacji marki Krombacher.

Jak dotąd centrum jest olbrzymim sukcesem. Obecnie odwiedza je 78 000 osób rocznie, a przed remontem było to zaledwie 30 000. Przestrzeń centrum jest coraz częściej używana do organizacji wewnętrznych wydarzeń, takich jak szkolenia pracowników, spotkania i prezentacje produktów. Personel wewnętrzny i goście mogą w nim obejrzeć filmy korporacyjne.

Następcą modelu PT-D5500 jest PT-DX610.

Następcą modelu PT-D7700 jest PT-DS100

Aby uzyskać więcej informacji na temat oferty projektorów instalacyjnych, należy kliknąć tutaj