• Visual System Solutions

Premiera interaktywnych monitorów Panasonic

Panasonic zaprezentował podczas ISE 2016 najnowszą linię wielokrotnie nagradzanych monitorów dotykowych LCD „Multi-Touch”. Seria BF1, ze względu na funkcje interaktywne i możliwości bezprzewodowego przesyłania materiałów jest przeznaczona do zastosowania w edukacji, a także podczas spotkań czy szkoleń biznesowych. 

Najnowsza seria monitorów BF1 Panasonic wyposażona została w intuicyjny interfejs pozwalający natychmiast po włączeniu ekranu rozpocząć pracę i sporządzać notatki na dowolnych plikach multimedialnych (ilustracjach, dokumentach czy filmach) bez konieczności podłączania komputera. Linia obejmuje trzy modele w rozmiarach 80, 65 i 50, które posiadają 12-punktową kontrolę dotykową oraz pływający pasek menu umożliwiający przełączanie wejść, rysowanie, a także powiększanie czy pomniejszanie za pomocą jednego dotyku.

Co ważne, za sprawą technologii Intel® Pro Widi monitory BF1 pozwalają na bezprzewodowe transmitowanie różnych formatów multimedialnych z urządzeń zewnętrznych. Dzięki temu możliwe jest jednoczesne wyświetlanie wideo, zdjęć i dokumentów z kilku urządzeń na podzielonym ekranie. Urządzenia zewnętrzne, takie jak odtwarzacze Blu-Ray, kamery wideo, wizualizery, komutery PC czy też pamięci USB można też podłączyć do wyświetlacza w tradycyjny sposób, aby następnie przeglądać dowolne dokumenty i materiały multimedialne.

Nowa seria BF1 zapewnia jasność 350 cd/m2 i współczynnik kontrastu na poziomie od 4000 do 5000:1
w zalezności od modelu. Ekrany mają też wbudowane głośniki o łącznej mocy 20 W, co pozwala odtwarzać pliki audiowizualne bez dodatkowego sprzętu. Z kolei funkcja Digital Link umożliwia przesyłanie nieskompresowanych sygnałów audio i wideo w rozdzielczości Full-HD oraz komend sterujących za pośrednictwem pojedynczego kabla sieciowego ze złączem RJ45. W efekcie pozwala to nie tylko ograniczyć okablowanie, ale również zachować wysoką jakość transmitowanych materiałów.

- Monitory BF1 należą do nielicznych na rynku tablic interaktywnych, które oferują wybór schematu kolorów Colour Universal Design (CUD), czyli takich, które mogą być łatwo zidentyfikowane przez każdego odbiorcę. To duża zaleta, biorąc pod uwagę, że co dziesiąta osoba na świecie ma problemy z rozróżnianiem kolorów. Dzięki tej funkcji możliwy jest efektywny przekaz treści zarówno podczas lekcji, jak i spotkań biznesowych – mówi Enrique Robledo, European Marketing Manager w Panasonic.

Modele z linii BF1 do sprzedaży trafią w lipcu 2016 roku. Więcej informacji na temat rozwiązań wizualnych Panasonic można znaleźć na stronie: http://business.panasonic.pl/systemy-wizualne/.