• Eurovision Song Contest

Konkurs Piosenki Eurowizji 2014

Duńska firma AV CENTER oraz Panasonic wniosły swój wkład w jedno z największych widowisk w historii konkursu, zapewniając publiczności oraz jego uczestnikom w green roomie wspaniałe doznania wizualne.

Konkurs Piosenki Eurowizji jest rokrocznie transmitowany — od swojej pierwszej edycji w 1956 roku. Dzisiaj jest to jeden z najdłużej organizowanych konkursów muzycznych na świecie i bez wątpienia najpopularniejsze widowisko telewizyjne w Europie. W tym roku fani Eurowizji zagościli w duńskiej Kopenhadze, by cieszyć się muzyką i różnorodnością. Impreza odbyła się w dwóch starych halach fabrycznych na małej wyspie w pobliżu stolicy. To bardzo piękne miejsce, jednak pod względem budowlanym i technologicznym nieprzygotowane do goszczenia widowiska o tej skali. Ekipa Eurowizji musiała poświęcić rok ciężkiej pracy, aby przekształcić je w najbardziej spektakularny obiekt nazwany Wyspą Eurowizji. 

Nie tylko scena i przygotowanie sprzętu telewizyjnego musiały być perfekcyjne. Równie ważne było zapewnienie przez ekipę Eurowizji doskonałych możliwości oglądania 11-tysięcznej widowni, a także uczestnikom konkursu czekającym na wyniki w green roomie. Aby zrealizować ten cel, do ekipy Eurowizji dołączyły duńska firma AV CENTER oraz Panasonic.

„Dzięki ścisłej współpracy z firmą Panasonic udało nam się spełnić wysokie wymagania organizatorów, zapewniając niezawodną i najnowocześniejszą technologię ogromnemu zapleczu sceny Konkursu Piosenki Eurowizji. Dostarczyliśmy osiem 6,5-metrowych ekranów dla widzów, ponad 130 płaskich paneli na potrzeby zaplecza sceny i wiele innych produktów i rozwiązań”, wyjaśnił Mikkel Behrend, Rental Manager w firmie AV CENTER, odpowiedzialny za rozwiązania audio-wideo oraz wizualne wykorzystane za kulisami.

Liczne ekrany zapewniły widowni, uczestnikom konkursu i tłumom zgromadzonym za kulisami żywy obraz i poczucie, że znajdują się tuż obok wykonawców na scenie, niezależnie od zajmowanego przez siebie miejsca. Dzięki wspaniałej jakości, wysokiej rozdzielczości i olśniewającym kolorom ekranów skrzące się oczy, połyskująca sukienka oraz ciemna broda tegorocznej zwyciężczyni, austriackiej drag queen Conchity Wurst, były doskonale widoczne dla uczestników zgromadzonych w green roomie i widzów zajmujących ostatnie rzędy.

Nie ma czasu na błędy — nawet za kulisami
Przy widowisku o takiej skali niczego nie można pozostawić przypadkowi. Wszystko musi być zapięte na ostatni guzik. Gdy widowisko jest transmitowane na żywo, nie ma czasu na błędy — publiczność oczekuje perfekcyjnej realizacji bez żadnych awarii, a prasa międzynarodowa doniesie całej Europie nawet o technologii szwankującej na zapleczu sceny.

„Oczywiście po 6 miesiącach starannych przygotowań byliśmy dość podenerwowani, gdy widowisko wreszcie się rozpoczęło. Wszyscy chcieliśmy być w tym czasie blisko miejsca imprezy. Zadbaliśmy o przygotowanie systemów rezerwowych dla najważniejszego sprzętu, ponieważ nie sposób było wspinać się pod strop na wysokość 12 metrów w czasie trwania imprezy. Z dumą możemy stwierdzić, że wszystko poszło gładko i nie było potrzeby wprowadzania planu awaryjnego”, powiedział Mikkel Behrend, Rental Manager w firmie AV CENTER.

Dobry interes dla wszystkich

Potężna dostawa sprzętu audio-wideo była bardzo korzystna zarówno dla organizatorów, jaki i dla firm Panasonic i AV CENTER.

Organizatorzy szukali profesjonalnego rozwiązania w niskiej cenie. Musiałem od razu połączyć siły z firmą Panasonic. My w AV Center mieliśmy wiedzę, ludzi i całe okablowanie, natomiast firma Panasonic posiadała cały niezbędny sprzęt. Myślę, że ludzie z firmy Panasonic odnieśli zauważalne korzyści ze sponsorowania tego wydarzenia własną technologią — zaprezentowali funkcjonalność i możliwości swoich produktów. A mnie osobiście poruszyło wsparcie, jakie otrzymywałem od nich od początku do końca”, wyjaśnił Mikkel Behrend, Rental Manager w AV CENTER.

Wszystko zależy od planowania
Nie codziennie dostawca rozwiązań audiowizualnych ma okazję pracować przy imprezie o tej skali i ogólnoświatowym zasięgu. Dla duńskiej firmy AV Center było to jak dotąd największe zadanie, które przyniosło znaczne korzyści całej ekipie. Dzięki starannemu planowaniu i przygotowaniu zespół zoptymalizował swój sposób działania do tego stopnia, że potrafił nawet skutecznie radzić sobie ze wszystkimi doraźnymi zadaniami.

„Nie było łatwo, ale jestem bardzo zadowolony z efektów. Nasza strategia dotycząca planowania i prób okazała się trafna. Wprawdzie czasami kusiło nas, by pójść na skróty, ale jednak nie zrobiliśmy tego. Dzięki temu zawsze mieliśmy pewien margines czasu i byliśmy gotowi do podjęcia się dodatkowych zadań, a co ważniejsze zdołaliśmy wykonać inne nasze zlecenia poza tym projektem. Jestem pewien, że wykorzystamy to doświadczenie w naszej strategii”, wyjaśnił Mikkel i dodał:

„Mówiąc zupełnie serio, zrobiłbym to jeszcze raz. Udowodniliśmy, że potrafimy. Mam nadzieję, że w przyszłości znów uda nam się dostarczyć rozwiązania w tym wymiarze — oby wspólnie z firmą Panasonic. Razem nosimy czarny pas i bez obaw możemy podjąć się każdego wyzwania”, podsumował Mikkel Behrend, Rental Manager w AV CENTER.

 

Produkty wykorzystane podczas widowiska:

Projektory:
PT-DZ21K (20.000 ANSI)
PT-DZ13K (12.000 ANSI)
PT-EZ770Z (6.500 ANSI)
Obiektywy:
ET-D75 LE10
ET-D75 LE20
ET-D75 LE40
Ekrany:
ET-D75 LE10
ET-D75 LE20
ET-D75 LE40