• Sprzedaż akwizycyjna a Toughbook

Sprzedaż akwizycyjna a Toughbook

Proces sprzedaży akwizycyjnej oparty jest na prostym założeniu – lepiej jest odwiedzić klienta niż czekać, aż on odwiedzi Ciebie.

W związku z tym celem tej metody sprzedaży jest wytworzenie maksymalnej wartości z każdej wizyty u klienta. A to jest możliwie, jeśli pamięta się, że każda wizyta jest okazją do:

  • Sprzedaży
  • Rozwiązania problemów klienta
  • Zbierania informacji
  • Przekazania informacji
  • Przebicia argumentów konkurencji
  • Poprawy zadowolenia klienta

 

Jakie są główne przeszkody dla tego procesu?
Autonomia – Aby działać skutecznie, przedstawiciel handlowy musi jednocześnie prowadzić sprzedaż i rozwiązywać problemy klientów. Musi to jednak robić samodzielnie, z dala od zespołów pomocowych i dostępu do danych, w warunkach, które nie sprzyjają stosowaniu technologii. Czas podróży – dojazdy to niezmienna przeszkoda w procesie sprzedaży akwizycyjnej. Należy rozważnie planować trasy, tak by zoptymalizować czas dojazdu i jego koszt; trasy te jednak są zwykle powtarzalne. Innym poważnym problemem jest wyczerpywanie się baterii, które zmusza przedstawiciela handlowego do przerwania trasy, gdyż jego laptop przestaje działać. Dostępność klienta – zdarza się, że przedstawiciele handlowi tracą mnóstwo drogiego czasu czekając, aż ich klienci będą dostępni. Dzieje się tak dlatego, że zwykle odwiedzają ich w miejscu wykonywania pracy.
Jak Toughbook usprawnia procesy?
Toughbooki zwiększają efektywność pracy zespołów sprzedażowych. Tak po prostu. A bardziej efektywny zespół oznacza większą ilość czasu do sprzedania. To zaś, z kolei, przekłada się na większy przychód.
Ale jak robią to Toughbooki?
Bezprzewodowy dostęp – światowej klasy łączność umożliwia przedstawicielowi handlowemu koordynację zasobów z całej firmy w celu rozwiązania problemów klienta i nieprzerwana realizację procesu sprzedaży. Konstrukcja – najgorsi sprzedawcy siedzą z laptopem na biurku na zapleczu biura klienta i czekają, aż ten do nich przyjdzie. Najlepsi sprzedawcy korzystają z właściwych technologii, dzięki którym mogą prowadzić sprzedaż w każdych warunkach – w kuchni, na linii produkcyjnej, w pełnym klientów salonie firmowym czy na wolnym powietrzu. Tylko w takich warunkach widzą, z jakimi wyzwaniami boryka się ich klient i są w stanie zrozumieć jego metody pracy. Toughbooki mają tę elastyczną konstrukcję, która umożliwia im sprawne działanie w najtrudniejszych warunkach. Dane o konkurencji - dzięki Toughbookom i ich wbudowanym aparacie fotograficznym Twój zespół ds. sprzedaży może zbierać informacje o konkurencji podczas wizyt u klienta lub widząc produkty konkurencji w terenie. Długi czas pracy baterii – dzięki zastosowanej technologii baterii o długim czasie pracy oraz energooszczędnym komponentom, Toughbook sprawia, że przedstawiciele handlowi naprawdę sprzedają, zamiast siedzieć i czekać, aż naładuje się bateria do ich laptopa. Masa i przenośność – małą masę i smukły wygląda laptopy konkurencji zawdzięczają usunięciu z nich niektórych komponentów. Ale to sprawia, że są one cienkie, lekkie ale i słabe. Toughbooki to wytrzymałe urządzenia, które dobrze prezentują się na spotkaniu z klientem i są na tyle lekkie, że można je bez wysiłku nosić cały dzień.