Diagnostyka maszyn a Toughbook - Computer Product Solutions | Panasonic Business
  • Diagnostyka maszyn a Toughbook

Diagnostyka maszyn a Toughbook

Diagnostyka maszyn to bez wątpienia krytyczny proces wsparcia dla wielu firm i organizacji działających w różnych branżach. Niezależnie od branży cel, jaki chce uzyskać technik prowadząc diagnostykę, jest zawsze jednakowy:

  • Znaleźć problem
  • Szybko go usunąć
  • Usunąć go we właściwy sposób i natychmiast

 Działanie to może się jednak odbywać w warsztacie czy centrum diagnostycznym, gdzie jest gorąco, wilgotno i brudno.

Z drugiej strony, równie często diagnostyka jest prowadzona w terenie, gdzie główne wyzwania stanowią dostęp do systemów i danych oraz warunki pogodowe.

Jak Toughbook usprawnia procesy?
Toughbooki są projektowane i produkowane przez ludzi, którzy wiedzą, na czym zarabiają firmy diagnostyczne – na obsłudze klientów, którzy do nich wracają, zadowoleni ze zrealizowanej usługi. Dlatego rozumiemy, jak ważne jest to, by Twoi pracownicy techniczni dysponowali narzędziami pozwalającymi im wykonać zadanie poprawnie, natychmiastowo i niezmiennie skutecznie. Jak? Dzięki wykorzystaniu łączności bezprzewodowej na poziomie wojskowym, doskonałej zdolności działania w trudnych sytuacjach oraz zintegrowanym opcjom peryferyjnym, takim jak RFID i czytniki kodów kreskowych. Wstępną diagnostykę można przeprowadzić na etapie selekcji, tak by odpowiednią maszynę otrzymał do naprawy właściwy pracownik techniczny. Zwykła diagnostyka jest wykonywana bardziej skutecznie, ponieważ koncentruje się na problemach wykrytych na etapie selekcji. Końcowa diagnostyka potwierdza, że praca została wykonana prawidłowo, klient nie potrzebuje dalszych usług i jest absolutnie zadowolony z wykonanej pracy. Zastosowanie Toughbooków w procesie diagnostycznym daje jedną podstawową korzyść. Proces jest często ograniczany miejscem lub lokalizacją. Nie zawsze możliwe jest bowiem wykonanie pracy w najodpowiedniejszym ku temu miejscu – maszyny są zlokalizowane w najróżnorodniejszych miejscach, a w wielu z nich zastosowanie technologii jest ograniczone. Toughbooki są inne. Łączność bezprzewodowa o dużym zasięgu, zewnętrzne ekrany, wymienialne formy i doskonała wytrzymałość to cechy Toughbooka zaprojektowanego specjalnie do pracy na zewnątrz lub w trudnych warunkach. Zatem bez względu na lokalizację maszyny, Toughbook i pracownik techniczny wykonają każde niezbędne zadanie.
W czym tkwią największe trudności?
Przyjmowanie urządzenia – w diagnostyce samochodowej, przykładowo, główną przeszkodą dla skuteczności procesu diagnostycznego może być miejsce przyjmowania pojazdu do naprawy – szczególnie w czasie porannego szczytu. Selekcja – pozostając w branży motoryzacyjnej, ‘selekcja’ to etap, w którym pojazdy są przekazywane do naprawy poszczególnym mechanikom. Auta powinny być przydzielane mechanikom o umiejętnościach dopasowanych do rodzaju naprawy, ale nie zawsze jest to proste, jeśli nie ma odpowiednich informacji technicznych potwierdzających wstępną diagnozę. Wstępna diagnostyka – jeśli proces selekcji odbył się prawidłowo, na tym etapie można skutecznie zarządzać całym procesem naprawy. Jeśli jednak nie, wówczas wstępna diagnostyka staje się znacznie bardziej czasochłonna. Dostawa części – w każdej branży personel techniczny potrzebuje odpowiednich części, aby prawidłowo wykonać swoją pracę. Zatem zamówienie lub dostarczenie złej części powoduje dużą stratę czasu, pieniędzy i wydajności. Dodatkowa pomoc – jeśli mechanik nie może rozwiązać problemu na miejscu, musi poszukać dodatkowej pomocy. A jeśli nie może jej otrzymać natychmiast, ma problem. Sprawdzenie skutku naprawy – sprawdzanie i potwierdzenie, że naprawa została zakończona powodzeniem może być dość czasochłonne. Dlatego właśnie często pomija się ten etap procesu. A właśnie jego pominięcie może mieć największy wpływ na zadowolenie klienta.