• VariCam LT

    Prawdziwie filmowe doznania z Varicam w Twoich rękach

    Varicam LT
  • VariCam LT

    VariCam, Professional 4K Camcorder,

VariCam LT
VariCam — kinowa jakość w niewielkich rozmiarach

Kamera filmowa VariCam LT zapewnia doskonałą jakość obrazu, umożliwiając zrealizowanie założonej WIZJI artystycznej.

Uaktualnienie oprogramowania układowego kamer VariCam LT
  • Sygnał wyjściowy RAW ze złącza SDI (BNC x2)
  • Zgodnie z ogłoszeniem na targach IBC 2016 firma Convergent Design Inc. będzie obsługiwać nagrania V-RAW za pośrednictwem zewnętrznego rejestratora RAW
  • Zgodnie z ogłoszeniem na targach IBC 2016 firma ATOMOS Inc. będzie obsługiwać nagrania V-RAW za pośrednictwem zewnętrznego rejestratora RAW
  • Poprawiono interfejs regulacji poziomu dźwięku
  • Dodano format 1080/60i,50i do trybu nagrywania ProRes HQ
  • Dodano format 1080p do trybu nagrywania AVC-Intra100
  • Dodano format 24p do trybu nagrywania Proxy G6
  • Zaktualizowano listę obiektywów z mocowaniem EF
  • Dodano funkcję nagrywania na kartę SD plików CDL/LUT
  • Dodano sygnał dźwiękowy przy naciśnięciu przycisku REC
  • Dodano funkcję SURROUND VIEW w wizjerze

Kompaktowe rozmiary, lekkość oraz najwyższa, kinowa jakość — VariCam LT!

Wyposażono ją w REWOLUCYJNE rozwiązania usprawniające workflow, w tym zaawansowane narzędzia do gradacji kolorów, a także funkcje nagrywania proxy oraz zapisywania zarejestrowanych materiałów w pamięci wewnętrznej.

VariCam LT ma kompaktowy i lekki korpus z magnezu oraz zapewnia taką samą jakość obrazu jak większa kamera filmowa VariCam 35. Przetwornik w formacie Super 35 mm — taki jak zastosowany w kamerze VariCam 35 — ma szeroki zakres dynamiczny, bogaty zakres kolorów oraz wysoką czułość pozwalającą na rejestrowanie obrazów w rozdzielczości 4K. Ma ona dwie natywne czułości ISO: 800 i 5000. Natywna czułość ISO 5000 pozwala nagrywać wyraźne obrazy przy bardzo słabym oświetleniu. Rozmiar i konstrukcja kamery są dostosowane do wielu stylów nagrywania, na przykład na ramieniu, a także do montowania na stabilizatorach i dronach.

Nowością w kamerze VariCam LT jest mocowanie EF*1, które pozwala na stosowanie wielu różnych typów obiektywów. Istnieje też możliwość zdjęcia mocowania EF*1 i zastąpienia go mocowaniem PL (opcjonalnym). Daje to jeszcze szerszy wybór obiektywów do tej kamery. Workflow w kamerze VariCam LT jest bardzo podobny do stosowanego w modelu VariCam 35. W obu zastosowano funkcję nagrywania z dwoma kodekami, co pozwala na jednoczesne nagrywanie pliku głównego i mniejszego pliku proxy. Co więcej, obie kamery mają wbudowaną funkcję gradacji kolorów oraz obsługują kodeki AVC-Intra 4K i Apple ProRes*2. - See more at: http://business.panasonic.pl/kamery-profesjonalne/varicam-lt#sthash.8Am519mE.dpuf

Dołącz do REWOLUCJI i zrealizuj swoją WIZJĘ artystyczną. 

*1: Panasonic nie gwarantuje zgodności ani poprawności działania wszystkich obiektywów EF.
Więcej szczegółów będzie dostępnych w witrynie Panasonic.
*2: Format ProRes jest objęty licencją firmy Apple Inc. Kodek Apple ProRes jest objęty licencją firmy Atomos. 

VariCam — zachwycająca, kinowa jakość obrazu

Taka sama matryca jak w modelu VariCam 35

Kamera VariCam LT jest wyposażona w jednoukładowy przetwornik typu MOS Super 35 mm opracowany specjalnie z myślą o modelu VariCam 35. Umożliwia on nagrywanie obrazów w rozdzielczościach 4K (4096 × 2160) i UHD (3840 × 2160) oraz charakteryzuje się dużą czułością, niskim poziomem zakłóceń, szerokim zakresem dynamicznym, a także kinową głębią ostrości. W 2015 roku przetwornik ten zdobył przyznawaną przez Hollywood Post Alliance nagrodę za doskonałe osiągnięcie w dziedzinie inżynierii.

Szeroki zakres dynamiczny wynoszący ponad 14 stopni

Kamera ma szeroki zakres dynamiczny wynoszący ponad 14 stopni. Umożliwia to precyzyjne odwzorowywanie obrazów w całej klatce: od obszarów ciemnych po jasne. Nawet w słabo oświetlonych scenach, które są szczególnie ważne w produkcjach filmowych, kamera VariCam LT umożliwia nagrywanie praktycznie bez zakłóceń i obniżania jakości obrazu. Krzywa gamma „V-Log” umożliwia uzyskanie ponad 14 stopni zakresu dynamiki matrycy modelu VariCam LT, co znacznie zwiększa możliwość tworzenia zachwycających ujęć. 

  

Dwie natywne czułości ISO: 800/5000

Kamera VariCam LT ma dwa natywne ustawienia czułości ISO: 800 i 5000. Oznacza to, że przy ustawieniu ISO 5000 model VariCam LT osiąga bardzo dużą czułość z zachowaniem niskiego poziomu zakłóceń. Przy czułości ISO 5000 jest on prawie taki sam jak w przypadku ISO 800. Aby osiągnąć ten efekt, w każdym pikselu matrycy modelu VariCam LT stosowane są dwa specjalne obwody analogowe dla obu natywnych ustawień czułości ISO przed rozpoczęciem przetwarzania wzmocnienia. Takie rozwiązanie pozwala osiągnąć bardzo wysoką czułość bez zwiększania zakłóceń. W kamerach cyfrowych zakłócenia z reguły pojawiają się w procesie wzmacniania czułości ISO. Ta funkcja rewolucjonizuje nagrywanie w warunkach słabego oświetlenia. Ustawienie ISO 5000 pozwala rejestrować sceny w naturalnym świetle z zachowaniem realistycznego nastroju. 

Bogaty zakres kolorów

Kamera VariCam LT ma funkcję „V-Gamut” zapewniającą zakres kolorów szerszy niż w przypadku taśm filmowych. V-Gamut obejmuje cały zakres przestrzeni barw BT. 2020. 

Pliki scen i V-LOOK

Krzywa gamma „V-Log” umożliwia uzyskanie ponad 14 stopni zakresu dynamiki oraz stosowanie zaawansowanej regulacji gradacji kolorów w trakcie postprodukcji. Nowością w modelu VariCam LT jest funkcja pliku sceny z pięcioma pozycjami. Tryb VariCam-LOOK (V-LOOK) to zupełnie nowe ustawienie służące do tworzenia kinowych obrazów bez gradacji kolorów. Kamera VariCam LT wykorzystuje również nowo opracowaną krzywą gamma, która umożliwia zachowanie szczegółowości obrazu w dużym zakresie tonalnym w ramach przestrzeni barw Rec 709. Ustawienie „V-709” daje tony odpowiednie do wyświetlania na standardowych monitorach, natomiast ustawienie „BC-LOOK” daje efekt tradycyjnego obrazu telewizyjnego. 

Monitorowanie złączy wyjściowych

Kamera VariCam LT umożliwia konwersję obrazu nagrywanego w standardzie 4K do rozdzielczości Full HD za pośrednictwem dwóch złączy wyjściowych 3G HD SDI oraz jednego złącza VF (BNC). Do każdego złącza wyjściowego można przesłać widok z wewnętrzną gradacją kolorów oraz nakładką z informacjami.

 

Zaawansowane funkcje nagrywania do tworzenia filmów

Natywne nagrywanie w standardzie 4K/60p

Maksymalna liczba klatek na sekundę podczas nagrywania w rozdzielczości 4K (4096 × 2160) lub UHD (3840 × 2160) to 60p (60 kl./s). W efekcie podczas filmowania szybkich scen akcji powstają płynne obrazy o wysokiej rozdzielczości.

  

Zwolnione tempo w standardzie 2K/HD 240p

Podczas filmowania w rozdzielczościach 2K (2048 × 1080) i HD (1920 × 1080) można wybrać bardzo wysoką liczbę klatek na sekundę (240), aby uzyskać efekt zwolnionego tempa. Wyższą prędkość skanowania uzyskuje się przez przycięcie obszaru rejestrowanego przez matrycę. W trybie nagrywania z kodekiem AVC-Intra 2K422 dostępny jest zakres od 1 do 120 klatek na sekundę, natomiast w przypadku kodeka AVC-Intra 2K-LT — od 120 do 240 klatek na sekundę. Klatkaż można zmienić w trakcie nagrywania. 

Nagrywanie w podczerwieni

Kamera filmowa VariCam LT zawiera zdejmowany filtr IR. Rejestrowanie w podczerwieni jest przydatne do nagrywania ciemnych, nieoświetlonych scen nocnych w standardzie 4K. Ten tryb jest idealny do nagrywania dzikiej przyrody nocą, a także filmowania innych scen bez źródła światła. Z filtra podczerwieni można też korzystać za dnia w celu uzyskania wyjątkowego wyglądu sceny.

Zdejmowany panel sterowania z monitorem

Panel sterowania kamery ma wbudowany wyświetlacz LCD o przekątnej 3,5 cala. Może on służyć do obsługi menu kamery lub podglądu nagrywanych obrazów. Przyciski i pokrętła rozmieszczone wokół ekranu umożliwiają szybką i precyzyjną obsługę. Możliwy jest też bezpośredni dostęp do najczęściej używanych ustawień. Zdejmowana obudowa pozwala na obsługę kamery z odległości do 90 cm.

Standardowy interfejs HD SDI wizjera elektronicznego 

VariCam LT ma standardowe złącze BNC do podłączenia wizjera. Poza nowym wizjerem firmy Panasonic (AU-VCVF10G) użytkownik może też wybrać różne inne wizjery lub monitory HD. Do kamery dołączony jest zasilacz DC oraz złącza do sterowania wizjerem Panasonic

 

Trwałość, wytrzymałość i niezawodność

  • Mocowanie obiektywu wykonano ze stali nierdzewnej i zaprojektowano tak, aby zapobiegać odchylaniu się kołnierza wskutek zmian temperatur.
  • Obudowa kamery jest wykonana z wytrzymałego i twardego magnezu.
  • Górne i dolne panele są płaskie, co ułatwia montaż różnych płytek i akcesoriów.
  • Otwory montażowe znajdują się po obu stronach obudowy oraz na uchwycie, co zwiększa wygodę montażu akcesoriów.
  • Nowe akcesoria: nowy zestaw do noszenia kamery na ramieniu (AU-VSHL2G) oraz moduł uchwytu (AU-VGRP1G).
  • Nowy zestaw do noszenia kamery na ramieniu (AU-VSHL2G) montuje się bezpośrednio na płytce podstawy.
    

Rewolucyjny przepływ pracy — wiele kodeków i materiałów nagranych bezpośrednio w kamerze

Nagrywanie materiałów 4K/UHD/2K/HD z wieloma kodekami

AVC-Intra 4K to wersja kodeka AVC-Intra do kompresji międzyramkowej zgodna ze standardem 4K, która jest odpowiednia do produkcji filmowych. Dzięki niemu kamera VariCam LT może nagrywać materiały w rozdzielczości 4K (4096 × 2160) lub UHD (3840 × 2160). Do nagrań 2K model VariCam LT obsługuje kodek AVC-Intra 2K444/2K422/2K-LT. Do nagrań HD model VariCam LT obsługuje kodeki AVC-Intra 444/422/100/LT i Apple ProRes 4444/HQ. Z użyciem karty pamięci expressP2 o pojemności 256 GB kamera może nagrać około 90 minut filmu w standardzie 4K 23,98p z zastosowaniem kodeka AVC-Intra 4K422.

* Format ProRes jest objęty licencją firmy Apple Inc. Kodek Apple ProRes jest objęty licencją firmy Atomos.
Atomos jest zastrzeżonym znakiem towarowym i prawem autorskim firmy Atomos Global Pty. Ltd.

 

Wewnętrzna gradacja kolorów

Kamera VariCam LT jest wyposażona w funkcję gradacji kolorów (3D LUT/CDL). Umożliwia to dostosowywanie barw na planie filmowym lub w terenie za pomocą panelu sterowania lub oprogramowania innej firmy. Materiały utworzone po zakończeniu nagrywania na dany dzień można edytować jeszcze na planie filmowym bezpośrednio w kamerze. Informacje o gradacji, na przykład pliki 3D LUT i CDL, można zarejestrować razem z danymi obrazu. Umożliwia to przekazanie nagrania montażystom w takiej samej postaci, jaką uzyskano na planie filmowym. - See more at: http://business.panasonic.pl/kamery-profesjonalne/varicam-lt#sthash.8Am519mE.dpuf

 

Nagranie główne i proxy

Poza nagrywaniem z głównym kodekiem kamera VariCam LT umożliwia zapisywanie plików na karcie pamięci SD. Pozwala to na jednoczesne zapisywanie nagrania głównego 4K z V-Log na karcie expressP2 oraz nagrania HD z gradacją na karcie pamięci SD. Główne dane nagrania służą do tworzenia ostatecznych wersji plików, a nagrania proxy — do przeglądania materiału lub edytowania go w trybie offline. Nazwa i kod czasowy każdego pliku są identyczne.

Elastyczna konfiguracja systemu