• AG-UX180

AG-UX180
Kamera 4K 60p/50p z najszerszym w branży kątem widzenia 24 mm, 20-krotnym zoomem optycznym oraz matrycą MOS typu 1.0

Kamera na karty pamięci

Ten produkt jest cześcią programu Opcjonalengo Rozszerzenia Gwarancji Panasonic. Jest on wzmocnieniem jednego z najlepszych programów serwisowych w branży i oferuje wszystkim klientom najlepszą możliwą obsługę posprzedażową.

Zamień swoje produkcje wideo w profesjonalne nagrania 4K.

Kamera AG-UX180 to „model klasy premium z serii UX” z profesjonalnymi funkcjami i specyfikacją, która sprosta wymaganiom najbardziej wymagających użytkowników. Została ona wyposażona w nowo opracowany kompaktowy obiektyw z szerokim kątem widzenia 24 mm oraz 20-krotnym zoomem optycznym oraz niezwykle czułą matrycę MOS typu 1,0 (efektywny rozmiar). Jej udoskonalona optyczna stabilizacja obrazu (ang. Optical Image Stabilizer, O.I.S.) i funkcja inteligentnego mechanizmu automatycznej ostrości sprawdzą się w profesjonalnych zastosowaniach.

Model AG-UX180 obsługuje nagrywanie wieloformatowe 4K 24p, UHD 60p/50p i FHD 60p/50p oraz nagrania HD w bardzo zwolnionym tempie. Dwa gniazda na karty SD*1 umożliwiają nagrywanie jednoczesne, z automatyczną zmianą karty lub zapasowe, które zwiększa niezawodność kamery. Obsługują one również nagrywanie z dwoma kodekami w jakości UHD/FHD zapewniające bardziej efektywny przepływ pracy.

Elementy sterujące kamery AG-UX180, takie jak trzy pierścienie regulacji ręcznej i przycisk użytkownika, a także interfejsy, na przykład wyjścia 3G-SDI/HDMI i wejście XLR, zaprojektowano tak, aby spełniały oczekiwania związane z profesjonalnym nagrywaniem wideo. Model AG-UX180 oferuje tę samą sprawność obsługi i mobilność, co tradycyjne kamery ręczne HD, a dodatkowo zapewnia zaawansowane wsparcie produkcji wideo w jakości obrazu 4K.

 

Nowo opracowany obiektyw z najszerszym w branży kątem widzenia 24 mm*2 i 20-krotnym zoomem optycznym

  • Pierwszy na świecie*3 20-krotny zoom optyczny w kamerze z matrycą typu 1.0*4Obiektyw zmiennoogniskowy z 20-krotnym zoomem optycznym pokrywa kąt widzenia w zakresie od 24 mm do 480 mm (odpowiednik formatu 35 mm w trybie 4K 24p).
  • System obiektywu z czterema napędami: Niezależne oraz równoczesne sterowanie czterema grupami soczewek (grupa 2, przysłona, grupa 3 i grupa 4). Rozmiar soczewek i zakres ruchów napędów udało się wydajnie zmniejszyć dla każdej z czterech grup w celu zoptymalizowania jakości obrazu i mocy zoomu oraz uzyskania kompaktowej obudowy.
  • Najszerszy kąt widzenia w branży — 24 mm*5: W ustawieniu szerokokątnym zintegrowany obiektyw ma najszerszy kąt widzenia w branży — 24 mm. Umożliwia on rejestrowanie obrazów pod szerokim kątem oraz z minimalnymi zniekształceniami bez potrzeby stosowania soczewki do konwersji na obiektyw panoramiczny. Pozwala on również na nagrywanie filmów lub produkcję w pojazdach lub pomieszczeniach.
  • Inteligentny zoom umożliwiający maksymalnie 30-krotne przybliżenie o bardzo dużej rozdzielczości: W trybie FHD funkcja i.Zoom zwiększa możliwość przybliżania do około 30x bez utraty wysokiej rozdzielczości obrazu. Funkcja i.Zoom włącza się automatycznie po osiągnięciu 20-krotnego zoomu optycznego.

  • Zoom cyfrowy (2x, 5x lub 10x): Kamera AG-UX180 jest wyposażona w 2-, 5- i 10-krotny zoom cyfrowy. Dzięki połączeniu 20-krotnego zoomu optycznego z funkcją i.Zoom zapewnia ona powiększenie superteleobiektywowe będące odpowiednikiem 300-krotnego zoomu, bez spadku intensywności światła.

  • Obiektyw LEICA DICOMAR*6Spełnia rygorystyczne standardy jakości firmy Leica Camera AG. Proces wielokrotnego nakładania powłok minimalizuje rozbłyski i odbicia, zapewniając niezwykle wyraźne obrazy.

*1 Do nagrywania filmów w trybach o szybkości bitowej 100 Mb/s lub większej wymagana jest karta SD klasy UHS Speed Class 3 (U3).
*2 Odpowiednik formatu 35 mm podczas nagrywania w trybie 4K 24p (17:9). Kąt widzenia równy 24 mm jest najszerszym w branży w przypadku kamer ze zintegrowanymi obiektywami. (Stan na wrzesień 2016 r. według ankiety przeprowadzonej przez firmę Panasonic).
*3 W kategorii kamer ze zintegrowanym obiektywem i matrycą typu 1.0 lub większą. (stan na wrzesień 2016 r. według ankiety przeprowadzonej przez firmę Panasonic).
*4 Efektywny rozmiar
*5 Odpowiednik formatu 35 mm. Zależy od formatu nagrywania wideo. 4K/24p: 24,0 mm (format 17:9), UHD/FHD: 25,4 mm (format 16:9).
*6 Leica jest zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Leica Microsystems IR GmbH. DICOMAR jest zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Leica Camera AG. Produkty LEICA DICOMAR są wytwarzane z wykorzystaniem instrumentów pomiarowych z certyfikatami Leica oraz systemów zapewniania jakości opartych na rygorystycznych standardach jakości zatwierdzonych przez firmę Leica Camera AG.

 

Matryca MOS typu 1.0 (efektywny rozmiar) umożliwia bardzo precyzyjne i szybkie nagrywanie w formacie 4K 60p/50p*7

  • Niezwykle czuła matryca 4K typu 1.0*4 gwarantująca wysoką jakość obrazów: Matryca MOS typu 1.0 (efektywny rozmiar) (ok. 9 460 000 pikseli w formacie 4K 24p*8 i ok. 8 790 000 w formacie UHD/FHD) zapewnia odpowiednią głębię ostrości oraz doskonałą równowagę pomiędzy jakością obrazu a czułością. Obrazy można nagrywać w rozdzielczości 4K (4096 × 2160)/24p, UHD (3840 × 2160)/60p/50p lub FHD (1920 × 1080)/60p/50p
  • VFR (od 2 do 60 kl./s)/bardzo zwolnione tempo (120/100 kl./s): Nagrywanie VFR można ustawić na jednym z dziesięciu poziomów*9 od 2 do 60 klatek na sekundę (60 Hz) lub dziewięciu poziomów od 2 do 50 klatek na sekundę (50 Hz). Efekt bardzo zwolnionego tempa można uzyskać poprzez nagrywanie w rozdzielczości HD z prędkością 120 kl./s (59,94 Hz) lub 100 kl./s (50 Hz)

  • Nagrywanie w podczerwieni w ciemnych miejscach: Filtr odcinający podczerwień można włączyć lub wyłączyć (funkcja jest przypisana do przycisku użytkownika). Po wyłączeniu filtra do filmowania w ciemnych miejscach można używać komercyjnie dostępnych świateł podczerwonych

  • Nagrywanie wieloformatowe 4K/UHD/FHD/SD: Obsługiwane są uniwersalne oraz łatwe w użyciu formaty plików MOV (QuickTime), MP4 i AVCHD. Różnorodność trybów nagrywania z możliwą do wyboru jakością obrazu, liczbą klatek na sekundę i szybkością bitową odpowiada szerokiej gamie zastosowań — od produkcji kinowych po dystrybucję sieciową

 

 

Zaawansowana optyczna stabilizacja obrazu [4K/UHD/FHD] oraz bardzo szybki i precyzyjny inteligentny mechanizm automatycznej ostrości

 
  • Zaawansowana optyczna stabilizacja obrazu [4K/UHD/FHD]: Zapewnia silną korekcję nawet podczas nagrywania w niestabilnych warunkach, na przykład kadrach pod dużym lub małym kątem. Kulkowy system optycznej stabilizacji obrazu zmniejsza zużycie napędu oraz znacznie poprawia korekcję niewielkich drgań rąk
  • Hybrydowa, pięcioosiowa stabilizacja obrazu [FHD]: dzięki zastosowaniu korekcji drgania rąk, która łączy w sobie efekty działania optycznej i elektronicznej stabilizacji obrazu, drgania rąk w różnych kierunkach (również te obrotowe) są wykrywane i korygowane w trybach nagrywania HD
  • Inteligentny mechanizm automatycznej ostrości zapewnia szybkie i niezwykle wydajne śledzenie obiektów oraz stabilność: algorytm oceniania stanu mechanizmu ostrości pozwala uzyskać precyzyjne oraz szybkie przejście do wyszukiwania obiektu. Niezwykle precyzyjny i szybki moduł Micro Drive Focus dokładnie śledzi obiekt, nawet w przypadku szybkiej zmiany zakresu ogniskowej. System automatycznej ostrości precyzyjnie ocenia zmiany w obiekcie poprzez aktywne stosowanie drobnych ruchów (chybotań) w obrazie 4K

  • Funkcja niestandardowego ustawienia automatycznej ostrości umożliwiająca regulowanie prędkości, czułości oraz szerokości obszaru AF: Pozwala ona na ustawienie automatycznej ostrości tak, by działała zgodnie z zamierzeniem użytkownika i była dostosowana do typu obiektu oraz konkretnego zastosowania.

 

Nagrywanie z dwoma kodekami w jakości UHD/FHD, dwa gniazda na karty SD

  • Nagrywanie z dwoma kodekami w jakości UHD/FHD: Nagrywa obrazy w dwóch różnych formatach jednocześnie. Pliki z nagraniem podrzędnym (8 Mb/s) można przesłać za pośrednictwem sieci komórkowej, co pozwala na rozpoczęcie edycji jeszcze przed dostarczeniem plików głównych. Takie rozwiązanie poprawia wydajność przepływu pracy.
  • Nieograniczone nagrywanie z automatyczną zmianą karty: Korzystając z dwóch gniazd na karty SD, kamera umożliwia ciągłe nagrywanie obrazów z automatycznym przełączaniem pomiędzy gniazdem 1 a 2. Dzięki zmianie kart SD obrazy mogą być nagrywane bezustannie przez wiele godzin*10

 

Funkcje regulacji obrazów, dodawanie szczegółów oraz tryby gamma

  • Funkcja szesnastoosiowej niezależnej korekcji kolorów: Zapewnia niezależny efekt dla każdej z szesnastu faz obrazu wideo. Ta funkcja pozwala również na dopasowywanie kolorów wielu kamer w tych samych warunkach oświetleniowych, a także na kreatywne renderowanie obrazów.
  • Szczegóły skóry: Ta funkcja powoduje, że kolory skóry stają się miękkie i wyglądają pięknie. Jest ona szczególnie przydatna podczas nagrywania zbliżeń na twarze.
  • Osiem trybów gamma: Kamera AG-UX180 jest wyposażona w osiem trybów gamma, w tym dwa ustawienia filmowe Cine-like wykorzystujące technologie opracowane pod kątem kamer VariCam
  • Pliki scen: Dostępnych jest sześć plików ze wstępnie zdefiniowanymi ustawieniami jakości obrazu: standardowy, rejestrowanie przy oświetleniu fluorescencyjnym, błysk, zdjęcie, kontrast Cine-like oraz zakres dynamiczny Cine-like. Te ustawienia można zmienić wedle uznania oraz przechowywać w jednym zestawie jako plik niestandardowy w pamięci kamery AG-UX180 lub w maksymalnie ośmiu zestawach na karcie SD
*7 Rzeczywiste nagranie jest w formacie UHD (3840 × 2160) 59,94p/50p
*8 W trybie 4K 24p (format 17:9)
*9 Po wybraniu trybu nagrywania 1080/23,98p.
*10 Maksymalna liczba danych, które można zapisać na wielu kartach SD, wynosi 96 GB. Nagrywanie nie zostanie przerwane nawet po przekroczeniu limitu 96 GB

Funkcje i rozwiązania wspierające profesjonalną obsługę kamery

  • Panel dotykowy LCD o przekątnej 3,5 cala oraz wysokiej rozdzielczości wizjer elektroniczny OLED
  • WYJŚCIE HDMI*11: Przesyłanie obrazów w jakości do 4K 24p, UHD 60p i UHD 50p*12
  • WYJŚCIE WIDEO/AUDIO: Przesyłanie analogowych sygnałów wyjściowych z obrazem i dźwiękiem
  • Wysoka jakość dźwięku dzięki 16-bitowemu formatowi PCM*13: Dwukanałowe wejścia audio XLR (zasilanie fantomowe 48 V z możliwością przełączenia oraz wejście liniowe i na mikrofon) i ręczny poziom głośności
  • Zdalne sterowanie za pomocą urządzenia iPad: W sklepie Apple App Store dostępna jest bezpłatna aplikacja AG ROP na urządzenia iPad*14. Umożliwia ona zdalne sterowanie kamerą AG-UX180 po zainstalowaniu modułu bezprzewodowego (opcjonalnie AJ-WM50 lub AJ-WM30). Poza licznymi funkcjami sterowania, takimi jak zmienianie ustawień kamery, regulacja jakości obrazu, włączanie lub wyłączanie nagrywania czy zmienianie ustawień menu, aplikacja AG ROP pozwala również na sterowanie wewnętrznym obiektywem kamery AG-UX180 w celu zdalnej obsługi funkcji i.Zoom, zoomu oraz ostrości. Nagrane materiały można wyświetlać na urządzeniu iPad dzięki widokowi miniatur i funkcji podglądu*15.
*11 Jednoczesne przesyłanie sygnałów HDMI i SDI jest niemożliwe.
*12 Podczas nagrywania w formacie UHD 60p i UHD 50p obrazy są przesyłane w jakości FHD.
*13 Po wybraniu trybu nagrywania MOV/MP4
*14 Obsługiwane są systemy iOS 7.1, iOS 8.1 oraz iOS 9. App Store jest znakiem usługowym firmy Apple Inc. Apple, logo Apple i iPad są znakami towarowymi firmy Apple Inc., zastrzeżonymi w Stanach Zjednoczonych i innych krajach
*15 W podglądzie dostępne jest wyłącznie nagranie podrzędne (8 Mb/s) w przypadku nagrywania z dwoma kodekami.